2022-10-23, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, varför gick Tove till Nöjet från första början. Mycket tyder på att hon gick dit ensam och ej i sällskap.
Knappast för att festa kan man tro. Har pojkvän dessutom.

Mycket tyder just på att hon skulle möta en eller två av MGM. Men varför? Lösa en gammal konflikt? Varför just nu? Efter minst ett år av liten eller obefintligt umgänge.
Pojkvännen är kanske den ends som vet varför hon gick ut, och mgm givetvis.
Skulle själv aldrig gått ut ensam, och skulle inte brytt mej om att lösa en gammal konflikt mitt I natten heller, så varför bestämde hon sig för att gå dit?
Citera
2022-10-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Någonstans i tråden här har det stått att polisen har varit hemma hos toves pojkvän en vecka innan Tove försvann? Stämmer detta? Vet man varför polisen var hemma hos honom?

Var nånstans i tråden står detta? Det är inget som har nämnts av varken media eller polis. Det vi vet är att polisen besökt pojkvännen nån gång måndag morgon, i samma veva som tjejerna häktades.
Citera
2022-10-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Frågade min son vad dem använder för appar. (Han är 18) appar som lokaliserar varandra förutom snap är life360 och Zenly…
Dem verkar vara ganska exakta och man kan se hur länge man vart på ett ställe i minuter (zenly).
Jag har inte så bra koll men andra kanske har?

Aldrig hört om de apparna faktiskt..
Citera
2022-10-23, 14:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Den här lördagskvällen var det gott om folk på restaurangen. Enligt barchef Linus Svensson var det en av de bästa kvällarna på länge. Stämningen var god förutom några mindre tjafs mellan besökare."

Vi får lita på barchefens beskrivning av kvällen. Men visst han säger inte att hela Vetlanda varit där.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann
Oktoberfest, öl, mycket folk, hög stämning enl uppgifter från media.

Om det inte är tjejerna som är GM, så går det kanske en mördare lös.
Citera
2022-10-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Dom bev häktade pågrund av teknisk bevisning

?

Berätta mer! För detta är inget som varken domstol eller åklagare går ut med.

Det räcker med vittnesuppgifter om bråket, och samtalen med pojkvännen om att hon skulle till JJ.
Det krävs inga tekniska bevis för häktning i fall som detta.

Något GW pratade om i TV4 idag.
Citera
2022-10-23, 14:26
Medlem
Citat:
Han arbetade knappast själv. Och i arbetsledande funktion har du det ofta något "friare".
Vi vet inget alls om hur arbetsbelastningen såg ut för honom där och då.
Nä, precis. Man kan inte utgå från att det var otroligt häktiskt pga av att det brukar vara det på ens eget jobb. Vetlanda är ju inte jättestort och som du säger, som chef är han antagligen inte "bunden" bakom disken.
Citera
2022-10-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hela vetlanda kan inte vara så himla mycket, det var säkert en normal lugn kväll. Ingen som har skrivit att det var fullpackat.
Tillräckligt fullpackat och stort så hon behöver hjälp med att lokalisera den vän hon är orolig för.
Det är inte en liten sketen bar med fyra bord, säger sig självt.
Citera
2022-10-23, 14:27
Medlem
När är det omhäktning?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Någonstans i tråden här har det stått att polisen har varit hemma hos toves pojkvän en vecka innan Tove försvann? Stämmer detta? Vet man varför polisen var hemma hos honom?
Jag tror att det var en trådsanning. Alltså polisen har inte varit hos honom en vecka innan, eller någon annan gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, varför gick Tove till Nöjet från första början. Mycket tyder på att hon gick dit ensam och ej i sällskap.
Knappast för att festa kan man tro. Har pojkvän dessutom.

Mycket tyder just på att hon skulle möta en eller två av MGM. Men varför? Lösa en gammal konflikt? Varför just nu? Efter minst ett år av liten eller obefintligt umgänge.

Hon kanske var ute tillsammans med den unga tjejen som T frågar efter flera gånger. Varför är det annars så viktigt att få tag på henne. Kan den unga tjejen haft en konflikt med dom häktade tro. Kan dom häktade t.o.m bett T att söka upp henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tror inte polisen använder snapchat som teknisk bevisning här.
Varför inte? De sitter säkert inte och räknar timmar via appen, men de lär med 100% säkerhet ha begärt ut all information om hennes konto och positionering direkt från företaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Aldrig hört om de apparna faktiskt..

Jag testade zenly för ca 6 månader sen men är nog lite för gammal för att ha sådana…
Mitt syfte var att se om min andra tonåring körde för fort med sin a traktor då man även kan se hastighet personen färdas i…
Men som sagt, andra kanske har bättre koll. Kan ju finnas andra appar ungdomarna använder nu för tiden som visar spår vart man vart mer exakt.
Någon som vill luska i det kanske…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in