2022-10-20, 23:37
Medlem
fearreapers avatar
https://youtu.be/RTBJDT9T8zs

Brottsplats Sverige.
Citera
2022-10-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
9 tomma burkar starköl tycker jag i alla fall tyder på att de haft sällskap vid tältet nån gång under kvällen. 9 starkbira på en kväll låter lite out-of-character givet beskrivningen av de två mordoffren
Är det bekräftat att det var så mycket som nio ölburkar som hittades? Finns det källa på det? I dokumentären på SVT pratas det om några.

Om det är nio så kan jag säga att det är väldigt otypiskt för paret Stegehuis. De var närmast lite tråkiga och närmast undvikade andra. OM det är bevisat att det är nio ölburkar så är jag övertygad att GM har suttit och druckit öl med dem kvällen den 12 juli och GM är:
> Sedan tidigare bekant med offren. Polisen är helt fel ute när de säger slumpmässiga offer. GM hade koll på vilka som låg i tältet det är jag övertygad om.
Och/Eller, GM är:
> Nederländsk medborgare. Om man i vildmarken utomlands möter en landsman eller landsmän så skapar det automatiskt en band och man börjar snacka.
Finns det uppgifter i utredningen/Jannys dagbok om nederländska turister som vistades i området samtidgt?
Citera
2022-10-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Är det bekräftat att det var så mycket som nio ölburkar som hittades? Finns det källa på det? I dokumentären på SVT pratas det om några.

Om det är nio så kan jag säga att det är väldigt otypiskt för paret Stegehuis. De var närmast lite tråkiga och närmast undvikade andra. OM det är bevisat att det är nio ölburkar så är jag övertygad att GM har suttit och druckit öl med dem kvällen den 12 juli och GM är:
> Sedan tidigare bekant med offren. Polisen är helt fel ute när de säger slumpmässiga offer. GM hade koll på vilka som låg i tältet det är jag övertygad om.
Och/Eller, GM är:
> Nederländsk medborgare. Om man i vildmarken utomlands möter en landsman eller landsmän så skapar det automatiskt en band och man börjar snacka.
Finns det uppgifter i utredningen/Jannys dagbok om nederländska turister som vistades i området samtidgt?

Uppgiften om 9 burkar finns i den här artikeln:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=3563002

Jag lyckas själv inte få upp artikeln, så kan inte se vem som ger den uppgiften.

Om det var 9 tomburkar utanför tältet så utesluter det i stort sett att de suttit ensamma på kvällen. Borde också ha funnits mängder med DNA på dessa, men man hade väl inte utvecklat DNA-tekniken så mycket vid den tidpunkten.

Det fanns säkert mängder med holländare i området. Som jag minns det var det alltid mycket holländska turister i fjällvärlden om somrarna.
Citera
2022-10-21, 18:19
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Uppgiften om 9 burkar finns i den här artikeln:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=3563002

Jag lyckas själv inte få upp artikeln, så kan inte se vem som ger den uppgiften.

Din länk fungerar inte, adressen är helt fel.
Vad ska man söka på för att hitta artikeln?
Citera
2022-10-22, 21:09
Medlem
Med 50 knivhugg måste risken att GM skadade sig själv på kniven vara rätt stor. Finns det nån info om DNA-läget?
Citera
2022-10-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://youtu.be/RTBJDT9T8zs

Brottsplats Sverige.

Tack för länken.
Hur kunde Quick känna till så många detaljer om han inte vore mördaren? Det måste ju varit en total galning bakom detta extremt bestialiska mord, och Tomas Quick passar in på den beskrivningen.
Citera
2022-10-23, 16:39
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tack för länken.
Hur kunde Quick känna till så många detaljer om han inte vore mördaren? Det måste ju varit en total galning bakom detta extremt bestialiska mord, och Tomas Quick passar in på den beskrivningen.

tror han tog inspiration av att läsa tidningar för att sedan samla ihop allt till sin egna sida, Där hans "alter ego" kom fram, jag är dock osäker på han är mördaren, delvis för väskan & radion,
Citera
2022-10-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
tror han tog inspiration av att läsa tidningar för att sedan samla ihop allt till sin egna sida, Där hans "alter ego" kom fram, jag är dock osäker på han är mördaren, delvis för väskan & radion,

Kan stämma. Om denna information fanns att läsa i tidningarna.
Citera
2022-10-23, 19:34
Medlem
fearreapers avatar
https://www.platsenshistoria.se/even...en-i-appojaure

Kolla in,

Citat:
Kan stämma. Om denna information fanns att läsa i tidningarna.
Citera
2022-10-23, 21:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Tack för länken.
Det som inte stod i tidningen och som TQ berättade kan mycket väl ha kommit från de "hjälpsamma" i Team Quick. Man "övade" ju ofta innan man vallade honom på mordplatserna.
Citera
2022-10-23, 21:49
Medlem
Den där Johnny Larsson var ju förknippad med radion, minns någon hur? Han står ju även med i tingsrättens dom.
Jag själv utesluter inte Quick längre, trots att man varit någon som stått på Råstamsgängets sida tidigare.
Citera
2022-10-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakadMus
Den där Johnny Larsson var ju förknippad med radion, minns någon hur? Han står ju även med i tingsrättens dom.
Jag själv utesluter inte Quick längre, trots att man varit någon som stått på Råstamsgängets sida tidigare.

Kanske dags att ta del av lite TV-historia?
Inte utan komiska inslag.

https://www.google.se/search?q=johnn...id:q32JemKHeQY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in