2022-10-23, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Kan inte någon reda ut detta nu? Polisen är ju så "100 procentiga som man kan komma"....sa dom ju.... Därför tror jag ändååå att dom har allt dom behöver.... Men det är kanske rent av så att ingen av dom gripna har tagit på sig dådet.... Äsch jag vet inte... Men jag är hyfsat säker på att polisen arbetar på ett sätt som inte ska komma ut till media pga folks nyfikenhet.

Polisen menade söket. Att de var så nära 100 man kan vara på att Tove inte befinner sig där man har sökt och kan anta att hon finns.
Citera
2022-10-23, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
FYI. För att snapkartan ska uppdateras måste man öppna upp snapchat. Så om denna infon skulle stämma betyder det att Tove troligtvis öppnade snap. Alternativt en av MGM, om de kan hennes kod.

En fråga till folk härinne;
Låt säga att GM vill öppna hennes mobil, men ej har koden - kan man låsa upp mobilen med "Face recognition" på en död person? Alltså kan Toves ansikte, när hon är död, användas för Face unlock på mobilen? Eller fungerar det bara på levande personer?
Citera
2022-10-23, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Om hon blev avsläppt där mitt i natten så undrar jag hur hon tog sig hem igen.
MYCKET bra fråga!
Citera
2022-10-23, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Låt säga att GM vill öppna hennes mobil, men ej har koden - kan man låsa upp mobilen med "Face recognition" på en död person? Alltså kan Toves ansikte, när hon är död, användas för Face unlock på mobilen? Eller fungerar det bara på levande personer?
Det är nog 50/50 skulle jag säga men så länge ansiktet är intakt så borde det inte vara några problem.
Citera
2022-10-23, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Funderar på att köra 3 timmar ner till Vetlanda och hjälpa till att söka av, men svårt att veta sökområden. Jag förstår att polisen återkallat särskild insats. Som en nål i en höstack. Om hon levde (och sparkade i vägg/gjorde ljud) kidnappad i lägenheten så är hon bortförd till någon form av bostad, men här litar jag på att polisen har kollat upp varenda bostad kopplad till anhöriga till JJ osv
Du kan ju kolla de olika adresserna se om nåt intressant iakttagelse. Ibland är det bra se nåt med nya. Ögon
Citera
2022-10-23, 05:27
Medlem
Citat:

när det gäller iphone så vet jag att du måste även ha ögonen öppna.
Citera
2022-10-23, 05:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Inget bråk alltså, kanske en stekpanna i huvet

Jag tror strypning. Lämnar inget blod alls, inte heller några skrik.

Stekpanna i huvudet lämnar både blod och eventuella skrik om det inte träffar väldigt "rätt" direkt.

Varför inte ett skjutvapen? Det brukar man ha på hästgårdar.....så att man kan avliva hästar snabbt vid eventuell olycka.
Citera
2022-10-23, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilken neger?
Den andra misstänkta tjejen
Citera
2022-10-23, 05:34
Medlem
Vi kan väl lägga in lite historik om huset där JJ:s lägenhet är. Det är då vindsvåningen 1a dörren från v och det bör då vara lägenheten högst upp på gaveln som ses på bilden.

Slottet*.
Storgata* 71. Mindre flerbostadshus. Ritat av H. Andersson 1944,
spritputsad fasad i en ockragul kulör. Fastigheten var ursprungligen
inredd med tre lägenheter och en mjölkbutik samt bageri.

https://www.bildtagg.se/bild/e78y6b7n6wztlr4wcsxnr1kk

Uppgifter i tråden fr fd boende i huset.

Det går utmärkt att backa upp bil jämte huset, perfekt källartrappa upp längs med kortsidan, har själv bott där och även "haft" garaget så går ypperligt.

Bottenplan har utgång på baksidan samt 2 v lägenheterna på plan 2 har balkong och 1 med "stege" ner.
Citera
2022-10-23, 05:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej, man drar inte och käkar McD efter att man kommit hem från krogen.

1 1/2 år sen, tycks vara tidsmässigt någonstans där T och J
slutat umgås efter den konflikt man hört om.
Detta ex. finns det koppling till T?

Bra fråga!

Citat:

Öppna med mycket nyligen död persons fingeravtryck?
Citera
2022-10-23, 05:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vi kan väl lägga in lite historik om huset där JJ:s lägenhet är. Det är då vindsvåningen 1a dörren från v och det bör då vara lägenheten högst upp på gaveln som ses på bilden.

Slottet*.
Storgata* 71. Mindre flerbostadshus. Ritat av H. Andersson 1944,
spritputsad fasad i en ockragul kulör. Fastigheten var ursprungligen
inredd med tre lägenheter och en mjölkbutik samt bageri.

https://www.bildtagg.se/bild/e78y6b7n6wztlr4wcsxnr1kk

Uppgifter i tråden fr fd boende i huset.

Det går utmärkt att backa upp bil jämte huset, perfekt källartrappa upp längs med kortsidan, har själv bott där och även "haft" garaget så går ypperligt.

Bottenplan har utgång på baksidan samt 2 v lägenheterna på plan 2 har balkong och 1 med "stege" ner.

Byggt 1944, under brinnande krig, finns det inget skyddsrum??
Citera
2022-10-23, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Byggt 1944, under brinnande krig, finns det inget skyddsrum??
Jag ser ingen uppgift om det. Men vem vet?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in