2022-10-23, 20:26
Medlem
Tänker att det kanske var pojkvännen som plockade upp Tove i bil. Fanns det någon annan i bilen ockkså?

Var pojkvännen även uppe i Js lägenhet?
Senast redigerad av zilvereko 2022-10-23 kl. 20:31.
Citera
2022-10-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen enligt Aftonbladets artikeln som kom ut nyss:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove
Från artikeln:

På söndagen kontaktar pojkvännen en av de misstänkta kvinnorna, enligt Aftonbladets uppgifter. Då säger kvinnan till honom att de bråkat, men blivit sams igen.

Då kan man undra varför kommer denna uppgiften nu helt plötsligt?
Vem har kontaktat Aftonbladet och informerat att pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen?

Uppgiften publiceras efter det har varit mycket prat och skriverier om pojkvännen.
Känns mysko
Citera
2022-10-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Så är det nog. Pojkvännen borde i vilket fall naturligtvis ligga under polisens lupp. Om man nu inte har oturen med några extremt usla utredare.

Det är klart att han också kollas, finns inte så usla utredare som inte skulle göra det.
Citera
2022-10-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
"Toves pojkvän ska ha varit med när Missing people samlats varje dag, men han har inte själv deltagit i insatsen och eftersöket ute i terrängen.

– Nej, det har han inte. Han tycker det är obehagligt, säger hans mamma Cathrin."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

Ja?
Det är ju det jag menar. Jag tycker inte det är konstigt att han inte vill gå med i söket men däremot finnas där de samlas för att få veta direkt om de hittar henne.
Citera
2022-10-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Dra åt helvete skitunge och låt bli att kommentera i fortsättningen
Somna om hoppas du vaknar på rätt sida, min kommentar menade Jg att förmodligen stått utanför krogen i de ”49” minutrarna som man oftast gör efter stängning hon blev ju inte mördad då eftersom hon ringt efter de
Citera
2022-10-23, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Jaa, hästgård ja! Grepen… Sådanna finns ofta i stallmiljö med, inte bara i potatisland. Grepen kan kännas lite långsökt då man tänker att det vore korkat av dem att bli av med den via annons om den nu skulle varit inblandad. Men vad vet man liksom? Var ligger detta stall? Finns det nån traktor med skopa där? Dyngstack?
Har för mig att man också pratat om nån bil som plockats upp ur nåt vattendrag, var det sant?
Det finns en gammal traktor, typ 70 tal. Det är tydligen skräpigt och nergånget.

Bilen var bärgad från en parkeringsplats, inte från ett vattendrag.
Citera
2022-10-23, 20:30
Medlem
Citat:
Om Nöjet stängde 1.00, var var då T mellan 1.00 och 1.49 när hon ringde pojkvännen och sa att hon var på väg till JJs? Det tar uppskattningsvis högst 20 minuter att gå där emellan. Dessutom ringde hon och sa att hon SKULLE gå dit, inte att hone redan hade kommit dit eller redan var där. Vad pågick i nästan 50 minuter utanför Nöjet?
Vänligen hänvisa till källan där T säger till pojkvännen att hon är på väg till J!!
Citera
2022-10-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Du har inte pluskonton så det går tyvärr inte läsa samma sak på expressen dom har allt på plus.

Ge dig nu.
Du vet inte vilka här som har vilka pluskonton.
Du tillhör inte en liten exklusiv grupp.
Sluta förpesta tråden med trolleri.
Citera
2022-10-23, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vänligen hänvisa till källan där T säger till pojkvännen att hon är på väg till J!!
Men alltså.

Tråden som jag svarade på.
Citera
2022-10-23, 20:32
Medlem
Citat:
Om Nöjet stängde 1.00, var var då T mellan 1.00 och 1.49 när hon ringde pojkvännen och sa att hon var på väg till JJs? Det tar uppskattningsvis högst 20 minuter att gå där emellan. Dessutom ringde hon och sa att hon SKULLE gå dit, inte att hone redan hade kommit dit eller redan var där. Vad pågick i nästan 50 minuter utanför Nöjet?
Tar säkert 10-20 minuter i kö för att få ut sin jacka ifrån garderoben också.
Citera
2022-10-23, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Ja?
Det är ju det jag menar. Jag tycker inte det är konstigt att han inte vill gå med i söket men däremot finnas där de samlas för att få veta direkt om de hittar henne.
Jag menade inte det som kritik, utan mer som att backa upp ditt påstående om att det inte är några konstigheter i att han inte ville vara med.
Citera
2022-10-23, 20:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Den tanken har jag också haft hela tiden, svartsjuka är det på någon/några på något sätt.

Förstod jag det rätt att JJ ev setts i silvrig bil vid driven på donken i en likadan som A*bins mamma har och är A*bin är T pojkvän? Eller?
Tänk om pojkvännen är inbland på något sätt även fast det är han som larmade. Men han kanske har alibi på något sätt och hon kanske inte ens skulle dit.

Någon nämnde att JJ:s eller MH:s pappa hade en BMW reggad på sig, vad är det för färg på den??

Och JJ:s pappa har traktor......då går det fort att gräva ner en död kropp.......

Ingen skulle väl bry sig på Donken om en pappa kommer och hämtar sin 20-åriga dotter.......vid kl. 3-4 på morgonen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in