2022-10-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Brottet begås redan när man skriver olämpligt till ett barn, eller vad man tror är ett barn. Det kommer med andra ord bli brottsligt att sakna farstu. Och det är på tiden.
Så fungerar det i Sverige och kommer förmodligen inte göras framöver heller.
Citera
2022-10-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Så fungerar det i Sverige och kommer förmodligen inte göras framöver heller.
Jag hoppas på Lindöavtalet för så borde det fungera om barn ska få växa upp trygga i det här landet.
I annat fall så litar jag på att Dumpen kommer fortsätta dokumentera de brister i barnens säkerhet som råder.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-23 kl. 13:07.
Citera
2022-10-23, 13:09
Medlem
Citat:
Jag hoppas på Lindöavtalet för så borde det fungera om barn ska få växa upp trygga i det här landet.
I annat fall så litar jag på att Dumpen kommer fortsätta dokumentera de brister i barnens säkerhet som råder.
Du har nog helt missat vad trygghet är. Lagar förhindrar inte otrygghet!
Citera
2022-10-23, 13:10
Medlem
Citat:
Du har nog helt missat vad trygghet är. Lagar förhindrar inte otrygghet!
Ta bort dem så får du erfara vad laglöst land kan innebära. 😧
Citera
2022-10-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Denna kommentaren nu bevisar bara att ni dumpen fans inte är bättre än någon annan som hängs ut.
Hej igen. Du, blanda inte ihop oss som stödjer Dumpens verksamhet i brist på alternativ och förutsätt inte att vi inte förmår nyansera, se brister i utförande eller hejar på självmord, för att en skribent gör det. Det är ett obildat och oerfaret sätt att tänka, i de fall det inte bara är trollspam-retorik. Jag misstänker att det enda vi har gemensamt är att vi ser en nytta i att arbetet utförs, en vinst för offer och presumtiva offer då förövare, om de inte anmäls och åtalas, i alla fall outas så deras familjer slipper leva med lögner och omgivningen varnas för dem. Vi alla verkar, tillsammans med bl.a. ECPAT, Sveriges Regering, FN och EU-komissionen vara överens om att dessa förövare orsakar samhället och individen stor skada och att lagstiftningen inte räcker till. Vi verkar alla överens om att de som går på Dumpens verksamhet med irrelevanta personangrepp på P och S och kritik baserat på fantasiantaganden och handlingar de begått i det förflutna, inte är logiskt och sakligt. Om saker uppkommer, som med KF nu, är det självklart relevant, men det hat dessa nick spyr ur sig mot särskilt Sara... Det står i så stark kontrast mot hur lite empati som uttrycks för offren och hur de inte drar sig för att gång på gång skriva faktafel, som de hoppas det ska uppfattas som substansiellt. Dessa demagoger, troll och möjligtvis gäddor gör att det finns lite utrymme för den nyanserade kritiken, de som borde ta plats här, trots att vi alla vill stoppa dessa förövare och stöttar Dumpens initiativ.
Citera
2022-10-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ta bort dem så får du erfara vad laglöst land kan innebära. 😧
Enda lagar gör är att kunna straffa - de förhindrar inget rent krasst.
Citera
2022-10-23, 13:15
Medlem
Citat:
Enda lagar gör är att kunna straffa - de förhindrar inget rent krasst.
Nej lagar och förordningar reglerar också hur rättsväsendet får arbeta, med avlyssning, internet-övervakning och genom att agera som lockbete i chattar till exempel.
Citera
2022-10-23, 13:18
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Om du inte är pedofil själv, så förstår jag inte hur du inte kan stå bakom dumpen. Vad är du rädd för? Har du inga barn själv??

Det enda dumpen gör, DET ENDA.. är att skydda alla våra barn.

Därför är alla som kritiserar dumpen pedofiler enligt mig.

Med det där tankesättet förstår jag inte varför du inte har flyttat till Iran eller Afghanistan. Där får du ju själv lagligt slänga ner pedofiler från tak. Om detta är vad du brinner för mest och skiter i rättsamhälle eller moral.
Citera
2022-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej lagar och förordningar reglerar också hur rättsväsendet får arbeta, med avlyssning, internet-övervakning och genom att agera som lockbete i chattar till exempel.
I give up. Argumentera mo oförstånd.. svårt!
Citera
2022-10-23, 13:22
Medlem
Lysturkens avatar
Viktigt meddelande! Viktigt meddelande!

Robin är nu försvunnen. Eller med andra ord: han har fått skyddad identitet. Håll utkik allihopa om ni ser en curryneger som gnuggar sina pedofilhänder utanför en skola nånstans. Han kan vara tillbaka i landet igen efter sitt misslyckade studieår i Mumbai.

https://dumpen.se/2022/02/23/en-lina-bubblor-och-barn-napp-igen/
Citera
2022-10-23, 13:36
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Så av den anledningen skulle de få fortsätta som de gör nu? Bara våldta barn litegrand och förstöra dem för livet?

Det får de iofs inte. Nu har vi lagar i detta land som är till för att förhindra detta. Men som med allt så går det ju inte att haffa alla tyvärr. Det bästa hade väl helt klart varit att låsa in/sätta på rättspsyk de störda peddisar som är farliga för samhället. Har Dumpen lyckats med det i något fall?
Citera
2022-10-23, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Med det där tankesättet förstår jag inte varför du inte har flyttat till Iran eller Afghanistan. Där får du ju själv lagligt slänga ner pedofiler från tak. Om detta är vad du brinner för mest och skiter i rättsamhälle eller moral.
Med hänsyn till att de tillåter barnäktenskap så vill jag hävda att du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in