2022-10-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Är mycket väl medveten om det då jag bor här. Förstår dock inte vad ”snabba cykelvägar” betyder då det är lika långt att cykla vanliga vägen till pojkvännen, är fortfarande de betydligt längre dit än hem till henne. Tror fortfarande inte hon skulle sova hos pojkvännen.

Enbart för avstånden tror du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Ganska otippat att det var hon. Skulle snarare tro på negern.
Vilken neger?
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Haha va? Sprida det som en trådsanning?
Säger vad jag tror och jag tror hon skulle sova hemma hos sig då det ligger så pass nära JJ lägenheten och kan också varit en anledning till att hon hängde med dem åt det hållet, för att hon ändå bort däråt, pojkvännen bor en bra bit åt motsatt riktning och
det som står i media är att Tove aldrig kom _hem_ efter en utekväll och att anhöriga inte fick tag på henne på söndagsmorgonen, precis som du säger vad du tror. Vi vet inte ens om pojkvännen var hemma, han kanske inte ens var i stan den helgen. Jag vet inte det, inte du heller. Så sluta säg till folk vad dem får ha för teorier. Vem tror du att du är egentligen 🙃

Du skrev i ditt inlägg att "faktiskt ingenting tyder på att hon skulle sova hos sin pojkvän". Då upplyser jag dig om att pojkvännens uppenbart starka alibi kan vara en tidig poliskontakt, för att hon aldrig kom hem till honom.

Jag vet inte riktigt hur "pappan bor 5 minuter närmre med cykel" skulle vara ett starkare argument. De flesta i den åldern cyklar dessa fem minuter för att få sova med sin partner.

Du får givetvis skriva precis vilka inlägg och teorier du vill, men var inte så stängd för debatt.
Citera
2022-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Ja jag såg att det ligger i motsatt riktning.
De kanske gjorde nåt kring biltema eller var det medvetet och stänga T mob där (om det var så) för att förvirra just för att det är i motsatt riktning och dessutom rondellen.

Att mobilen kopplat upp sig på en basmast säger typ ingenting - vilket polisen sa och att det behövs en tömning av Toves mobil istället för säkrare svar.
Citera
2022-10-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Om TT har Snapchatkartan på går det att se nästan exakt position. Vad jag läst tidigare i tråden letade TT efter någon via Snapchatkartan. Går exempelvis pojkvännen efter den kan man även se position där man senast var aktiv

Fått till mig att TTs senaste position skulle vara någonstans runt nydalarondellen efter klockan 03, från dom som har henne på snapchat!
Citera
2022-10-22, 22:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Är mycket väl medveten om det då jag bor här. Förstår dock inte vad ”snabba cykelvägar” betyder då det är lika långt att cykla vanliga vägen till pojkvännen, är fortfarande de betydligt längre dit än hem till henne. Tror fortfarande inte hon skulle sova hos pojkvännen.

Det tror inte jag heller.
Citera
2022-10-22, 22:30
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vet gör jag inte, men för mig låter det mer rimligt beroende på tidpunkter och geografin. Nöjet stänger klockan 1, och istället för att då cykla 500 meter till pojkvännen så väljer hon att följa med två andra personer 1 km i motsatt riktning i syfte att reda ut något. Efter det hade hon antingen tänkt cykla tillbaka genom staden till pojkvännen, eller den mycket kortare biten hem till sig själv. Själv hade jag valt det sistnämnda.

När jag var i den åldern så hade jag garanterat cyklat ett par minuter längre för att få sova med min partner, men vi är olika. Det kan absolut vara så att hon hade tänkt sova hos sin pappa. Vi lär få den infon snart iallafall.
Citera
2022-10-22, 22:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guapo625
Fått till mig att TTs senaste position skulle vara någonstans runt nydalarondellen efter klockan 03, från dom som har henne på snapchat!

Bra jobbat!
Citera
2022-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Ja en person som bryr sig säger oxå oftast. Hör av dig när du är hemma så jag vet att du kommit hem ordentligt.. men som sagt. Han kanske reagerade på natten och larmade polisen?
Annars är de konstigt att man hör av sig flera ggr för att man vill veta att allt är ok. Sen bara somnar?
precis. Han påstår han somnat,eller snarare hans polare här i tråden
uppger att han somnat och att han är omtänksam.
Det behövs en källa på detta..
Senast redigerad av moshes 2022-10-22 kl. 22:34.
Citera
2022-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har du fått höra den där storyn om vad som hände på Nöjet? Skulle du kunna luska lite och höra om hon var där själv eller om hon gick med dem?

Kan hon ha blivit dit lurad? Tänker på att hon satt där själv och var orolig för en vän som hon såg på Snap-kartan var på Nöjet.

Kan de har bett henne komma dit för att bråka med henne?

Är det Vetlandas kickers-brudar som sitter anhållna?

Snackade med brorsan som är i deras ålder och han hade aldrig hört talas om dom. Hade det varit ”kickers-brudar” så tänker jag att dom flesta i Vetlanda i samma ålder vet vilka dom är.
Citera
2022-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Enbart för avstånden tror du det?

Nej inte enbart pga avståndet. Utan för att vi helt enkelt inte fått höra något som skulle tyda motsatsen, inget om att folk har letat efter henne på natten, polisen har inte nämnt något om att hon skulle vara försvunnen redan på natten, utan att anhöriga inte fick tag på henne på söndagen. Sen har jag också vänner som faktiskt känner henne, och dem har inte hört att hon var eftersökt på natten, att pojkvännen skulle märkt att hon inte kom hem, utan att det uppdagades på morgonen efter. Så nej, jag tror inte för 5 öre att hon skulle till sin pojkvän, för då hade han som några redan sagt vart orolig när hon inte kom hem och börjat ringa runt redan då, nu finns det inget som tyder på att så var fallet. Till en början visste man inte när hon faktiskt försvann, bara att det var någon gång på natten (detta har en vän till henne berättar direkt till mig, sen får ni andra tro vad ni vill om det) och hade det varit så att pojkvännen satt och väntade på henne så hade man ju vetat redan då när hon faktiskt försvann.
Citera
2022-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Att mobilen kopplat upp sig på en basmast säger typ ingenting
Precis, det är mycket prat om Biltema och området ovanför. Släpp det. Den enda information är att mobilen senast var uppkopplad mot en mast placerad där. Den masten har täckning över hela Vetlanda så att masten är placerad just där är information som inte tillför någonting alls i sammanhanget.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Guapo625
Det däremot är betydligt bättre information som återigen gör området intressant.
Jag antar att Nydalarondellen är den som ligger längs 47an precis vid Biltema?
https://www.google.com/maps/@57.4421106,15.0642589,315m/data=!3m1!1e3
Senast redigerad av johann78 2022-10-22 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in