2022-10-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Jag håller med.
Om man inte önskar livet av alla pedofiler är man själv en.
Får mig att tänka på mordet på Tova (tror jag hon hette). Hennes mördares fb blev översvämmat av människor som skrev så fruktansvärda saker (inte bara om mördaren som jag ändå kunde ha viss förståelse för) om föräldrarna och mot alla som försökte dämpa hatet på olika sätt. Nej, om man inte önskade att killen skulle typ hängas i pungkulorna då var de också vidriga människor.
Jag har alltid tyckt det var så konstigt när man sett bilder från när vi hade dödsstraff och människor samlades för att beskåda spektaklet.
Nu förstår jag att denna mentalitet finns hos ganska många människor.

Något jag tror skulle kunna hjälpa "svaga barn" är nätvandrare. Internet verkar vara fullt av gäddor, så fångar polisen (Tidöavtalet) 30000 gäddor så finns problemet fortfarande kvar. Barn som mår dåligt, inte har vänner och frånvarande föräldrar skulle volontärer (eller något sådant) kunna stötta och ge ett "emotionellt skydd". För barn som faktiskt riskerar att träffa en okänd äldre från nätet lär vara mycket mera sällsynt än efterfrågan.
Citera
2022-10-23, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Finns redan nu krav på pedofiler och deras sjuka handlande. Du får det att låta som att allt är svart och vitt. Försvinner Dumpen så blir det fritt fram för äckelpeddisarna. Så är inte fallet.
JO, så är dessvärre fallet.

Försvinner Dumpen så kan man återigen bara stoppa dem EFTER att de skadat barn och inte INNAN - dessutom går den absolut majoriteten fri även efter att de avslöjats.

Att stoppa pedofiler/hebefiler är svart och vitt. De finns inget som ursäktar dem och skall inte finnas något som skyddar dem från blottas så att man kan förhindra framtida övergrepp.
Tvärtom så bör man lagändra så att de kan registreras i offentliga register, tvingas berätta för grannar vilka de är och på olika sätt hindras från att bosätta sig i närheten av barn.
Citera
2022-10-23, 16:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"Låten barnen komma till mig", påstås han ju ha sagt. Det hade han fått fan för, om någon dumpling hade hört honom.
Det är inget fel i att tycka om barn.
Kanske är svårt för pedofiler att veta vad som är normal kontakt och inte.
Citera
2022-10-23, 16:34
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Något jag tror skulle kunna hjälpa "svaga barn" är nätvandrare. Internet verkar vara fullt av gäddor, så fångar polisen (Tidöavtalet) 30000 gäddor så finns problemet fortfarande kvar. Barn som mår dåligt, inte har vänner och frånvarande föräldrar skulle volontärer (eller något sådant) kunna stötta och ge ett "emotionellt skydd". För barn som faktiskt riskerar att träffa en okänd äldre från nätet lär vara mycket mera sällsynt än efterfrågan.

Nätvandrare var en genialisk ide', spinn vidare på den, lämna förslag till någon som kan driva igenom det. Skulle kunna hjälpa många ungdomar och barn. Gör denna ide' till "LexSvenOlavsen", kanonbra tanke
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 16:40.
Citera
2022-10-23, 16:35
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
JO, så är dessvärre fallet.

Försvinner Dumpen så kan man återigen bara stoppa dem EFTER att de skadat barn och inte INNAN - dessutom går den absolut majoriteten fri även efter att de avslöjats.

Att stoppa pedofiler/hebefiler är svart och vitt. De finns inget som ursäktar dem och skall inte finnas något som skyddar dem från blottas så att man kan förhindra framtida övergrepp.
Tvärtom så bör man lagändra så att de kan registreras i offentliga register, tvingas berätta för grannar vilka de är och på olika sätt hindras från att bosätta sig i närheten av barn.

Men på vilket sätt stoppar egentligen Dumpen dessa sjuka individer rent konkret? Om vi sållar bort självmorden.
Citera
2022-10-23, 16:38
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"Låten barnen komma till mig", påstås han ju ha sagt. Det hade han fått fan för, om någon dumpling hade hört honom.

Är du säker på att det inte var dumplingar som spikade upp honom på korset då'...? 😂
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 16:42.
Citera
2022-10-23, 16:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Men på vilket sätt stoppar egentligen Dumpen dessa sjuka individer rent konkret? Om vi sållar bort självmorden.
De blir igenkända och kan stoppas av omgivningen. Andra avskräcks från att ge sig ut och ragga barn.

På vilket sätt skulle det hjälpa att låta dem fortsätta verka ostört menar du?
Citera
2022-10-23, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Är du säker på att det inte var dumplingar som spikade upp honom på korset då'...? 😂

Vem vet? Det var ju en sorts uthängning, så de kanske förväntade sig någon form av swish för den också.
Citera
2022-10-23, 16:53
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De blir igenkända och kan stoppas av omgivningen. Andra avskräcks från att ge sig ut och ragga barn.

På vilket sätt skulle det hjälpa att låta dem fortsätta verka ostört menar du?

Många av gäddorna ser jag som ofarliga. Sjuka jävlar är de, men inte farliga. De är helt enkelt både för fula, gamla och dumma för att ens en unge skulle vilja ha en kontakt med dem. Än mindre träffa för sex. Hade det inte varit för en listig vuxen fiskare så hade de aldrig ens fått napp.

Men om vi hoppar vidare till de dumma typerna som ändå kan anses vara en fara. Vad specifikt får dem att sluta när de åkt fast av Dumpen?

Vidare så är dessa människors drift så stark att de helt enkelt inte kan motstå sina begär. Skrämma dem hjälper helt enkelt inte. Folk har i alla tider försökt själa. Inte ens när straffen är avhuggna händer så förhindras det. Medeltiden here we come.
Citera
2022-10-23, 16:54
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Stackars barn säger jag. Sådana som dig är inte lämpliga föräldrar.

Nej absolut, bättre är ju att visa barn hat, ignorans och fördomsfullhet.

Vad kan vara bättre än det?
Citera
2022-10-23, 16:56
Medlem
Nu med nya regeringen kan vi ju äntligen hoppas det blir förbjudet att ragga barn på nätet. Det har ju vänsterpacket och Reinfelt för den delen skitit i alla år.
Vilket underbart jobb Patrik och de andra på Dumpen gör, vi behöver fler sådana hjältar.
Citera
2022-10-23, 17:00
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nu med nya regeringen kan vi ju äntligen hoppas det blir förbjudet att ragga barn på nätet. Det har ju vänsterpacket och Reinfelt för den delen skitit i alla år.
Vilket underbart jobb Patrik och de andra på Dumpen gör, vi behöver fler sådana hjältar.
Hjältar? 2 kriminella pundare. Jezus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in