2022-10-23, 14:47
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med dig helt.
Har du läst hennes Wall of text på fb?
Rekommenderas.
Drypande offerkofta och en fet Me Myself and I session om hur lysande hon minsann varit.

Syftet med kritiken har varit att tysta ner henne.

Hon är hotad och hatad och drevet jagar henne.

Hon kan uppenbart inte ta kritik och förstå vidden av varför hon har strålkastarna på sig.

Bäst av allt är att i torsdags så kommenterade SDs Tobias Andersson.

"Du är grym och det går inte nog att betona hur viktig du varit för Riks och partiet. Låt ingen påstå något annat.
Stort lycka till framöver, det kommer att bli toppen!
❤️

Så lite bryr sig SD:s Riksdagsledamot (och nu
ordförande för riksdagens näringsutskott)
om hennes kränkning av det äkta offret Anne Frank.
Enbart daltande om stackars Rebecka som plötsligt blivit ett självpåtaget offer.

Det återspeglar nog hur tongångarna går bakom kulisserna.

Dumma fake news media och drevet av meningsmotståndare som överdriver. Typ.

Ja det blir makabert om folk uppfattar HENNE (R.F) som offret i denna historia
efter det att HON SJÄLV har valt att ge sig på ett verkligt brottsoffer!

Ett BARN som MÖRDADES.

Dessutom var mordet på A.F både extremt utstuderat men också INDUSTRIELLT organiserat/utfört.
Att välja ett sådant offer.... WOW.

Vad skulle hända om tex någon ur Nyans skulle gå ut och kalla Elin K*antz för kåtheten själv?
Eller någon ur Moderaterna som gör samma om något av offren från attacken på Drottninggatan?
Eller om Sossarna gör det om något av alla de barn som blev mördat av sin egen far eller mor i en så kallad "familjetragedi", dvs mord inom familjen.

Skulle man komma undan med det? Vem det än vore? Knappast!

Det handlar om MORAL och VÄRDIGHET.
Och självrespekt.
Citera
2022-10-23, 14:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med dig helt.
Har du läst hennes Wall of text på fb?
Rekommenderas.
Drypande offerkofta och en fet Me Myself and I session om hur lysande hon minsann varit.

Syftet med kritiken har varit att tysta ner henne.

Hon är hotad och hatad och drevet jagar henne.

Hon kan uppenbart inte ta kritik och förstå vidden av varför hon har strålkastarna på sig.

Bäst av allt är att i torsdags så kommenterade SDs Tobias Andersson.

"Du är grym och det går inte nog att betona hur viktig du varit för Riks och partiet. Låt ingen påstå något annat.
Stort lycka till framöver, det kommer att bli toppen!
❤️

Så lite bryr sig SD:s Riksdagsledamot (och nu
ordförande för riksdagens näringsutskott)
om hennes kränkning av det äkta offret Anne Frank.
Enbart daltande om stackars Rebecka som plötsligt blivit ett självpåtaget offer.

Det återspeglar nog hur tongångarna går bakom kulisserna.

Dumma fake news media och drevet av meningsmotståndare som överdriver. Typ.

Ja, hon har ju fått sparken efter ett drev om vad hon skrivit, så hennes reaktion är inte speciellt märklig. Jag tror de flesta tyckt lite synd om sig själv i det läget.

Kränkt det äkta offret Anne Frank? Det är ett märkligt perspektiv. Anne Frank är en verklig gestalt och en litterär gestalt samtidigt som andra som blivit uppmärksammade för sina dagböcker och man måste få ha också negativa känslor inför detta och tycka illa om Anne Frank om man så önskar. Att det skall vara en grund för uteslutning och utfrysning ur offentligheten att i denna offentlighet uttrycka detta är inget positivt värt att försvara hur mycket det än är ett faktum att det kan fungera så. Det är illa att behandla människor så även om man anser att de är idioter som har tvärfel.

Om man är nazist eller högerextremist finns förstås ingen rätt att företräda ett parti som motsätter sig detta, men då bör det vara så att man verkligen har dessa åsikter och inte bara tillskrivs dem baserat på en illvillig tolkning av något man uttalat i annat syfte.
Citera
2022-10-23, 14:56
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, hon har ju fått sparken efter ett drev om vad hon skrivit, så hennes reaktion är inte speciellt märklig. Jag tror de flesta tyckt lite synd om sig själv i det läget.

Kränkt det äkta offret Anne Frank? Det är ett märkligt perspektiv. Anne Frank är en verklig gestalt och en litterär gestalt samtidigt som andra som blivit uppmärksammade för sina dagböcker och man måste få ha också negativa känslor inför detta och tycka illa om Anne Frank om man så önskar. Att det skall vara en grund för uteslutning och utfrysning ur offentligheten att i denna offentlighet uttrycka detta är inget positivt värt att försvara hur mycket det än är ett faktum att det kan fungera så. Det är illa att behandla människor så även om man anser att de är idioter som har tvärfel.

Om man är nazist eller högerextremist finns förstås ingen rätt att företräda ett parti som motsätter sig detta, men då bör det vara så att man verkligen har dessa åsikter och inte bara tillskrivs dem baserat på en illvillig tolkning av något man uttalat i annat syfte.

Menar du att folks upprördhet bottnar i en "illvillig tolkning" av hennes ord/handling?

Jag kan bara tala för mig själv. Och här handlar det INTE om illvillighet.
Den saken är klar!

Edit: tvärtom till och med.
Senast redigerad av Gracefulmind 2022-10-23 kl. 14:59.
Citera
2022-10-23, 14:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Vem har sagt att hon inte har rätt att följa vem hon vill? Att Fallenkvist följer NMR konton med tanke på hennes senaste klavertramp får en ju att fundera vilka åsikter och sympatier hon egentligen hyser. Verkar ju snarare du som vill begränsa rätten för folk att ifrågasätta vad för konton Fallenkvist följer på twitter.

Mobbing och drev och krav på uteslutning handlar inte om åsiktsfrihet. Det förstår du säkert egentligen även om du inte låtsas om det. Mobbare i skolan får utnyttja sin åsiktsfrihet för att ha åsikter om ett mobbingoffer men om dessa åsikter tar sig uttryck som mobbing så handlar det då om något annat än att uttrycka en åsikt. Det är lika dumt som att tro att man kan försöka ställa sig i vägen för någon hela tiden och hänvisa till rörelsefrihet eller vifta runt någon och mena att luften är fri. Småbarnsfasoner.
Citera
2022-10-23, 14:59
Medlem
DixieDs avatar
Hon ljuger ju om att hon inte vill såra eller göra någon illa. Hon är ren mobbare mot andra människor
Citera
2022-10-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har läst kommentarerna på hennes Facebook och man kan konstatera att hon har en stor fan club. 🙂

Det jag kan se i alla dessa kommentarer är att majoriteten anser att det hon gjort är något riktigt bra.

Gott gry i den tösen? 😃

De odlar en helt sjuk partikultur.

Min poäng är att vi alla kan hamna där. Sd har 20 procent för att många helt enkelt inte förstår vad de är för parti.

Jag röstade inte nästan på Sd. Men principen är att jag kunde gjort det. Det är oerhört lätt att lägga en missnöjesröst på Sd.

I synnerhet när M, KD o L gav dem legitimitet. Man förstår helt enkelt inte vad det är för parti även om regeringen skriker att de är nazister.

I synnerhet inte då.

Idioter som jag som tror att det går att prata med Sd medlemmar har fel. Det går inte. Många är säkert vettiga med goda intentioner från början. Sen dras de in i sitt SD land av ständigt offerskap, elaka vänsterliberaler och globala konspirationer.

De har några få fungerande realpolitiker som förstår sig på det politiska hantverket. Sen har de politiker som den här Fallenkvist och säkert fler av samma sort om än inte lika skandalösa.

De har haft åratal på sig att rensa i Sd med enda resultat att de är värre än någonsin.

Med Anne Frank historien har de lycksats etablera (i världen!) att Sverige har nazister i riksdagen. Ett stort parti dessutom. Så var det med den saken.

Jag måste släppa det för Sd kommer fortsätta producera politiker som Fallenkvist. De är o förblir dårarnas hemvist.
Citera
2022-10-23, 15:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Menar du att folks upprördhet bottnar i en "illvillig tolkning" av hennes ord/handling?

Jag kan bara tala för mig själv. Och här handlar det INTE om illvillighet.
Den saken är klar!

Den överdrivna upprördheten och den självgoda självrättfärdigheten att man är Anne Franks självutnämnda försvarare som skall brännmärka människor som tycker fel saker om henne är illvillig och fel, ja.
Citera
2022-10-23, 15:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Hon ljuger ju om att hon inte vill såra eller göra någon illa. Hon är ren mobbare mot andra människor

Vilka då och hur då?
Citera
2022-10-23, 15:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Vilka då och hur då?

Först ljög hon om helg seger rörelsen. Hon vet mycket väl att hon provocerar och det gör hon medvetet på TV för att verka häftig. Hon har fått ett uppdrag att marknadsföra SD och hon beter sig riktigt barnsligt

Sedan sitter hon där med en flaska vin och dricker till att kalla barn för kåta. Vad är det för fel på henne liksom
Citera
2022-10-23, 15:18
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Den överdrivna upprördheten och den självgoda självrättfärdigheten att man är Anne Franks självutnämnda försvarare som skall brännmärka människor som tycker fel saker om henne är illvillig och fel, ja.

Du är fri att tycka så. Gott.

Jag håller dock inte med.

Det är sällan jag kritiserar enskilda personer skall tilläggas.
Jag är tolerant tills dess att jag ser att någon skadar/kan skada andra.

* Och Anne Frank personligen må vara död (och kan ej heller försvara sig)
men ämnet är lika aktuellt idag som då.

Och att då förminska brottsoffer
eller att förneka händelser som varit brutala och grymma för dess offer
* är inte en rättighet NÅGON har.

Oavsett om du heter R.F eller något annat!
Citera
2022-10-23, 15:22
Medlem
fellowvessels avatar
Det är inte nytt att man inte får komma med fakta.

Nyligen är det det här & lokal politikern som sa att sudaneser har lägst iq som blir bestraffat i media.

Snart får man nog 2 års fängelse om man säger att socialdemokraterna har en blomma som symbol eller att 1 plus 1 är 2.
Citera
2022-10-23, 15:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon är nazist precis som de flesta SD:are. Hon har bara inte förstått att det, trots helgsegern, ännu inte är rumsrent att komma ut som nazist. Hon saknar omdöme.

Jag vet att en del här misstror mina avsikter och tror att jag ljuger. Men sanningen är den att jag röstade på SD i förra valet och även i det senaste valet. Jag var tveksam denna gång in i det sista, men då jag hörde Jimmie Åkesson frågas ut i 30 minuter med Anders Holmberg så bestämde jag mig.

Om incidenten med Fallenkvist skulle ha kommit innan valet skulle det säkerligen ha fått mig att ändra mig. Nazismen är bland de ideologier som jag finner oerhört motbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in