2022-10-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om ryktet stämmer att J slängt bensin på exets dörr och tänt på, borde det finnas dom på mordbrand? Nåt sånt kan helt enkelt inte gå obemärkt förbi.
Jag läser beskrivningar om henne som manipulativ psykopat och liknande. Är det kanske ett sätt att spä på ytterligare misstankar mot henne, få bort fokus från nåt annat?
Inte sagt att hon kan och förmodligen är inblandad i detta men tänker lite bredare. Tycker handen på hjärtat inte hon ser psycho ut i blicken.
Men vad vet man.
Däremot vet jag att det brukar finnas en jäkla massa anledningar av människor att peka finger mot någon för att slippa fokus på sig själva.
Men vad vet jag. Nu har det gått en vecka och dom häktade har inte brutit ihop.
Dags att göra lite större cirklar?

Det syns inte på en bild hur en person är. Ojoj.. Det upptäcker man när man umgås...
Citera
2022-10-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tänker inte ödsla mer tid på detta nu, ex egypterna tömde sina avlidna på inälvor för att mumifiera dem, just för att "köttet, huden, utsidan" inte skulle förändras/förgås.

Vilda djur och fåglar brukar ju "hitta" lik/döda djur ganska fort, det gör de väl genom just lukten.

Och vad fan har egypterna med detta fall att göra? Varför har du snöat in dig på att man ska ta ut inälvorna? Hahah

Asså, jag ska låtsas som att jag inte precis läste detta

Jag vet inte var du tar men du borde nog ta det lite lugnt.
Citera
2022-10-23, 01:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nu ska jag gå och lägga mig men jag slänger ut en fråga innan dess:

Är det någon som läser här och vet varför JJ och TT blev osams för några år sedan?

Jag citerar dig för jag vill också veta!

Det är nog nyckeln till detta fall.
Citera
2022-10-23, 01:54
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför släppa pojkvännen, det har nog inte ens Polisen gjort än. Klart som tusan han är intressant i utredningen. Vi vet ju inte säkert vilken eller vilka som är inblandade, vi vet inte ens något motiv än. Dom flesta kvinnor som blir mördad blir det av sina pojkvänner som sagt. Eller vet du något vi inte vet om hans alibi?

Exakt, mordet på Madeleine i Långgatans involverade en hel skara med människor.
Även där var det unga människor som tillhörde samhällets botten.
Citera
2022-10-23, 02:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Mm har den känslan att flera i tråden trycker på McD, påpekar att man brukar dra dit och käka efter krogen. Men det skulle förvåna mig mycket om dom tar sig tid att göra det just denna natt, särskilt om man redan tagit sig hem. Visst kan man ta sig dit för att synas och få alibi. Men har någon verkligen sett någon av dom två där? VET vi att dom varit där?

På min tid (ca 40 år sedan lol) så gick man ju direkt till matstället efter krogen, sedan hem till sig själv, ragget/one night stand, typ. Aldrig att man gick hem för att sedan dra till mathaket......för trött, klarade sig på rostat bröd och te då, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Det blir intressant på måndag. Blir tjejerna omhäktade framgår kanske något nytt.

Är det inte omhäktning var fjortonde dag, som vanligt?

Citat:
Om ryktet stämmer att J slängt bensin på exets dörr och tänt på, borde det finnas dom på mordbrand? Nåt sånt kan helt enkelt inte gå obemärkt förbi.
Jag läser beskrivningar om henne som manipulativ psykopat och liknande. Är det kanske ett sätt att spä på ytterligare misstankar mot henne, få bort fokus från nåt annat?
Inte sagt att hon kan och förmodligen är inblandad i detta men tänker lite bredare. Tycker handen på hjärtat inte hon ser psycho ut i blicken.
Men vad vet man.
Däremot vet jag att det brukar finnas en jäkla massa anledningar av människor att peka finger mot någon för att slippa fokus på sig själva.

Att det brann utanför JJ:s ex dörr är nog sant:

7 april 2021

"Ytterligare en brand

Tidigare under natten, vid 1.30-tiden, började det brinna i en lägenhetsdörr i ett flerfamiljshus på Stationsgatan i Vetlanda. Lägenhetsinnehavare upptäckte branden på utsidan av dörren och kunde själv släcka. En anmälan gällande mordbrand är upprättad, men polisen har i nuläget ingen misstänkt för den branden.

– Vi utreder bränderna separat, men vi tittar givetvis på om det kan finnas en koppling mellan bränderna, säger Dennis Johansson Strömberg, presstalesperson vid polisen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Citera
2022-10-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nu ska jag gå och lägga mig men jag slänger ut en fråga innan dess:

Är det någon som läser här och vet varför JJ och TT blev osams för några år sedan?

De vill man ju gärna veta!
Citera
2022-10-23, 02:26
Medlem
Citat:
Men vad vet man.

Ryktet om att JJ hällt bensin på exets dörr och tänt på backas upp av en tidningsartikel där attentatet omnämns. Att hon inte dömts för mordbrand betyder inte att hon är oskyldig, bara att det inte fanns tillräckligt med bevis för att åtala henne och få henne fälld. Kan hon hälla ut bensin i trapphuset i ett hyreshus och tända på (med risk att skada/döda flera oskyldiga) för att jävlas med ett ex som dumpat henne, så låter det inte alls orimligt att hon har psykopatiska drag.

Manipulativ? Skulle förvåna mig mer om hon inte var det. Lömsk, manipulativ, opålitlig, girig.... typiska karaktärsdrag som hon bör ha fått från sin far. Sannolikt var JJ den pådrivande i händelseförloppet.

MH ger ett helt annat intryck. Osäker, lågbegåvad och lättledd. Negressen följer nog JJ som en trogen hund, angelägen att göra "matte" till lags.
Citera
2022-10-23, 02:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
Tackar!

Jag håller helt med om att det är precis så många tjejer kan vara. Dock tänker jag att det är ganska magstarkt om det sker efter hennes död. Speciellt då med tanke på mobilens upplåsning, det flesta idag har ju ansiktsigenkänning eller fingeravtryck. Även om det flesta även har pinkod är det ju inget man delar med sig av till vänner man inte umgås med regelbundet.
Att ta sin döda vän/ oväns finger för att låsa upp dennes mobil kräver en råhet som jag har svårt att tro att dessa MGM besitter..

Nja, inte om man ska imponera och "visa sig" jättecool och hård! Och har svurit någon slags ed att vi tillsammans for ever......

Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Och vad fan har egypterna med detta fall att göra? Varför har du snöat in dig på att man ska ta ut inälvorna? Hahah

Asså, jag ska låtsas som att jag inte precis läste detta

Jag vet inte var du tar men du borde nog ta det lite lugnt.

Det vore ju suveränt om du orkade läsa ALLA inlägg och SVARET på dessa innan du uttalar dig!! Vi diskuterade hur lång tid det tar för en död människokropp att börja lukta!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ryktet om att JJ hällt bensin på exets dörr och tänt på backas upp av en tidningsartikel där attentatet omnämns. Att hon inte dömts för mordbrand betyder inte att hon är oskyldig, bara att det inte fanns tillräckligt med bevis för att åtala henne och få henne fälld. Kan hon hälla ut bensin i trapphuset i ett hyreshus och tända på (med risk att skada/döda flera oskyldiga) för att jävlas med ett ex som dumpat henne, så låter det inte alls orimligt att hon har psykopatiska drag.

Manipulativ? Skulle förvåna mig mer om hon inte var det. Lömsk, manipulativ, opålitlig, girig.... typiska karaktärsdrag som hon bör ha fått från sin far. Sannolikt var JJ den pådrivande i händelseförloppet.

MH ger ett helt annat intryck. Osäker, lågbegåvad och lättledd. Negressen följer nog JJ som en trogen hund, angelägen att göra "matte" till lags.

Jag håller helt med dig, här är artikeln:

7 april 2021

"Ytterligare en brand

Tidigare under natten, vid 1.30-tiden, började det brinna i en lägenhetsdörr i ett flerfamiljshus på Stationsgatan i Vetlanda. Lägenhetsinnehavare upptäckte branden på utsidan av dörren och kunde själv släcka. En anmälan gällande mordbrand är upprättad, men polisen har i nuläget ingen misstänkt för den branden.

– Vi utreder bränderna separat, men vi tittar givetvis på om det kan finnas en koppling mellan bränderna, säger Dennis Johansson Strömberg, presstalesperson vid polisen. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Citera
2022-10-23, 03:04
Medlem
Vad kan det finnas för kameror i det absoluta närområdet kring JJ:s lägenhet på Storgatan 71? Tänker inom en radie på ca 500 meter.
Citera
2022-10-23, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, inte om man ska imponera och "visa sig" jättecool och hård! Och har svurit någon slags ed att vi tillsammans for ever......

Det vore ju suveränt om du orkade läsa ALLA inlägg och SVARET på dessa innan du uttalar dig!! Vi diskuterade hur lång tid det tar för en död människokropp att börja lukta!!!

Jag håller helt med dig, här är artikeln:

7 april 2021

"Ytterligare en brand

– Vi utreder bränderna separat, men vi tittar givetvis på om det kan finnas en koppling mellan bränderna, säger Dennis Johansson Strömberg, presstalesperson vid polisen. "

Eh ja? Och jag ger er svar men du börjar snacka om att inälvor ska ut och att djur känner lukten vad det nu har med saken att göra. Ska du jämföra ett djurs luktsinne med en människas?

Oavsett om jag läser ALLA inlägg så kommer inte kroppen lukta snabbare för det haha.
Citera
2022-10-23, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det där beror naturligtvis på mängden eventuellt blod fynd. Sönderslagen lägenhet har jag inte nämnt. Bara att polisen kan ha sett spår av våld i lägenheten.
Det som förvånar mig mer. Är att det bara kommit ut att granne hört dunsar och ingenting om gap och skrik i mgm lägenhet.
Inget bråk alltså, kanske en stekpanna i huvet
Citera
2022-10-23, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Inte en chans att det går att triangulera en mobil till en specifik lägenhet. Förmodligen har man haft span på lägenheten på grund av drogförsäljning och därmed konstaterat att BO varit på plats. Annars fiskar man inte in två MGM så snabbt. Själva mordet har troligen begåtts någon annanstans ur sikte för spans (elektroniska) övervakning.

Trianguleringen kan ta dig nära. Om telefonen ”pratade” med wifi och/eller andra enheter (bluetooth) tar du dig in nästan exakt.

Jag undrar dock, har polisen sagt att dom inte har Ts telefon?

För jag tror dom har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in