2022-10-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Med MP i morgon kl 10, återigen på vitalavallen

Helt sjukt, hur kan dem ha fått henne att försvinna såhär …. Finns det några observationer av MGM på / under söndagen ???
Citera
2022-10-22, 21:45
Medlem
NamnlosBarns avatar
Vad heter Tove på sociala medier ?
Citera
2022-10-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Helt sjukt, hur kan dem ha fått henne att försvinna såhär …. Finns det några observationer av MGM på / under söndagen ???

Inte vad som framkommit mer att ngn MGM haft kontakt med vänner när efterlysningen om Tove kom ut. och sagt sin story om vad som hände när dom var på nöjet och att Tove följde med hem till JJ
Citera
2022-10-22, 21:48
Medlem
Vi borde försöka kartlägga JJ och MH på söndagen…

Antar att om anhöriga anmälde henne försvunnen 11:00 så måste någon ha varit hos JJ rätt snabbt efter det, antingen från polisen eller anhöriga …
Citera
2022-10-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Läste mer om Galileo-positionering (Europeiska unionens satetelitnavigeringssystem) som skall kunna positionera en mobil ner till en meter. Tydligen är alla smartphones i Europa utrustade med detta nu.

https://www.euspa.europa.eu/newsroom/news/17-march-2022-all-smartphones-placed-european-single-market-should-be-leveraging
Yes. Det som i vardagstal kallas för "GPS" är egentligen en kombination av både amerikanska GPS, ryska GLONASS, och Europeiska Gallileo. Standarderna är kompatibla och vanliga enheter som mobiltelefoner plockar signaler från satelliter i alla tre systemen. Det finns enkla appar (tex "GPS Test") som du kan använda för att se mer i detalj va mobilen har för sig och vad den lyssnar på för satelliter just nu.

För att kunna ha någon nytta av det krävs ju dock att positionering är påslaget på enheten samt att någon app väljer att logga eller rapportera positionen vidare. Mobilnätet och telekombolagen har normalt inte tillgång till positionen.
Citera
2022-10-22, 21:53
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kan det vara från Mac d?

Nej och filmen är redan avskriven som intressant. Kom ikapp tråden plz.
Citera
2022-10-22, 21:53
Medlem
Om min fru försvann så skulle jag ju ge mig ut direkt och letat … speciellt om hon ringt och sagt att det är 5 minuter cykelväg hem … då skulle jag ta bilen och ge mig ut … ..

Ren spekulation … men känner T:s pojkvän till JJ så skulle det faktiskt kunna vara dem som möts upp vid Donken för han vill prata med JJ om vart T tagit vägen redan då …
Citera
2022-10-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Är det någon som minns vem inom polisen som sa att dom typ nästan är så 100% som dom kan komma? Eller handlade det enbart om söket. Har för mig Lokalpolisomrdeschefen sa det när dom avslutade särskild händelse.

Men jag kanske övertolkar det; att det nästan bara är ”kroppen” som saknades.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/den-stora-sokinsatsen-i-vetlanda-avslutas

Jonas Lindell som är lokalpolisområdeschef uttalar sig efter att dom avslutade aktiva sökningarna.

Intressant att höra då han fortfarande säger att förhoppningarna är att finna den försvunna vid liv.
Citera
2022-10-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Efter så lång tid är det väldigt konstigt att ingen av dem börjat prata. Tycker polisen detta också och därför de ska genomgång en personundersökning? Ett mycket konstigt fall.

Personutrednig görs alltid, iaf om de misstänkta medger det och det är oftast bäst att medverka. Däremot ska man vara medveten om att PU blir allmän handling.
Citera
2022-10-22, 21:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Säger det igen VARFÖR avslutade eller gjorde Tove uppehåll från studierna? kanske hon är/var gravid o vill behålla barnet vilket inte Albin vill. JJ kanske är kär i Albin och erbjöd sig hjälpa till i hopp om att få Albin för sig själv.

Eller höll Albin på med droger så polisen var där veckan innan Tove visste och agerade ut vilket skulle drabba JJ o MH.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför släppa pojkvännen, det har nog inte ens Polisen gjort än. Klart som tusan han är intressant i utredningen. Vi vet ju inte säkert vilken eller vilka som är inblandade, vi vet inte ens något motiv än. Dom flesta kvinnor som blir mördad blir det av sina pojkvänner som sagt. Eller vet du något vi inte vet om hans alibi?
Polisen vet med all säkerhet mer än oss och de har valt att hittills fokusera helt på de två som sitter häktade. Men du har så klart rätt i att ingen kan avföras i det här läget. Det jag avsåg var mer att släppa pojkvännens förmodade "maniska kontrollbehov". Det finns inget sådant. Bara en sund känsla av omtanke, vilket flera i tråden verkar ha svårt att identifiera sig med.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Funderar på att köra 3 timmar ner till Vetlanda och hjälpa till att söka av, men svårt att veta sökområden. Jag förstår att polisen återkallat särskild insats. Som en nål i en höstack. Om hon levde (och sparkade i vägg/gjorde ljud) kidnappad i lägenheten så är hon bortförd till någon form av bostad, men här litar jag på att polisen har kollat upp varenda bostad kopplad till anhöriga till JJ osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in