Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det är helt osannolikt att någon som chattat om sex med vad de tror är ett barn eller en vuxen som kan tillhandahålla barn och sedan dyker upp på en bestämd plats för att få tillgång till barnet är oskyldig.
Vad är personen oskyldig till då menar du?
Vill inte hamna i en diskussion egentligen om specifika exempel pga det är risken med hela fenomenet i sig jag försöker belysa, men tex så har man fått känslan av att en del drivits på av den de chattat med, de har varit tveksamma men liksom eldats på. Hade de åkt för en träff utan fiskarens uppmuntran? Sen har man också fått känslan av att de varit några ensamma gubbar (tveksamma absolut) som liksom mest gått med på det peddomamman skrivit för att få träffa henne och eventuellt tänkt lösa det där med hennes konstiga idéer om barnet sen. De kanske har tänkt att det bara är en fantasi hon har och liksom spelat med. Men aldrig haft planer på att göra något med barnet. Det vet inte vi. I en del chattar så verkar intresset mer verkar ha legat vid kvinnan och det är hon som dragit upp barnet hela tiden men han har ställt frågor om henne. Tex hon som hsde ett 1-årigt barnbarn. Han frågade aldrig om barnet, det var hon som tog upp det hela tiden.
Ett annat exempel är han som själv påstod att han spelat med för att sen åka för att konfrontera peddo-mamman själv. Det vet vi inte heller om det är sant eller inte. Folk gissar vad som VERKAR troligt, men vi vet ju inte hela sanningen. Även om majoriteten här inne verkar skyldiga (för det tycker jag med) så verkar det som att det blir en allmän känsla av att alla är skyldiga i samma grad. Även om det finns en skala här.
Sen undrar jag fortfarande vad uthängningarna ska tjäna till mer än som att tillfredsställa hämndbegär och stå för underhållning. Tycker det är superbra att de belyser problemet men det hade de kunnat göra utan uthängningar. De hade kunnat visa upp chattloggar och allt för att visa hur utbrett det är, men att visa alla dessa gubbar och deras kukar - jag ser inte poängen.