2022-10-20, 22:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Missing people avslutade söket för ca 1 timme sedan, dom pausar söket imorgon för att återuppta sök på lördag igen.
Hemvärnet avslutar efter beslut från polisen.
Hemvärnet tar man in då förhoppningarna är att finna den försvunna vid liv.
Nu har det gått för många dygn och chanserna är mycket små att finna henne vid liv om hon varit utomhus denna tiden.

Sant givetvis, men allt hopp är inte ute, även om sannolikheten inte är på rätt sida av vad vi hoppats på.
Citera
2022-10-20, 22:28
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred008
Är det bara jag som tycker det är märkligt att pojkvännen inte deltar i sökandet?
Hade det varit min tjej som var försvunnen hade jag fan letat dygnet runt..

Aftonbladet:

Kanske rädd för att just hitta hennes lik?
Citera
2022-10-20, 22:29
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tycker det är märkligt att pojkvännen inte deltar i sökandet?

Aftonbladet:

Lätt att säga när du inte varit i samma situation. Skulle tro att han är helt förstörd och försöker bidra med det han kan. Han hjälper väll polisen på det sättet han kan?
Citera
2022-10-20, 22:30
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritss99
Jag har snarare hört från insatta att hon med sina betyg inte kunde komma in på den utbildning som hon gärna hade velat läsa. Sedan är det ju såklart diskutabelt vad bra betyg innebär.

I någon artikel som jag läste idag, minns tyvärr inte vilken längre så kan ej länka, stod det att J "gått ut med högsta betyg i många ämnen" men ja, vad "många" betyder är svårt att säga
Citera
2022-10-20, 22:30
Medlem
Citat:

Aftonbladet:

Det är nog inte märkligt. Som anhörig kanske man inte vill hitta sin älskade död i ett hemskt tillstånd.

Däremot undrar jag om han har alibi eftersom han till synes inte verkar vara misstänkt av polisen än. I majoriteten av dessa fall är det ju en kärlekspartner som ligger bakom.
Citera
2022-10-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Det är nog inte märkligt. Som anhörig kanske man inte vill hitta sin älskade död i ett hemskt tillstånd.

Däremot undrar jag om han har alibi eftersom han till synes inte verkar vara misstänkt av polisen än. I majoriteten av dessa fall är det ju en kärlekspartner som ligger bakom.

Precis. Såg att hans morsa talat i tidningen och hänvisa att pojkvännen inte orkade tala. Säger såhär, om det inte är negern och den andra häktade som är
GM så är det ju troligtvis pojkvännen men tror
Polisen hittat rätt redan vid det faktum att misstänkt är ”neger”.
Citera
Medlem
Citat:

Aftonbladet:

Jag hade nog också letat om någon nära var försvunnen, men kan också förstå att man inte är i skick för det eller att man är rädd för att stöta på sin anhörig död osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Jag såg aldrig den annonsen på marketplace. Var det JJ som hade lagt upp den?
JJ skriver att hon hjälper sin pappa att sälja potatisgrepen.
Citera
2022-10-20, 22:34
Medlem
Läser att flera skriver att mobilen är hittad i JJ lägenhet, vad jag kan läsa mig till i nyheterna är enbart att den har befunnits i lägenheten men inte att det är i polisens förvar?

En dålig rubriksättning av Vetlanda Posten gör att man får bilden av att mobilen är hittad i lägenheten, men läser man artiklen så står det som i de andra, att den enbart befunnits sig där under söndagsnatten
Citera
2022-10-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Jag såg aldrig den annonsen på marketplace. Var det JJ som hade lagt upp den?

Här har du den
https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/
Citera
2022-10-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara

Jo det är märkligt! Vadå inte vill hitta sin älskade död? Det är ju därför man letar för glatta livet, för att man hoppas hitta personen vid liv. Man gör väl vad man kan? Skumt beteende.
Citera
2022-10-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Läser att flera skriver att mobilen är hittad i JJ lägenhet, vad jag kan läsa mig till i nyheterna är enbart att den har befunnits i lägenheten men inte att det är i polisens förvar?

En dålig rubriksättning av Vetlanda Posten gör att man får bilden av att mobilen är hittad i lägenheten, men läser man artiklen så står det som i de andra, att den enbart befunnits sig där under söndagsnatten

Det andra är sant
Senast redigerad av Leinad85 2022-10-20 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in