2022-10-23, 21:23
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Putin hade invaderat ändå - oavsett om Ukraina varit neutralt eller inte. "NATO" används som ett svepskäl av Putin.

Putin vill ha landområden från Ukraina. Han vill ha sydöstra Ukraina och han har velat ha dessa områden länge. Det är vad allt går ut på. Snacket om "nazister", "folkmord", "hotet från NATO" mm är påhittade svepskäl av Putin.

Precis som med Krim så vill Putin helt enkelt stjäla dessa områden från Ukraina. Det har varit hans mål länge. Beroende på situationen använder han olika svepskäl.
Kanske får vi se en false flag från ryssarnas sida. En dirty bomb i Bryansk, Kursk eller Belgorod som senare skylls på Ukraina.

Det verkar ju vara smutsen snarare än bomben som är grejen med denna. Att Ukraina skulle bomba Ukraina med denna typ av bomb tror jag inte ens ryssarna tror på.

Med Rysslands lögnhistorik har de hursomhelst en tung bevisbörda om det ska skylla på Ukraina.
Citera
2022-10-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, USA tvingade fram konflikten.
Man inser vad USA är kapabla till när amerikanska Navy Seals spränger
Nord Stream utanför skånes kust.

Om de har en sådan attityd till sina NATO allierade så kan man tänka sig hur de behandlar Ryssland och Ukraina.

Och du var deltagare i operationen, naturligtvis mot din egen vilja, därför vet du att det var så det gick till. Ingen hypotetisk diskussion där inte, helt och hållet rysk sanning, för det har pappa Putin och Peskov sagt.
Citera
2022-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tror nog musk bjussa på både några enheter och några årsabonemang. årskostnaden styckevis är väll som en iphone + "mellanstorlek" på ett abonemang till....

ja altso, först får väll musk då visa att han återbetalar tex den här snubben, det finns fler exempel...
https://twitter.com/dim0kq/status/1580827171903635456

ja, det skulle vara något, att han släcker ner tillgången över ukraina.... kanske för att tvinga dem till förhandlingsbordet... putin och hans troll testar ju sånna saker, mörda bebisar, spränga förskolor, elnät osv.

det är dock inte riktigt på en nivå där det ger effekt, utan snarare tvärtom.

till syvende och sisst så gör ju musk sina affärer i dollar, och the fed/amerikanska staten ÄGER alla dollar, inte musk.....

Har inte amerikanska staten aktiverat lagar där man kan tvinga företag? Under WWII tror jag man till och med bar ut VDar som trilskades från företagen.
Citera
2022-10-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kanske får vi se en false flag från ryssarnas sida. En dirty bomb i Bryansk, Kursk eller Belgorod som senare skylls på Ukraina.

Det verkar ju vara smutsen snarare än bomben som är grejen med denna. Att Ukraina skulle bomba Ukraina med denna typ av bomb tror jag inte ens ryssarna tror på.

Med Rysslands lögnhistorik har de hursomhelst en tung bevisbörda om det ska skylla på Ukraina.

De har väl samlat på sig något avfall från något an kärnkraftverken de kontrollerat och sedan kommer de bestämt hävda att isotoper na går att spåra dit. Skadan blir bara lokal och inte särskilt farlig.

Är mer orolig för damen med efterföljande överhettning av kärnkraftverket där.

Ingen kommer o tro på dem ändå.
Citera
2022-10-23, 21:30
Medlem
pinnpelle88s avatar
Sjukt klipp på när en massiv svärm av drönare drar fram över Ukraina.

https://t.me/iswnews_ru/5276
Citera
2022-10-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har inte amerikanska staten aktiverat lagar där man kan tvinga företag? Under WWII tror jag man till och med bar ut VDar som trilskades från företagen.

joda. men det är ju komunism.

Musk är excentrisk och 4d , inte efterbliven.
Citera
2022-10-23, 21:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Shoigu blir slängd under bussen av Putin vid behov. Då var det hans fel. Putin är ofelbar, allt dåligt som händer i Ryssland är på grund av någon som gett honom fel information eller inte utfört hans strategi korrekt.

Men det intresserar mig inte så mycket, jag tror inte en sån händelse avgör kriget. Inte heller att de fick ny SMO-befälhavare. Jag vill först se något extremt dumt eller extremt smart innan jag "bryr mig".

Som du ser så fetade jag en sak, och poängen med det är att "Putin vinner tid" när Shoigu har fått kicken. Som du säger : Putin är ofelbar.

Inte än kritisk tid, men tid.

Spekulerar även om att Shoigu kommer att få kicken snällt. Han bara får avgå utan repressalier, han blir ingen offentlig "scapegoat". Anledningen till det är att Putin behöver militärens stöd.
Citera
2022-10-23, 21:34
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Ryssarna förlorar, det är klart för alla.

De beteer sig som grisar och har helt enkelt ingen bakre eller undre gräns för var de kan gå. För de har helt enkelt väldigt lite kultur kvar. Kultur är bland annat värderingar och normer och de har förlorat allt.

Så förutom att vi bör bygga murar runt landet. Vad har de kvar själva. Vad har de att vara stolta över? Vad är det som de försvarar?

Saningen är tragisk. Putin och gänget har totalt förstört landet. Befolkningen har lärt sig att inte bry sig, så får de lite pengar och lugn och ro. Man har förstört allt. Och nu finns inte ens pengarna och lugn och ro.

Ryssland är dött. De som kallas in slåss för ingenting. Kanske för att familjen är kvar. Kanske för att de kommer ihåg hur det engång var enligt släktingarna. Kanske för historierna. Men egentligen, det finns inget kvar. Industrien är borta, all utveckling är borta, alla västerländska bolag är borta, all intellektuell verksamhet är borta, och all oberoende verksamhet som inte är kopplat till FSB försvinner.

De har bara kärnvapen kvar. Det finns inget att försvara, och det finns ingen som vill försvara, för utom maffian styrd av Putin som har flera grenar exempelvis FSB, GRU, Wagner, Tjejenerna, etc

Men vad finns i realiteten kvar?

Det är deras problem. Det vi bör göra är att låta Ukraina få tillbaka sina gränser. Sedan kan ryssarna förgöra sig själva bäst de vill.
Mycket bra sammanfattning om läget i Ryssland.

Jag kan personligen inte låta bli att hata detta land mer än allt annat i världen just nu, men som du säger så är situationen samtidigt väldigt sorglig. Det ÄR synd om det vanliga folket i Ryssland. Ingen tvekan om den saken.

Det är Kreml som är fienden. Både för oss och det ryska folket.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-23 kl. 21:41.
Citera
2022-10-23, 21:36
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
WarGonzo varit i Donetsk och mist några tår, Tyvärr ingen större skada, Kan man hoppas på efterföljande infektion och kallbrand och plågsam död

https://twitter.com/i/status/1584249715788435457

Lol, det är säkert en självförvållad skada för att slippa delta i krigandet.

Dagens andra, dock ännu obekräftade lol är att Ukraina skall ha tryckt tillbaka ryssarna två kilometer utanför Bakhmut. Det kostade ryssarna två månader och grova förluster att ta området, vilket nu kan ha rullats tillbaka av Ukraina på två dagar. Vi får se om det stämmer, men det är ju rent av patetiskt om det är sant.
Citera
2022-10-23, 21:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Sjukt klipp på när en massiv svärm av drönare drar fram över Ukraina.

https://t.me/iswnews_ru/5276
Det är taktiken, släppa iväg så många att luftförsvaret mättas.
Som sagt bästa försvaret är att slå ut utskjutningsplatserna, väst måste snarast ge Ukraina tillgång till robotar, som har den räckvidden.
Citera
2022-10-23, 21:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Material har de nog från Tjernobyl efter att de svinade runt där och tog död på sina egna, om de nu skulle vilja göra en false flag på rysk mark. Är väl redan dokumenterat vad som saknas så det lär inte fungera. Kanske från Zaporizhzhia?
Citera
2022-10-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt.

När Poroshenko valdes av folket i ett fritt val så hade ryssarna redan anfallit Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in