2022-10-23, 17:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Många av gäddorna ser jag som ofarliga. Sjuka jävlar är de, men inte farliga. De är helt enkelt både för fula, gamla och dumma för att ens en unge skulle vilja ha en kontakt med dem. Än mindre träffa för sex. Hade det inte varit för en listig vuxen fiskare så hade de aldrig ens fått napp.
De är ofarliga för DIG .. inte för barn som de tar kontakt med på nätet och inte för barn i deras närhet.

Om du tittar på hur dömda pedofiler och hebefiler ser ut så ser du att utseendet inte förhindrar övergrepp på barn.
Ditt sätt att resonera är som om du tror att barnen är attraherade av sina förövare. Samma sjuka tanke som förövarna har med andra ord.

Citat:
Men om vi hoppar vidare till de dumma typerna som ändå kan anses vara en fara. Vad specifikt får dem att sluta när de åkt fast av Dumpen?
De bli igenkända och människor kan därför skydda sina barn ifrån dem ... Skolläraren som åkte dit och som varit på elever är ett exempel på där Dumpen stoppat pågående brott -- precis som andra exempel där polisen ingripit - t ex mot Gnesta-peddot - som ledde till gripande.

Citat:
Vidare så är dessa människors drift så stark att de helt enkelt inte kan motstå sina begär. Skrämma dem hjälper helt enkelt inte. Folk har i alla tider försökt själa. Inte ens när straffen är avhuggna händer så förhindras det. Medeltiden here we come.
Så därför skall de lämnas ifred menar du?

Ditt sätt att resonera är lika sjukt som förövarnas faktiskt. Kanske ännu sjukare om du inte ens är attraherad av barn men anser att de som är det skall få fortsätta begå sina övergrepp i lugn och ro för att de är svåra att stoppa.

Tycker du man skall sluta jaga tjuvar också? Sluta arbeta förebyggande mot stölder? Folk stjäl ju ändå som du säger.

Hur gör vi med övrig brottslighet?
Mord? Rån? Våldtäkter? Misshandel?
Citera
2022-10-23, 17:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men på vilket sätt stoppar egentligen Dumpen dessa sjuka individer rent konkret? Om vi sållar bort självmorden.
När en gängkriminell lagförs så väntar många andra på att ta den platsen. Det fylls hela tiden på med nya.
Ska vi då bara strunta i dessa och låta de hålla på?
Vi måste fortsätta jaga dessa och pedofiler som skadar barn ändå.
De som inte kontaktar barn i sexuellt syfte behöver inte vara rädda.
Citera
2022-10-23, 17:09
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nu med nya regeringen kan vi ju äntligen hoppas det blir förbjudet att ragga barn på nätet. Det har ju vänsterpacket och Reinfelt för den delen skitit i alla år.
Vilket underbart jobb Patrik och de andra på Dumpen gör, vi behöver fler sådana hjältar.
Varför inbillar du dig att det skulle bli någon skillnad med Tuffe Uffe vid rodret?
Senast redigerad av PerniWha 2022-10-23 kl. 17:27.
Citera
2022-10-23, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Det blir en aning fånigt när du, en pedofil, argumenterar mot Dumpen.
Pedofil? Jag? Var får du det ifrån? Vilka bevis har du? Är du fucking helt dum i huvudet!

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kontaktar man barn i sexuellt syfte, IRL eller över nätet, så får man räkna med att bli hatad.
Enkelt.
Vilka barn pratar du om? Varför?
Citera
2022-10-23, 17:11
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Är inte dumpen en fejkad grej.
Påhittade historier och skådespelare.
Allt för att ge er underhållning och fiska efter gåvor.
Kanske är lönsamt att låtsas fånga pedofiler.
Citera
2022-10-23, 17:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Ja det tycker jag är tragiskt och man undrar hur det står till i huvudet på sådana.
Man kan vara emot pedofiler och samtidigt ha empati för vad deras anhöriga får gå igenom.

Det är min ståndpunkt. Men då är man omedelbart en pedofil och en hämndlysten gädda vilken åkt fast. Patetiskt!
Blir då bara än roligare att dra saker till sin spets och verkligen se hur vuxna människor i grupp tappar allt vett och sans i en gemensam pöbel.

Dumpen är bra, men med lite justeringar skulle den både fånga fler pedofiler samt även ta hand om de anhöriga samtidigt.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 17:25.
Citera
2022-10-23, 17:27
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Pedofil? Jag? Var får du det ifrån? Vilka bevis har du? Är du fucking helt dum i huvudet!

Vilka barn pratar du om? Varför?

DU sa ju det ditt jävla äckel!
(FB) Hur är det brottsförebyggande att hata pedofiler som inte gör barn illa?
Senast redigerad av DarkFire 2022-10-23 kl. 17:35.
Citera
2022-10-23, 17:28
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det är min ståndpunkt. Men då är jag omedelbart en pedofil och en hämndlysten gädda vilken åkt fast!
Blir då bara än roligare att dra saker till sin spets och verkligen se hur vuxna människor i grupp tappar allt vett och sans i en gemensam pöbel.

Dumpen är bra, men med lite justeringar skulle den både fånga fler pedofiler samt även ta hand om de anhöriga samtidigt.

Har inte läst igenom hela tråden men så känner jag med, att det är en bra idé men kanske lite dåligt utförd.

Och jag är definitivt ingen pedofil men denna pajkastning från personer med olika åsikter (och ofta är det inte ens åsikter utan mest obildat tyckande) påminner mest om polsk riksdag.
Citera
2022-10-23, 17:30
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Är inte dumpen en fejkad grej.
Påhittade historier och skådespelare.
Allt för att ge er underhållning och fiska efter gåvor.
Kanske är lönsamt att låtsas fånga pedofiler.
Dang, så är det ju naturligtvis. Allt är bara ett enda stort hittepå. Tack för ögonöppnaren.
Citera
2022-10-23, 17:43
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Dang, så är det ju naturligtvis. Allt är bara ett enda stort hittepå. Tack för ögonöppnaren.
Jag ska inte säga att det självklart är så,
MEN..... jag råkar ha bra insyn i pedofil historier i den religösa världen och det är inte riktigt så som folk tror.

Det är inte så att det finns massor av pedofiler bland prästerna.
Dom har ett system som går ut på att låtsas antasta barn och sedan göra en höna av en fjäder.
En kram blir till en fullfjädrad våldtäkt osv.

Det pågår skådespel och lögner.
Det är därför ingen blir straffad för det.
Citera
2022-10-23, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ja, många i pöbeln törstar efter blod.

Antingen ser de inget fel i det, eller bortförklaras det av att Dumpen inte har något som helst ansvar till att självmordet begås. De tycks kunna göra vad som helst och stå med ryggen fri.

När samhället tar lagen i egna händer och leker sheriffer så slutar det så här. Tänk om alla gjort så för precis alla brott. Då hade vi levt som under medeltiden.

Varför inte hänga ut alla som begår brott som kan förhindras? Rattfyllon kan definitivt skada folk i framtiden häng ut asen! Dom som säljer droger bidrar till fruktansvärt mycket lidande häng ut alla langare.
Citera
2022-10-23, 18:58
Avslutad
Jag skulle också gissa på att Dumpens typ av gäddor är mindre farliga än en annan typ av gäddor. Män som låtsas vara jämnårig och utbyter nakenbilder och sedan pressar dom till möten. Av vad jag sett så skickar gäddorna sina egna bilder och är någorlunda ärlig med sin ålder, och som redan påtalats är det ovanligt att unga tonåringar vill möta upp gamla (30+).
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-10-23 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in