2022-10-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du jämför lösta fall där partnern visat sig vara GM med ett olöst fall
Blir lite svårt att diskutera om du inte förstår att den jämförelsen inte säger nånting alls.

En rimlig jämförelse hade varit att jämföra pojkvänners beteende (aktivt deltagande i sökandet vs icke aktivt deltagande i sökandet) i fall där partnern är dömd eller polisiärt ansedd som GM.

Nu är det ju lite såhär att vi alla gör jämförelser utifrån vår uppfattning och där skiljer det sig ju åt lite som du förstår! Jag ber dig inte att försöka förstå hur jag tänker för det är inte så lätt kanske.
Återgå gärna till ämnet om att en stackars tjej är försvunnen och det finns oroliga anhöriga.
Det är liksom inte tid att stå på varsin sida staketet och jämföra!! Du tycker på ditt sätt och tror det du tror och jag på mitt.

Vill bara påminna dig om att detta är ett FORUM där det är tillåtet att ha olika åsikter och tycken......liksom egna misstankar.
Citera
2022-10-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hur menar du att han agerar ?
Jaadu!! Undersök själv om du kan så kanske du förstår.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är i stort sett bara i kidnappningsfall som BO kan hittas levande. Det finns inga tecken på att hon är kidnappad, men det kan inte uteslutas.
Det verkar väldigt osannolikt att hon skulle vara det. Möjligen om hon får klara sig själv någonstans. Alla misstänkta är ju under uppsikt. Om någon annan skulle vara skyldig är mord mer troligt än kidnappning.

De borde pressa de misstänkta hårdare!
Citera
Medlem
Stones avatar
Tove är långt ifrån Vetlanda. Men hur transporteras en kropp ut ur en lägenhet ochiffrerat i en bil. Att ingen skulle se en ihoprullade matta mellan två personer är konstigt. Alltid någon ute med en hund. Men kroppen lär de inte hitta runt Vetlanda.
Citera
2022-10-24, 11:43
Medlem
Hoppas de börjar öppna munnen snart!
Citera
2022-10-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressant, bra snokande.

Jag tror också att det kan vara fler inblandade. Men vad var det för konflikt mellan dessa "två läger", vad har de blivit så osams om så att det slutar med ett eventuellt mord? Det verkar ju vara värre än svartsjukebråk om pojkvän etc.

Det är möjligt, men just nu är det ju bra för oss att hon glappar på, man kanske får reda på vad det är för konflikt.

Ja, det har tagits upp någon/några gånger, men inte ordentligt, det är liksom väldigt få skribenter med ordentlig insikt som skrivit.

På vilket sätt har de känt obehag?

Absolut, menar bara att hon inte direkt är känd för att tala sanning, så hade nog varit extremt försiktig med att ta något hon säger som fakta.
Hon är ökänd i stan, finns fler här i tråden som också vet hur hon är.
Citera
2022-10-24, 11:46
Medlem
swebarbs avatar
Så 2 kvinnor anhållna men nu står det på aftonbladet att dom pausar sökandet för dom har inget att gå efter, sjukt hur en ung tjej om hon är kvar i livet eller inte bara kan försvinna sådär utan nåt spår.. dom där tjejerna eller nån måste veta vad som hänt
Citera
2022-10-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Dunsar från lägenheten tror jag tvärtom tyder på handgripligt våld.

Ja. Men vi måste vara öppna för alla tänkbara förklaringar.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ofattbart för mig att de inte lyckats knäcka så unga tjejer under förhör.
Behöver polisen i Vetlanda hjälp utifrån?

Det kanske dom har, utan att vi fått veta det?

Den ena är mer involverad än den andra?
Är mer hårdkokt, kanske är den som vet var kroppen är, men låter sig inte knäckas? Erkänner noll?

Den andra har bara kännedom om brottsstycken av det som har hänt, och inte är lika hårdkokt? Erkänt delar, men skyller på den andra?

Sen vet man väl inte hur tjejernas relation sett ut? Om det stämmer med att den ena är lite av manupulativ och har andra obehagliga dra, kanhända att den andra är påverkad av detta sedan redan tidigare. Kan även vara rädd för den andra om man har sett vad personen är kapabel till? Vad händer om hon är skyldig medn inte åker dit?

Vi vet väl inte vad som framkommit i förhör och tjejerna är ju ännu misstänkta på sannolika skäl (väl?).

Men jag har även fallet med Amela i huvudet, där mgm avskrevs helt, trots att han suttit på sannolika skäl först och åklagaren gick ut med statements som talade för mord, typ.
Man vill väl inte förstöra utredningen genom att lufta alltför mycket, särskilt om man inte är säker på andras involvering osv?

Påverkar vittnen och deras minnesbilder. Kan få människor att tro att det dom sett inte har betydelse t ex.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Och jag tycker att det är sjukt märkligt att man försöker misstänkliggöra pojkvännen för att han inte är med ute och söker. Släpp det. Det finns bra anledningar till att inte vara med. Om inte bara en sådan sak som att polisen rekommenderat en att inte vara det.

Jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Källa på dina påståenden? Särskilt det sistnämnda. Inget media har skrivit om

Nej, just därför brukar sådant krypa fram på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Kan det vara så att det tekniska beviset för att telefonen varit hos JJ är någon bild/Snap därifrån en viss tidpunkt?

Det är det några av oss misstänker, men bara polisen vet väl egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite, förrådet på Upplandavägen 18 är inte i närheten av JJs lägenhet. Det tillhör för övrigt Vetlanda kommun, exakt hur det är organiserat vet jag inte men det det går under Gatuavdelningen. Emåförbundet där JJs pappa jobbar delar kontor med Njudung Energi på Upplandavägen 16, jag kan inte utesluta att även de använder förrådet men det är då som en extern organisation och de hyr in sig där.

Enligt kartan så ligger väl förrådet ca 2 minuter från JJ:s lägenhet. Och även i närheten av McD.
Citera
2022-10-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Frågan är ju dock vad cykeln gör på adressen och när den placerades där. Polisen har velat ha in tips ang cykeln då jag antar att dom varit förbryllade över placeringen, eftersom det antagits att T inte har nån koppling till addressen.

Cykeln kan ju vara ställd där i all hast av Tove för att någon hon känner lockar in henne i en bil där hon utsatts för brott eller så har någon person inblandad i försvinnandet ställt undan cykeln på denna adress för att avleda uppmärksamhet.

Eftersom T saknar koppling till adressen är det mera troligt att brottet begåtts någon annan stans. Ute i skogen kanske. We may never know.
Citera
2022-10-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jaadu!! Undersök själv om du kan så kanske du förstår.
Det är du som säger att hans beteende varit onormalt i veckan.
Jag bor inte i Vetlanda jag kan inte undersöka ett eller ha lagt märke till ett skit.
Du kan ju återberätta iaf en iögonenfallande avvikelse i hans agerande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in