2022-10-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Går in och läser här emellanåt och undrar på allvar om det är fler som bara trollar här inne.
Speciellt den som verkar tro att han är högintellektuell men samtidigt visar det motsatta i sina inlägg.
Saker som kännetecknar låg intelligens är att man tror sig bättre än alla andra, att man har rasistiska och eller homofobiska åsikter. Att skriva nedsättande om människor och använda sig av det ena grova ordet efter det andra är inget tecken på intelligens utan tvärtom.
Hen verkar ha väldigt mycket tid iaf till att trolla om det nu är det hen gör.
Att ha åsikter om dumpens tillvägagångssätt och föra en diskussion huruvida de gör någon skillnad kan jag tycka är okej. Men det blir bara så lågt när det enda man läser är: helan och halvan…nerknarkad hora..stäng igen fågelholken osv.
Utelämnade de grövsta orden för jag kunde inte ens förmå mig skriva dem.
Det jag vet däremot är att något måste ändras i vårt samhälle så att inget barn blir utsatt.
Och då gäller det att förebygga brott innan något oskyldigt barn först ska behöva bli utsatt.
Sen tycker jag inte att det räknas som brottsprovokation det dumpen håller på med…lika lite som det är brottsprovokation att ställa olåst cykel utanför sitt hem.
Man har redan gått över gränsen när man självmant börjar grooma vad man tror är ett barn.
Håller med till fullo 👏
Citera
2022-10-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Outade du just dig själv här, eller vad var det som hände?
Det blev en felpost, var inte mig själv som jag skulle citera
Citera
2022-10-23, 15:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Går in och läser här emellanåt och undrar på allvar om det är fler som bara trollar här inne.
Speciellt den som verkar tro att han är högintellektuell men samtidigt visar det motsatta i sina inlägg.
Saker som kännetecknar låg intelligens är att man tror sig bättre än alla andra, att man har rasistiska och eller homofobiska åsikter. Att skriva nedsättande om människor och använda sig av det ena grova ordet efter det andra är inget tecken på intelligens utan tvärtom.
Hen verkar ha väldigt mycket tid iaf till att trolla om det nu är det hen gör.
Att ha åsikter om dumpens tillvägagångssätt och föra en diskussion huruvida de gör någon skillnad kan jag tycka är okej. Men det blir bara så lågt när det enda man läser är: helan och halvan…nerknarkad hora..stäng igen fågelholken osv.
Utelämnade de grövsta orden för jag kunde inte ens förmå mig skriva dem.
Det jag vet däremot är att något måste ändras i vårt samhälle så att inget barn blir utsatt.
Och då gäller det att förebygga brott innan något oskyldigt barn först ska behöva bli utsatt.
Sen tycker jag inte att det räknas som brottsprovokation det dumpen håller på med…lika lite som det är brottsprovokation att ställa olåst cykel utanför sitt hem.
Man har redan gått över gränsen när man självmant börjar grooma vad man tror är ett barn.
Som sagt. Inget fel i att motverka. Men en pedofil är trots allt en människa, och har anhöriga som inte gjort något fel, utan bara otur. Sen är det olika illa, Dumpen drar på lika hårt på alla. Ett samhälle som drar alla över en kam behöver vi inte mer av. Där anhöriga ska få sonas andras brott.

Om exemplet med Cykeln, om du lämnar den olåst får du inget från försäkringen. Lämnar du en bil med nycklarna i gör du ett brott och kan dömas för det. Tror t.o.m. du kan ställas till svars om tjuven orsakar dödsfall.
Citera
2022-10-23, 15:27
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Dessvärre kan du inget om juridik. Att slå in en öppen dörr hjälper liksom inte

Dörren är inte öppen, än, om/när den öppnas kan sådana som du få det svårare.

Hur känns det för dig att veta att 99,999 procent av alla i Sverige hatar dig?
Att dina arbetskamrater, familj och vänner skulle vända dig ryggen i samma sekund som de får reda på vad du är?
Och vi pratar ju inte hat light, utan ett svart brinnande hat fyllt av äckel.
Senast redigerad av DarkFire 2022-10-23 kl. 15:43.
Citera
2022-10-23, 15:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Hussefar. När fan blev dumpen = samhället... Det är privat media med ekonomiska intressen drivna framför allt av hat, inte för att brottsförebygga.

Det är exakt samma äckelmänniskor som alltid hatat.
Kontaktar man barn i sexuellt syfte, IRL eller över nätet, så får man räkna med att bli hatad.
Enkelt.
Citera
2022-10-23, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Den sista idioten är inte född än.
Hur vet du det, väntar du barn med din milf? Hoppas inte så är fallet.
Citera
2022-10-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jösses det är fiktiva fjortisar påhittade av 2 kriminella pundare.

Hade du otur när du försökte tänka till där?
Det spelar ingen roll om det är fiktiva barn. I pedofilens hjärna snackar han med ett barn, snackar sex med ett barn och är villig att träffa ett barn.

Varför har ni pedofilkramare hakat upp er på att det är ett fiktivt barn?
Citera
2022-10-23, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din lösning är alltså att man cementerar barnens ansvar ordentligt ?

Det kanske vore bättre med informationskampanjer riktade till vuxna om att de inte är skyddade från uthängning om de avslöjas när de försöker ha/eller har haft sexuella kontakter med barn.

Medveten vuxen eller medvetna barn .. vad tycker du känns mest relevant?
Det är intressant det här med hur pedofiler ser på barnen. För det första att det har ett sexuellt intresse för barn/unga men även att de lägger en del ansvar på dessa. Att de t.ex borde tänka till och t.o.m att det kan vara barnen som tar initiativ och tycker om det.
Man kan ju undra om det är ett medvetet ansvarsförskjutande eller om det handlar om mentala brister.
Citera
2022-10-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Dörren är inte öppen, än, om/när den öppnas kan sådana som du få det svårare.

Hur känns det för dig att veta att 99,999 procent av alla i Sverige hatar dig?
Att dina arbetskamrater, familj och vänner skulle vända dig ryggen i samma sekund som de får reda på vad du är?
Och vi pratar ju inte hat light, utan ett svart brinnande hat fyllt av äckel.
Jesus säger, kom ihåg att när de hatar er så har de hatat mig före. De hatar er i mitt namn! Så det är fullt normalt. I know my destiny!
Citera
2022-10-23, 15:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jesus säger, kom ihåg att när de hatar er så har de hatat mig före. De hatar er i mitt namn! Så det är fullt normalt. I know my destiny!
Även Jesus måste väl ha haft vissa åsikter om hur man uppför sej?
Jesus hade nog inte accepterat att man skadade barn.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-10-23 kl. 16:05.
Citera
2022-10-23, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är intressant det här med hur pedofiler ser på barnen. För det första att det har ett sexuellt intresse för barn/unga men även att de lägger en del ansvar på dessa. Att de t.ex borde tänka till och t.o.m att det kan vara barnen som tar initiativ och tycker om det.
Man kan ju undra om det är ett medvetet ansvarsförskjutande eller om det handlar om mentala brister.
Min uppfattning är att hela ansvaret läggs på barnet. "De ville", De tycker om det", De lockade" -- och inget ansvar tas av den vuxne.
Blir de påkomna så försöker de bortförklara eller vädja om "andra chans - deras liv blir ju förstörda" osv osv
Ansvarsförskjutningen är nog inbyggd som en reflex - men jag kan inte anse att den på något sätt är omedveten. Det handlar helt enkelt om människor som enbart ser till sig själva och ser andra som instrument för deras välbefinnande -- det gäller både barnet de begår övergrepp på, den egna familjen och övriga som gagnar deras tillvaro.
Citera
2022-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Dumpen har hyfsat stor spridning och om du läser på Facebook så lyfts det upp i lokala grupper. Föräldrar ska få veta att det finns kända predatorer i deras områden så de kan skydda sina barn.

Dumpen har även i uppgift att informera beslutsfattare om vad barnen utsätts för så de bättre kan upprätta lagar som skyddar barnen.

Micro har betydligt mer kvalité i sina faktagrundade inlägg än vad du någonsin kommer kunna komma i närheten av.

Haha jag har inte tillräckligt stor koll på Mircos inlägg för att veta om de brukar vara faktagrundade. Jag svarade specifikt för vad personen skrev i det inlägget. Men bra att du hoppar in till försvar. Jag brukar hålla mig till fakta och när jag inte har fakta brukar jag vara tydlig med att det är något jag tror eller antar. Men sen är jag inte heller någon som skriver här så ofta så du behöver nog inte oroa dig så för kvalitén på mina kommande inlägg heller.

Jag tycker det är bra att dumpen informerar beslutsfattare och belyser problemet. Den delen har jag inga problem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in