Citat:
Ursprungligen postat av
Leon.Czolgosz
Dumpenhatare får gärna förklara hur sexuella övergrepp mot barn förhindras genom att pedofilerna på virped-forumet sitter och pratar om hur kåta de blir av pojksperma och barn i yogabyxor.
Nu hatar jag förvisso inte Dumpen men tänkte att jag kan ju elda lite på din halmgubbe trots det.
Vi har alltså två fenomen som utan evidens hävdar att deras gärning räddar barn från övergrepp. Onlinepedofilsammanslutningen virped och Dumpen.
Det finns, om jag minns rätt, ingen anledning att tro att saker som pedofilforum skulle vara av godo. Tvärtom tycks allt peka på att när människor som offer samlas i ekokammare så stöttar de varandra på sätt som leder till ökad upplevelse av utsatthet och en radikalisering i åsikter (jämför med exempelvis incelkulturen).
Så det ska vi inte ha.
Sen har vi Dumpen. De tar bevisligen död på ungefär 1% av dem de jagar rätt på. Det ensamt räcker för att inse att de borde lägga ner bums. Vi har valt bort dödsstraff här i landet.
Så. Som du ser är de inte lägen på en skala på vilken man måste befinna sig. Det går bra att tycka Dumpen gör fel helt utan att krama centerp ... pedofiler.