2022-10-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vore ju önskvärt om man även hade koll på frågans relevans, eller hur?
Brukar du även fråga din partner varför denne inte torkar sig efter den skitigt utan att först tagit reda på att det verkligen förhåller sig så?

Lol vem är du ens? Så onödigt aggressivt. Jag har ingen partner och det var en sjukt konstig fråga bara?
Citera
2022-10-23, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även Jesus måste väl ha haft vissa åsikter om hur man uppför sej?
Jesus hade nog inte accepterat att man skadade barn.

"Låten barnen komma till mig", påstås han ju ha sagt. Det hade han fått fan för, om någon dumpling hade hört honom.
Citera
2022-10-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Som sagt. Inget fel i att motverka. Men en pedofil är trots allt en människa, och har anhöriga som inte gjort något fel, utan bara otur. Sen är det olika illa, Dumpen drar på lika hårt på alla. Ett samhälle som drar alla över en kam behöver vi inte mer av. Där anhöriga ska få sonas andras brott.

Om exemplet med Cykeln, om du lämnar den olåst får du inget från försäkringen. Lämnar du en bil med nycklarna i gör du ett brott och kan dömas för det. Tror t.o.m. du kan ställas till svars om tjuven orsakar dödsfall.
Nej men om någon stjäl cykeln är det fortfarande stöld.
Jag uppfattar det som tydligt att Dumpen avväger sitt agerande fall till fall, det är ofta direkt motiverat.

Anhöriga ska aldrig få skit så klart, men de flesta anhöriga är i förlängningen tacksamma att peddot avslöjas, vem vill leva med en sån man/pappa liksom? Glöm inte att det är förövaren som orsakat det de går igenom, inte Dumpen, för om de inte kontaktat barn i sexuellt syfte skulle de inte anklagats för det. Precis som om du stulit den låste eller olåsta cykeln har du begått ett tillgreppsbrott
Citera
2022-10-23, 16:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jesus säger, kom ihåg att när de hatar er så har de hatat mig före. De hatar er i mitt namn! Så det är fullt normalt. I know my destiny!
Vad säger han till barnen pedofiler skadar då?

"Skyll dig själv"??
Citera
2022-10-23, 16:21
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Hussefar. När fan blev dumpen = samhället... Det är privat media med ekonomiska intressen drivna framför allt av hat, inte för att brottsförebygga.

Det är exakt samma äckelmänniskor som alltid hatat.

Nej Dumpen är såklart inte samhället. Och ja du har rätt i att den sidan till viss del drivs i personliga ekonomiska instressen. Bara det är ett starkt skäl att ställa sig kritisk till Dumpen. Kan också se att en del av drivkraften tycks vara hat och även en del narcissism finns att finnas i en del inlägg. Svårt att vara objektiv då.
Citera
2022-10-23, 16:24
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bara vi inte ställer krav på att pedofilerna får räkna med konsekvenser av sitt handlande menar du?

Finns redan nu krav på pedofiler och deras sjuka handlande. Du får det att låta som att allt är svart och vitt. Försvinner Dumpen så blir det fritt fram för äckelpeddisarna. Så är inte fallet.
Citera
2022-10-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Jag håller med.
Om man inte önskar livet av alla pedofiler är man själv en.
Får mig att tänka på mordet på Tova (tror jag hon hette). Hennes mördares fb blev översvämmat av människor som skrev så fruktansvärda saker (inte bara om mördaren som jag ändå kunde ha viss förståelse för) om föräldrarna och mot alla som försökte dämpa hatet på olika sätt. Nej, om man inte önskade att killen skulle typ hängas i pungkulorna då var de också vidriga människor.
Jag har alltid tyckt det var så konstigt när man sett bilder från när vi hade dödsstraff och människor samlades för att beskåda spektaklet.
Nu förstår jag att denna mentalitet finns hos ganska många människor.

Något jag tror skulle kunna hjälpa "svaga barn" är nätvandrare. Internet verkar vara fullt av gäddor, så fångar polisen (Tidöavtalet) 30000 gäddor så finns problemet fortfarande kvar. Barn som mår dåligt, inte har vänner och frånvarande föräldrar skulle volontärer (eller något sådant) kunna stötta och ge ett "emotionellt skydd". För barn som faktiskt riskerar att träffa en okänd äldre från nätet lär vara mycket mera sällsynt än efterfrågan.
Citera
2022-10-23, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Finns redan nu krav på pedofiler och deras sjuka handlande. Du får det att låta som att allt är svart och vitt. Försvinner Dumpen så blir det fritt fram för äckelpeddisarna. Så är inte fallet.
JO, så är dessvärre fallet.

Försvinner Dumpen så kan man återigen bara stoppa dem EFTER att de skadat barn och inte INNAN - dessutom går den absolut majoriteten fri även efter att de avslöjats.

Att stoppa pedofiler/hebefiler är svart och vitt. De finns inget som ursäktar dem och skall inte finnas något som skyddar dem från blottas så att man kan förhindra framtida övergrepp.
Tvärtom så bör man lagändra så att de kan registreras i offentliga register, tvingas berätta för grannar vilka de är och på olika sätt hindras från att bosätta sig i närheten av barn.
Citera
2022-10-23, 16:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"Låten barnen komma till mig", påstås han ju ha sagt. Det hade han fått fan för, om någon dumpling hade hört honom.
Det är inget fel i att tycka om barn.
Kanske är svårt för pedofiler att veta vad som är normal kontakt och inte.
Citera
2022-10-23, 16:34
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Något jag tror skulle kunna hjälpa "svaga barn" är nätvandrare. Internet verkar vara fullt av gäddor, så fångar polisen (Tidöavtalet) 30000 gäddor så finns problemet fortfarande kvar. Barn som mår dåligt, inte har vänner och frånvarande föräldrar skulle volontärer (eller något sådant) kunna stötta och ge ett "emotionellt skydd". För barn som faktiskt riskerar att träffa en okänd äldre från nätet lär vara mycket mera sällsynt än efterfrågan.

Nätvandrare var en genialisk ide', spinn vidare på den, lämna förslag till någon som kan driva igenom det. Skulle kunna hjälpa många ungdomar och barn. Gör denna ide' till "LexSvenOlavsen", kanonbra tanke
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 16:40.
Citera
2022-10-23, 16:35
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
JO, så är dessvärre fallet.

Försvinner Dumpen så kan man återigen bara stoppa dem EFTER att de skadat barn och inte INNAN - dessutom går den absolut majoriteten fri även efter att de avslöjats.

Att stoppa pedofiler/hebefiler är svart och vitt. De finns inget som ursäktar dem och skall inte finnas något som skyddar dem från blottas så att man kan förhindra framtida övergrepp.
Tvärtom så bör man lagändra så att de kan registreras i offentliga register, tvingas berätta för grannar vilka de är och på olika sätt hindras från att bosätta sig i närheten av barn.

Men på vilket sätt stoppar egentligen Dumpen dessa sjuka individer rent konkret? Om vi sållar bort självmorden.
Citera
2022-10-23, 16:38
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz

Är du säker på att det inte var dumplingar som spikade upp honom på korset då'...? 😂
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in