2022-10-23, 14:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är det mig du skriver till så har du fel. Jag är för vapenvila, fredsförhandlingar etc. Det är mest nazister som propagerar för våld, ondska och död faktiskt. Själv fick jag höra att jag var landsförrädare, serb och ryss/orch när jag inte skrev under på deras Sagan om Ringen fantasi.
Så du är emot att Ryssland har angripit Ukraina också, eller är du inkonsekvent igen. Då du har försvarat det tidigare.
Klart att du ses som landsförrädare om du ställer dig på samma sida som de som angriper väst, d.v.s. vi och hotar oss för att vi väljer att ansöka om att vara med i NATO. Eller kan du förklara på vilket sätt du skulle stått för Svenska intressen?
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-23 kl. 14:43.
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Västvärlden och Zelensky riskerar ett kärnvapenskrig. Boris Johnson sa till Zelensky att han inte ska förhandla med Putin.
Enligt er finns det ett aldrig sinande lager av vapen så bollen ligger hos dvärgen, varför använda kärnvapen mot fienden om man har så mycket konventionella vapen och går det så pass långt så blir ryZzarna hursomhelst eliminerade väldigt snabbt
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Inte bara vilket som helst, det är Europas största är ockuperat av ryssarna.
Aha. Jag förstår. Jag trodde det var två olika kkv
Citera
2022-10-23, 14:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Bla bla bla.

Allt enligt manus. Om ni inte slutar hjälpa ”nazist/bög/narkomanerna” riskerar NI kärnvapenkrig.
Du tror inte att NI riskerar det också?
Du tror det finns vinnare i kärnvapenkrig?

Satans jävla patetiska rysspack.
Det är Zelensky och ingen annan som har tvingat fram denna konflikt. Ukraina borde ha stannat en neutral stat mellan Nato och Ryssland. Tänk om Mexiko hade gått med i en allians med Kina och riktat kärnvapen mot Usa. Det är så Putin ser det.
Citera
2022-10-23, 14:49
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Vad är det ryska flygplanet för klantarslen egentligen? Nu har ett ANDRA stridsflygplan kraschat in i en byggnad, denna gång i Irkutsk.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryskt-stridsplan-stortade-i-hus

Detta sker alltså inte ens en vecka efter att ett plan kraschade in i en byggnad i Jejsk med flera döda civilister som resultat.

I veckan fick vi också höra om en incident som kunde ha slutat otroligt illa. Ett ryskt stridsflyg lossade en missil av misstag i närheten av brittiskt stridsflyg.

https://www.theguardian.com/uk-news/2022/oct/20/russian-fighter-jet-released-missile-near-raf-plane-over-black-sea

Räcker det med en ettårig YH-utbildning för att bli stridspilot i Ryssland?

Jag tror detta kommer bli vanligare framöver, jag tror säkert Ryssland generellt använder avdankade saker inom militären nu, lätt det går illa då.
Citera
2022-10-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Är det verkligen äkta? Och i rysk statlig TV?
När man inte trodde att de kunde sjunka lägre...

Det är äkta och det är på den nivån dom befinner sig, jag har sagt det förut och säger det igen. I ett normalt land skulle dessa människor hamna på dårhus eller i fängelse. I Ryssland ger det tydligen en push framåt i karriären.
Citera
2022-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När hela Ukraina står utan el.

Går fortare att arbeta utan avbrott.
Citera
2022-10-23, 14:55
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Vad är det ryska flygplanet för klantarslen egentligen? Nu har ett ANDRA stridsflygplan kraschat in i en byggnad, denna gång i Irkutsk.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryskt-stridsplan-stortade-i-hus

Detta sker alltså inte ens en vecka efter att ett plan kraschade in i en byggnad i Jejsk med flera döda civilister som resultat.

I veckan fick vi också höra om en incident som kunde ha slutat otroligt illa. Ett ryskt stridsflyg lossade en missil av misstag i närheten av brittiskt stridsflyg.

https://www.theguardian.com/uk-news/2022/oct/20/russian-fighter-jet-released-missile-near-raf-plane-over-black-sea

Räcker det med en ettårig YH-utbildning för att bli stridspilot i Ryssland?

Nu vill jag inte alls försvara ryssarna men i krig händer skit, igår krockade ett ukrainskt Mig29 med en iransk självmordsdrönare.
Skillnaden här var att den ukrainska piloten lyckades styra ut planet på landsbygden så att ingen bebyggelse träffades av planet innan han sköt ut sig.
Citera
2022-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Det är Zelensky och ingen annan som har tvingat fram denna konflikt. Ukraina borde ha stannat en neutral stat mellan Nato och Ryssland. Tänk om Mexiko hade gått med i en allians med Kina och riktat kärnvapen mot Usa. Det är så Putin ser det.

Det är Ryssland som obefogat invaderat ett suveränt demokratiskt grannland. Ryssland bör genast avsluta detta meningslösa krig.
Citera
2022-10-23, 15:06
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Som att vad Ryssar vill eller inte vill spelar någon roll i ett auktoritärt ledarskap

Intressant... Det spelade en ganska stor för några årtionden sedan i Ryssland - då USSR.

Idag?
Citera
2022-10-23, 15:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är Ryssland som obefogat invaderat ett suveränt demokratiskt grannland. Ryssland bör genast avsluta detta meningslösa krig.

Återigen, Ukraina är ingen jävla demokrati, lika lite som Ryssland är det.
Citera
2022-10-23, 15:11
Medlem
Citat:
Västvärlden och Zelensky riskerar ett kärnvapenskrig. Boris Johnson sa till Zelensky att han inte ska förhandla med Putin.
Nej.
Vladimir Putin har hotat -upprepade gånger- med kärnvapen. ”Västvärlden” som du väljer att kalla det för har då deklarerat att om det hotet görs verklighet av så kommer det besvaras med sannolikt konventionella vapen. Och då kommer det behövas liksäckar, spadar och näsdukar i Ryssland.

Hela ansvaret ligger på Vladimir Putin. Ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in