2022-10-23, 14:18
Medlem
Någonstans i tråden här har det stått att polisen har varit hemma hos toves pojkvän en vecka innan Tove försvann? Stämmer detta? Vet man varför polisen var hemma hos honom?
Citera
2022-10-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Det var väldigt busväder på söndagens eftermiddag, men jag kan inte påstå att det var anmärkningsvärt busväder på natten mot söndag. Regn och lite blåst, men inte alls till samma utsträckning som det var på söndagen då det t.o.m. åskade. Det var även en riktig snabbstorm som blåste över omkring 16 på söndagen. Befann sig T vid liv och utomhus vid det laget så måste hon blivit kraftigt nedkyld med den mängd regn och blåst som var på söndagseftermiddagen.

Det är så jag också minns det, för den där stormen som drog förbi stod verkligen ut.
Citera
2022-10-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexfemett
Enligt uppgift har man tidigare även sänkt vattennivån i Emån där man skall ha genomfört sökningar.
(Riktning från McDonalds ner i riktning mot Oskarshamn)

Och ironiskt nog så vem är verksamhetsansvarig för vattenreglering Emån?

Citera
2022-10-23, 14:20
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexfemett
Max har öppet 10-03 på lördagar så det är inte orimligt att man tagit sig där bortåt.
Det är ofta "mycket" bilar i/kring parkeringarna där vid varuhusen.. Alltså ett "hängområde"..

Förstår. Kan ju vara intressant att gå igenom Max övervakningsfilmer då. Är det t.o.m närmare till MAX från feststället Nöjet, än till McDonalds?

Ligger inte McDonalds på andra sidan vägen om det där gigantiska godishuset vid rondellen där riksvägarna går igenom, alltså utanför eller i utkanten av staden? Och det måste väl vara en bit från centrum?

Så du har nog rätt, MAX borde ju vara en rimlig fortsättning för ungdomarna på natten, särskilt om parkeringen utanför är känd som mötesplats och häng?

Märkligt att det inte pratas mer i tråden om aktiviteterna som varit på MAX sista timmarna före stängning. Kan alla Mcdonalds-referenser och rykten om aktiviteter där, i själva verket vara en planterad distraktion från något som egentligen har hänt på MAX?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är teknissk bevisning som plaserat henne där.
Ex. Ett kort taget sittande på jjs soffa, eller en sc map.

Den tekniska bevisningen som jag har förstått det är en mast vid Biltemarondellen i Vetlanda som ska ha fångat upp en signal från Ts telefon. Denna mast fångar upp signaler i en radie av 30 km. Det är alltså mycket svårt att få ut en exakt position.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
En teori som hoppade upp i mitt huvud; oviss om det har diskuterats tidigare.

En kille som jag gick i skolan med för hundra år sedan var ute på krogen med vänner, åkte hem utan att någon anade något och hängde sig. Hittades dagen efter av sina föräldrar.

Går det att utesluta på något vis att Tove inte har suiciderat? Tänker på Deniz som tog månader att hitta. Fanns det något tecken på sådana tendenser eller är det ett spår man iallafall tänkt kring?

Allt är möjligt.

Men enligt MGM gick Tove 02.30-03.00 (beroende på källa).
Polisen säger sig ha tekniska bevis som knyter hennes mobil till lägenheten mellan 03-04

Om MGM talar sanning, att Tove gick 02,30-03,00 nån gång - så skulle ju mobilen legat kvar i lägenheten. Och den skulle då hittats av MGM/polis. Gick hon för att ta sitt liv skulle MGM inte tveka att ge mobilen de hittar i lägenheten till polisen.
Citera
Medlem
Frågade min son vad dem använder för appar. (Han är 18) appar som lokaliserar varandra förutom snap är life360 och Zenly…
Dem verkar vara ganska exakta och man kan se hur länge man vart på ett ställe i minuter (zenly).
Jag har inte så bra koll men andra kanske har?
Citera
2022-10-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om adressen med cykeln där Assdefender så ser det ut att ha uppstått en spontan stig/övergångsställe över järnvägsspåret nedanför adressen. Kan man ha med sig i tankarna.

https://www.bildtagg.se/bild/vpylx9y9uw4yrtk524c7t

Annars så ligger ju adressen på väg hem mellan JJ och fadern. Om det nu var ditåt hon var på väg med cykeln efter JJ vem vet.

Vägen från JJ via cykeln och hemåt:

https://www.bildtagg.se/bild/u1qszusx9atdoaxf14lw6fof

Bra spaning. Vilket skulle kunna förklara varför Tove isåfall hellre tar vägen genom Östra Slottsgatan än Torngatan på vägen hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
En del folk ser det ut som. Om nu klippet är från samma kväll som det laddades upp.

https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Jag trodde först samma också men var ett lite mer Oktoberfest-betonat band den kvällen vad det verkar. Nog upplagt i efterhand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Korrekt:

Första samtalet säger hon att hon är på väg till JJ
Andra samtalet säger hon att hon är på väg hem.

Vilket ger att pojkvännen och polisen rimligt tror att hon har varit i just JJ:s lägenhet. Om
hon nu inte uttryckligen sagt det.
Du skriver själv i detta inlägg att hon berättat för pojkvännen att hon är i J's lägenhet
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Sen finns det inga uppgifter att T sagt till pojkvännen att hon är på väg till Lägenheten heller.

Det här börjar bli lite rörigt nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Precis! Och jag börjar tro att de faktiskt inte är skyldiga. Allmänheten bör nog ha i åtanke att mördaren kan finnas ute på fri fot.
Ja det känns rent allmänt som att kroppen skulle varit hittad om det nu var som så att blev en dödlig utgång på grund av ett fyllebråk där under natten med tjejerna som är häktade. Sedan att polisen verkar behöva mycket hjälp av allmänheten tycker jag också pekar på att det inte finns mycket på de häktade tjejerna.
Så ja, mördaren kan mycket väl vara på fri fot alternativt om hon inte är mördad så hålls hon fången någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Skiljer sig från vad två andra skrev i tråden.

Oklart läge vad jag ska låta stå skrivet i sammanfattningen avseende väderleken....

Är helt säker på vädret. Jag och min sambo var iväg tidigare på kvällen, och sen gick min sambo ned till stan runt 20 tiden, redan då hade det börjat regna och blåsa. Den som skrev att det inte regnade kollade ju dock bara upp hur vädret SKULLE vara den kvällen? Hen var ju inte här som jag fattar det som. Det fortsatte sedan regna och blåsa hela söndagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in