2022-10-23, 20:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men varför evakuerar man dom civila om man skiter i dom?
Som mänskliga sköldar.
De evakuerar militär och militär utrusning, tillsammans med civila, det hindrar Ukraina att bomba skiten ur dem.
Citera
2022-10-23, 20:13
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är en liten rystrollning bara, dessa 10`000 tals starlinks är inte "skänkta av musk" utan det är antalet som spaceex skickat till ukraina.

Musk vill bli usas "leverantör" i ukraina precis som andra bolag som får ta del av "lend lease" pengarna.

"spaceex" har fört diskussioner med pentagon långt innan musk märkliga tweets.

här kan du beställa en,
1000tals köps och betalas av privatpersoner och insamlingar för att bistå ukrainare piska ryssmongolerna.
https://www.starlink.com/

Vad jag förstått så bjöd Musk på abonnemangen, eller något sånt. En mindre del av den totala kostnaden, resten stod Pentagon för

Så om Musk vill sluta bjuda på detta är det ingen större fara eftersom att Pentagon redan betalar för det mesta
Men om Musk skulle totalvägra att erbjuda starlink skulle det kunna skapa stora problem, iallafall tillfällig. Men känns väldigt osannolikt då det totalt hade förstört företagets rykte
Citera
2022-10-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Har du hört talas om BBC? Ungefär samma sak som TASS, med den lilla skillnaden att de rapporterar kontrollerade fakta. Du vet att det finns sådana institutioner väl? Det förvånar mig ofta att ni aldrig citerar något från dem.

BBC är absolut inte kontrollerad statlig media, eller hur?

Vilka VI förresten? Rysstroll får du leta efter under din säng. Här finns inga rysstroll, enbart MSB-troll.
Citera
2022-10-23, 20:17
Medlem
Det går bra för ryssland nu, museum töms på vapen för att skickas till Ukraina. Pansarvagnar från VK2 är på väg mot fronten. De nya soldaterna får Nosin Nagant i handen innan de skickas iväg till skyttegravarna.
Citera
2022-10-23, 20:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Väst har varit senfärdiga med att leverera den utrustning som Ukraina behöver.
Nu behövs förmåga att slå ut utskjutningsplatserna för drönarna, sådant har Väst, dags att skicka detta.
Citera
2022-10-23, 20:19
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det går bra för ryssland nu, museum töms på vapen för att skickas till Ukraina. Pansarvagnar från VK2 är på väg mot fronten. De nya soldaterna får Nosin Nagant i handen innan de skickas iväg till skyttegravarna.

Haha ja denna tex https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1584203002935549953?s=20&t=GeHevYjILpScxESCKEXQIA
Citera
2022-10-23, 20:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Gränsen försvaras nu av Ukraina. Tydligt att det behövs: https://www.kyivpost.com/russias-war/russian-region-near-ukraine-completes-2-defence-lines.html

Finland verkar göra det samma: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/19/finland-main-parties-back-plans-build-russia-border-fence

Det är bara att sätta upp tydliga gränser med taggtråd och vapen. Sedan kan packet sköta sig själva. Ryssarna kan inte föra sig i något socialt sammanhang, så varför ska vi bjuda in dem. Låt dom lämna FN, gör varken från eller till: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/20/russia-threatens-to-reassess-collaboration-with-un-over-drone-inspection-ukraine

Finns det något positivt med Ryssland över huvud taget? Vad skulle det vara? Låt oss bygga en mur av taggtråd, skyttegravar, sanktioner, stopp för alla affärer, all form av turism och se till att alla som vill göra affärer med oss också följer detta. Indien ska välja mellan att ha outsourcing till väst och köpa blodsolja av ryssland.

Jag väljer att se det på ett annat sätt..

Rysslands befolkning, blev lika lurade som ledarskapet i väst..

Det är viktigt att komma ihåg här att de flesta utav västs ledare "smörade" för Putin.., ända tills denna invasion. Sanktionerna efter Krim/2014 skulle ha smulats väck med tiden om Putin skulle ha hållit sig i schack. Man trodde att att handel, öppenhet och ett rationellt beteende skulle få Putin/Ryssland att moderniseras och med tiden : Öppna ögonen. Kom in i detta århundrade.

Den ryska befolkningen var även sugna på denna deal. Man reser till väst, köper västartiklar och gillade öppenheten. Det finns ju inget att sukta ifrån Kina/NK, vart man är på väg idag. I längden blir man pimpade till Kina främst.

Putin var den som "fucka up" denna historiska chans för sin land. Hans folk är det som kommer att få betala det största priset. Givetvis..i detta är det Ukrainas folk som betalar idag ett mycket, mycket stort pris.., och vi i Europa kommer även att få betala.
Citera
2022-10-23, 20:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det är sådan här som gör att jag måste anstränga mig maximalt för att inte önska att Maaaaaskveee borde mattbombas med 52 or, eller värre.......

https://youtu.be/8lkshypC2Rk

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Moldavien mot Trinistrien
Okej du fjompar dig.
Ryssland är inte längre någon fiende för någon. De får stryk av ett sargat Ukraina på fronten och försöker vinna kortsiktiga poäng genom att begå terrorism bakom frontlinjerna. Du är ju en helt kass varelse som stödjer detta.
Om Ryssland ställs mot valfritt Natoland idag så skulle ordet smisk användas i media. Fattar du inte att Ukraina bara fått några torra smulor från botten av kistan av vapen? Helvetet vilken slakt det skulle bli om USA ställs mot Ryssland…

Nej Gopnik, vakna. Det här beror på Vladimir Putin. Han spelade med ditt land, din befolkning som insats. Vladimir Putin är miljardär. Han skiter i dig Gopnik. Nu är det dags att du vaknar. Vladimir Putin raserar ditt Ryssland. Säg ifrån. Protestera. Hjälp ditt land på rätt sätt innan det är försent avsätt Vladimir Putin. Då har ni en chans att komma in i värmen igen om 50-100år.

Jag förstår att det känns tungt. Det är ok att gråta när ingen ser på.
Citera
2022-10-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det är Zelensky och ingen annan som har tvingat fram denna konflikt. Ukraina borde ha stannat en neutral stat mellan Nato och Ryssland. Tänk om Mexiko hade gått med i en allians med Kina och riktat kärnvapen mot Usa. Det är så Putin ser det.

Nej, Zelensky har inte tvingat fram den ryska oprovocerade invasionen.
Det är endast psykopaten Putin som ligger bakom detta.
Citera
2022-10-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Återigen, Ukraina är ingen jävla demokrati, lika lite som Ryssland är det.

Ukraina är en hybriddemokrati.
Ryssland är en diktatur.
Citera
2022-10-23, 20:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är sådan här som gör att jag måste anstränga mig maximalt för att inte önska att Maaaaaskveee borde mattbombas med 52 or, eller värre.......

https://youtu.be/8lkshypC2Rk

Slava Ukraini!

Det är det där "Ola".., kände det samma för ett par dagar sedan, dvs bomba skiten tillbaka när möjligheten kommer att ges. För man har ju onekligen ett starkt case för det ?

Förändrade sedan mitt synsätt efter jag hade sett en analys.., ifrån Sky news tror jag (men är osäker). Och.., det är en fiffig sak att hålla sig ifrån att bomba i ryssland (hur frestande det än är). Anledningen är att västs stöd kommer att vara oförändrat så länge man inte börjar göra några omoraliska grejer.

Förenklat sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in