2022-10-23, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Tar säkert 10-20 minuter i kö för att få ut sin jacka ifrån garderoben också.

Sant, så om det tog 20 minuter, varför dröjde det ytterligare 30 minuter innan hon ringde till sin pojkvän och sa att hon var på väg till jj? Är det någon här som var på nöjet den kvällen och såg dom utanför? Någon som själv stod utanför, en regnig kväll, i 30 minuter, någon har ju givetvis sett dom där isåfall.
Citera
2022-10-23, 20:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Nej inte enligt media och universitet hon var hemma på höstlov hos sina föräldrar om nu inte media och universitet studiekamrater ute och cyklar. Dom gjorde upprop på universitetet eftersom hon saknades på skolan efter höstlovet. Om jag inte missuppfattat allt men det tror jag inte. Nu har jag plus på aftonbladet och dagensnyher så dom lämnar inte ut mycket annars. Nu hade inte skolan saknat henne om hon hade uppehåll. Det tyder på att det är en aktiv student. Dessutom har jag hört att det är väldigt svårt att komma in på läkarstudier så man vill helst inte lämna platsen öppen för andra.

Lägg ner, universitet har inga höstlov, och inga "upprop" mitt i en termin! Oftast har man inget jullov heller, då tentor kan läggas in ex 3 januari!
Citera
2022-10-23, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Somna om hoppas du vaknar på rätt sida, min kommentar menade Jg att förmodligen stått utanför krogen i de ”49” minutrarna som man oftast gör efter stängning hon blev ju inte mördad då eftersom hon ringt efter de
Hoppas du vaknar med fler hjärnceller, eller med vett nog att inte skriva massa skit. Hon saknas ju fortfarande ifall du inte har fattat det än. Jag hoppas att hon ska kunna hittas.
Citera
2022-10-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag menade inte det som kritik, utan mer som att backa upp ditt påstående om att det inte är några konstigheter i att han inte ville vara med.

Ok. Då är vi överens!
Citera
2022-10-23, 20:38
Medlem
IamSosas avatar
Vänta, det här är så skumt. Menar MGM att hon berättar för T’s pojkvän att de hade bråkat samma kväll men att det hade löst sig? Vad innebär detta? Pojkvännens mamma gick ju dessutom ut och sa ”jag har inte hört något om henne (mgm) på säkert ett år”. Vad konstigt uttalande om T’s pojkvän pratat med MGM samma kväll?
Citera
Avslutad
Finns det uppgifter om vart JJ's mor och far bor?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
De framställs som rötägg i tråden därför som jag skrev så. Häng inte upp dig på bagateller. Frågan gäller vad dessa har gemensamt? Hur lärde de känna varandra? Vad är deras gemensamma nämnare?

Kan det vara Pingstkyrkan?

Både JJ och TT jobbar väl som elevassistenter, men på olika skolor?
Citera
2022-10-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Vänta, det här är så skumt. Menar MGM att hon berättar för T’s pojkvän att de hade bråkat samma kväll men att det hade löst sig? Vad innebär detta? Pojkvännens mamma gick ju dessutom ut och sa ”jag har inte hört något om henne (mgm) på säkert ett år”. Vad konstigt uttalande om T’s pojkvän pratat med MGM samma kväll?
Nej, pojkvännen talade med JJ på Söndagen och då sade hon det. Hon har sagt samma sak till hennes egna vänner.

Citat:
Bekanta till en av de misstänkta kvinnorna bekräftar uppgifterna om bråket för P4 Jönköping. Hon säger att de börjat bråka på restaurang Nöjet och bestämt sig för att prata ut hemma hos henne.

Citat:
På söndagen kontaktar pojkvännen en av de misstänkta kvinnorna, enligt Aftonbladets uppgifter. Då säger kvinnan till honom att de bråkat, men blivit sams igen.
Citera
2022-10-23, 20:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag hakar upp mig på att T ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 på natten och sagt sig vara på väg hem samtidigt som de två misstänkta begav sig till McDonalds. Det är ju lätt att kolla upp om de varit där (kvitton, övervakningskameror, vittnen). Om hon lever 2:30 och de misstänkta strax därefter befinner sig på Donken så kan man ju undra var de gjorde av kroppen under den korta tiden?

Jag har svårt att tro att två så unga tjejer bara sitter och håller käft i förhören om de gjort något. En tjej kan blåneka, men två stycken, nej jag tror inte det. Polisen hade lurat in dem i återvändsgränder och spelat ut dem mot varandra och någon hade erkänt. Det är inte två gängkriminella från förorten vi talar om.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Finns det uppgifter om vart JJ's mor och far bor?
Far bor på en gammal gård utanför vetlanda, det finns längre bak i tråden, och det spekulerades om honom. Jag har inte släppt än att han kan vara med på ett hörn. Skulle vilja veta vad det är för färg på hans BMW.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Någon nämnde att JJ:s eller MH:s pappa hade en BMW reggad på sig, vad är det för färg på den??

Och JJ:s pappa har traktor......då går det fort att gräva ner en död kropp.......

Ingen skulle väl bry sig på Donken om en pappa kommer och hämtar sin 20-åriga dotter.......vid kl. 3-4 på morgonen.....
Man gräver inte med en traktor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Från artikeln:

På söndagen kontaktar pojkvännen en av de misstänkta kvinnorna, enligt Aftonbladets uppgifter. Då säger kvinnan till honom att de bråkat, men blivit sams igen.

Då kan man undra varför kommer denna uppgiften nu helt plötsligt?
Vem har kontaktat Aftonbladet och informerat att pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen?

Uppgiften publiceras efter det har varit mycket prat och skriverier om pojkvännen.
Känns mysko
Mamman har kontakt med tidningarna det vet vi sedan innan, så är väl inte så svårt att anta det är hon som är källan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in