2022-10-23, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Tillräckligt fullpackat och stort så hon behöver hjälp med att lokalisera den vän hon är orolig för.
Det är inte en liten sketen bar med fyra bord, säger sig självt.
Sa inget om storleken på baren.
Han jobbade inte ensam eller?
Citera
2022-10-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Oktoberfest, öl, mycket folk, hög stämning enl uppgifter från media.

Om det inte är tjejerna som är GM, så går det kanske en mördare lös.

Var där, 19.30, till 22.00.

Ingen extrem stämning, mer en vanlig utekväll med oktoberfest tema, inte mer liv än andra dagar
Citera
2022-10-23, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
?

Berätta mer! För detta är inget som varken domstol eller åklagare går ut med.

Det räcker med vittnesuppgifter om bråket, och samtalen med pojkvännen om att hon skulle till JJ.
Det krävs inga tekniska bevis för häktning i fall som detta.

Något GW pratade om i TV4 idag.
Läs tråden
Citera
2022-10-23, 14:29
Avslutad
Det här med att hon var på Nöjet och letade oroligt (enligt drinkblandarn) efter en väninna. Antagligen var det just JJ eller MH hon letade efter.

Vem vet, även om de 3 inte var vänner på FB så kanske de hade varandra på snap, och där kan det ju ha framkommit saker. Bruk av droger eller vad som helst som kan orsaka viss oro.
Citera
2022-10-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Förstår. Kan ju vara intressant att gå igenom Max övervakningsfilmer då. Är det t.o.m närmare till MAX från feststället Nöjet, än till McDonalds?

Ligger inte McDonalds på andra sidan vägen om det där gigantiska godishuset vid rondellen där riksvägarna går igenom, alltså utanför eller i utkanten av staden? Och det måste väl vara en bit från centrum?

Så du har nog rätt, MAX borde ju vara en rimlig fortsättning för ungdomarna på natten, särskilt om parkeringen utanför är känd som mötesplats och häng?

Märkligt att det inte pratas mer i tråden om aktiviteterna som varit på MAX sista timmarna före stängning. Kan alla Mcdonalds-referenser och rykten om aktiviteter där, i själva verket vara en planterad distraktion från något som egentligen har hänt på MAX?

Enligt Aftonbladet kan polisen knyta JJ till McDonalds under natten iaf.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon kanske var ute tillsammans med den unga tjejen som T frågar efter flera gånger. Varför är det annars så viktigt att få tag på henne. Kan den unga tjejen haft en konflikt med dom häktade tro. Kan dom häktade t.o.m bett T att söka upp henne?
Någon här inne borde veta om hon gick dit själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Var där, 19.30, till 22.00.

Ingen extrem stämning, mer en vanlig utekväll med oktoberfest tema, inte mer liv än andra dagar
Barchefen beskriver kvällen annorlunda.
Citera
2022-10-23, 14:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
En teori som hoppade upp i mitt huvud; oviss om det har diskuterats tidigare.

En kille som jag gick i skolan med för hundra år sedan var ute på krogen med vänner, åkte hem utan att någon anade något och hängde sig. Hittades dagen efter av sina föräldrar.

Går det att utesluta på något vis att Tove inte har suiciderat? Tänker på Deniz som tog månader att hitta. Fanns det något tecken på sådana tendenser eller är det ett spår man iallafall tänkt kring?

Det kändes lite som GW hintade om det imorse – att det kunde finnas annan förklaring.
Citera
2022-10-23, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Den tekniska bevisningen som jag har förstått det är en mast vid Biltemarondellen i Vetlanda som ska ha fångat upp en signal från Ts telefon. Denna mast fångar upp signaler i en radie av 30 km. Det är alltså mycket svårt att få ut en exakt position.
Fel.
Den tekniska bevisningen placerade bo i jjs lägenhet under kvällen
Citera
2022-10-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Som sagt. Sett ur min vinkel som vanlig person, och inte arbetande så var de folk där, men ändå inget extremt.

Iofs, Vetlanda är ju extremt i allt annat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag tror att det var en trådsanning. Alltså polisen har inte varit hos honom en vecka innan, eller någon annan gång.

Tack då har jag nog gått på något som som inte var sant skrivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Han vill väl passq på att "sälja in" stället. Klart det är "hög stämning". Det där är ju subjektiva beskrivningar - inga exakta siffror. Om det är heldött normalt är en halvdöd kväll "den bästa på länge". Därmed inte sagt att det brukar vara heldött men du förstår nog vad jag menar...
Senast redigerad av TigerKid2 2022-10-23 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in