Citat:
Ursprungligen postat av
JoeGaggs
9 tomma burkar starköl tycker jag i alla fall tyder på att de haft sällskap vid tältet nån gång under kvällen. 9 starkbira på en kväll låter lite out-of-character givet beskrivningen av de två mordoffren
Är det bekräftat att det var så mycket som nio ölburkar som hittades? Finns det källa på det? I dokumentären på SVT pratas det om några.
Om det är nio så kan jag säga att det är väldigt otypiskt för paret Stegehuis. De var närmast lite tråkiga och närmast undvikade andra. OM det är bevisat att det är nio ölburkar så är jag övertygad att GM har suttit och druckit öl med dem kvällen den 12 juli och GM är:
> Sedan tidigare bekant med offren. Polisen är helt fel ute när de säger slumpmässiga offer. GM hade koll på vilka som låg i tältet det är jag övertygad om.
Och/Eller, GM är:
> Nederländsk medborgare. Om man i vildmarken utomlands möter en landsman eller landsmän så skapar det automatiskt en band och man börjar snacka.
Finns det uppgifter i utredningen/Jannys dagbok om nederländska turister som vistades i området samtidgt?