2022-10-23, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det finns brottslingar som inte bryr sig om lagar och regler. De bryr sig inte om att folk har rätt att gå ut på en promenad utan att bli ihjälskjutna.
Dessa ska naturligtvis lyftas ut från det fria samhället.
Är du emot det?
Exakt!
Citera
2022-10-23, 14:29
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Hatat såna som dig som vill sätta på små barn?
Outade du just dig själv här, eller vad var det som hände?
Citera
2022-10-23, 14:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Vill inte hamna i en diskussion egentligen om specifika exempel pga det är risken med hela fenomenet i sig jag försöker belysa, men tex så har man fått känslan av att en del drivits på av den de chattat med, de har varit tveksamma men liksom eldats på. Hade de åkt för en träff utan fiskarens uppmuntran? Sen har man också fått känslan av att de varit några ensamma gubbar (tveksamma absolut) som liksom mest gått med på det peddomamman skrivit för att få träffa henne och eventuellt tänkt lösa det där med hennes konstiga idéer om barnet sen. De kanske har tänkt att det bara är en fantasi hon har och liksom spelat med. Men aldrig haft planer på att göra något med barnet. Det vet inte vi. I en del chattar så verkar intresset mer verkar ha legat vid kvinnan och det är hon som dragit upp barnet hela tiden men han har ställt frågor om henne. Tex hon som hsde ett 1-årigt barnbarn. Han frågade aldrig om barnet, det var hon som tog upp det hela tiden.
Ett annat exempel är han som själv påstod att han spelat med för att sen åka för att konfrontera peddo-mamman själv. Det vet vi inte heller om det är sant eller inte. Folk gissar vad som VERKAR troligt, men vi vet ju inte hela sanningen. Även om majoriteten här inne verkar skyldiga (för det tycker jag med) så verkar det som att det blir en allmän känsla av att alla är skyldiga i samma grad. Även om det finns en skala här.

Sen undrar jag fortfarande vad uthängningarna ska tjäna till mer än som att tillfredsställa hämndbegär och stå för underhållning. Tycker det är superbra att de belyser problemet men det hade de kunnat göra utan uthängningar. De hade kunnat visa upp chattloggar och allt för att visa hur utbrett det är, men att visa alla dessa gubbar och deras kukar - jag ser inte poängen.
Du får "känslan" - jaha.

Du kan inte driva på så att en normalt funtad börja snacka sex med barn eller prata om att använda någons barn. Du hakar enbart på om du har den perversa läggningen.
Du åker enbart till en träff för att få träffa den du stämt träff med eller hur.

Jag ser poängen med att skämma ut dem och visa upp dem. Det är lättare att skydda barn från en pedofil när man vet hur denne ser ut.
Chattloggar och bilder läggs ut för att visa hur långt förövaren gått, så att denne inte kan förklara bort det.

Varför skall de skyddas?
Citera
2022-10-23, 14:37
Medlem
Citat:
Och då frågar även du utan att kolla upp om frågan är relevant. Är du en hjärnlös papegoja satt på repeat?

Jag upprepar frågan för jag tänkte någon kanske hade koll på svaret?
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får "känslan" - jaha.

Du kan inte driva på så att en normalt funtad börja snacka sex med barn eller prata om att använda någons barn. Du hakar enbart på om du har den perversa läggningen.
Du åker enbart till en träff för att få träffa den du stämt träff med eller hur.

Jag ser poängen med att skämma ut dem och visa upp dem. Det är lättare att skydda barn från en pedofil när man vet hur denne ser ut.
Chattloggar och bilder läggs ut för att visa hur långt förövaren gått, så att denne inte kan förklara bort det.

Varför skall de skyddas?

Men så stor räckvidd har inte dumpen att de som hängs ut där blir kända för alla Sveriges barn. Det argumentet funkar inte. Det kommer väl alltid finnas de som inte känner till dem.
Du skriver saker som att de vore fakta "du gör endast detta och detta pga du tänker så här och så här". Det är väl antaganden från din sida?
Citera
2022-10-23, 14:48
Medlem
Lysturkens avatar
Om vi säger att 1 av 100 uthängda egentligen inte alls har något intresse av barn så skulle jag ändå kunna köpa det. Jag kan bara förfasa mig över all skit jag själv skrivit till folk på diverse sajter bara för att provocera och chockera. När jag var ung kunde jag definitivt göra det på dejtingsidor genom att utge mig för att vara kvinna. En favorit jag hade var att hävda att jag älskade män som studsar ut från toan med skitiga labbar medan spolningen fortfarande skenar i bakgrunden. Då fick man intressanta reaktioner.

Det jag kan tänka mig är att någon av dessa män faktiskt har antagit en roll och spelat med för att undersöka hur långt en pedofilmamma är redo att gå. Det måste trots allt vara sinnessjukt sällsynt att hitta en pedofilmamma som kan tänka sig att bjussa på sina egna barn. Hade det hänt mig hade jag definitivt undersökt situationen noggrannare, men förstås kontaktat polis istället för att möta upp.

Det är väl just det korkade beslutet att möta upp pedofilmamman som avslöjar de flesta, men det känns inte osannolikt att någon av de uthängda, som dessutom aldrig hört talas om Dumpen, inte tänker längre än att agera på reflexen att möta upp av ren nyfikenhet.

Det är omöjligt att svara på vem, men jag tror det finns någon uthängd som grämer sig över sitt livs misstag utan att ens tända på barn.
Senast redigerad av Lysturken 2022-10-23 kl. 14:55.
Citera
2022-10-23, 14:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men så stor räckvidd har inte dumpen att de som hängs ut där blir kända för alla Sveriges barn. Det argumentet funkar inte. Det kommer väl alltid finnas de som inte känner till dem.
Du skriver saker som att de vore fakta "du gör endast detta och detta pga du tänker så här och så här". Det är väl antaganden från din sida?
Det är alldeles självklart att ingen - absolut ingen hur publik den än är - är igenkänd av alla överallt.

Det är ju dock ett argument för att spridningen av pedofilbilderna bör utökas så att de når så många som möjligt.
För en sak är säker -- det är mycket lättare för pedofilerna att se och identifiera vad som är barn och att ta ansvar för att inte interagera med dem - än det för barn att identifiera pedofiler och akta sig för dem...

Ju fler vuxna som vet hur pedofilerna/hebefilerna ser ut - desto fler kan gemensamt försöka trygga barnen och hålla äcklen borta från barnen.
Citera
2022-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Jag upprepar frågan för jag tänkte någon kanske hade koll på svaret?
Vore ju önskvärt om man även hade koll på frågans relevans, eller hur?
Brukar du även fråga din partner varför denne inte torkar sig efter den skitigt utan att först tagit reda på att det verkligen förhåller sig så?
Citera
2022-10-23, 15:09
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Så fungerar det i Sverige och kommer förmodligen inte göras framöver heller.

Förhoppningen finns att det kan bli så.
Förstår så klart att du inte vill det, du vet, för det där med att du är en pedofil.
Citera
2022-10-23, 15:13
Medlem
Citat:
Dumpen har hyfsat stor spridning och om du läser på Facebook så lyfts det upp i lokala grupper. Föräldrar ska få veta att det finns kända predatorer i deras områden så de kan skydda sina barn.

Dumpen har även i uppgift att informera beslutsfattare om vad barnen utsätts för så de bättre kan upprätta lagar som skyddar barnen.

Micro har betydligt mer kvalité i sina faktagrundade inlägg än vad du någonsin kommer kunna komma i närheten av.
Citera
2022-10-23, 15:13
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Inte mig veterligen men folk, inklusive poliser, tror att det som "erkänns" i chattar är verkligt. Så måste det ju vara eftersom det står så... Det är den logiken du har att göra med.
Därefter läggs resurser på att utreda något som var trams eller fantasier. Folk häktas, blir frikända men ändå uthängda som om de vore kriminella pedofiler.

Som att ta en random kommentar från Flashback. Titta här, någon har skrivet och erkänt mord. Därefter kommer insatsstyrkan och försöker hitta "mordvapnet". Dumpen kommer att gå för långt, göra fel, åtalas och fällas. När vet jag inte men det kommer.

Det blir en aning fånigt när du, en pedofil, argumenterar mot Dumpen.
Citera
2022-10-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Förhoppningen finns att det kan bli så.
Förstår så klart att du inte vill det, du vet, för det där med att du är en pedofil.
Dessvärre kan du inget om juridik. Att slå in en öppen dörr hjälper liksom inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in