2022-10-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hade pojkvännen kontrollbehov eller varför måste han uppdateras hela tiden var flickvännen befinner sig? Kanske var han extremt svartsjuk?
Men herregud, släpp pojkvännen. Det är fullt normalt, speciellt med de senaste årens händelseutveckling, att man håller kontakten under natten med nära och kära. Båda jag och min sambo ringer ofta någon gång under kvällen/natten för att stämma av läget om man är ute själv. Speciellt när man ska hemåt. Och under alla omständigheter om man ska hem hemåt utan sällskap. Det har fan inget med kontrollbehov att göra.
Citera
2022-10-22, 21:22
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKSP3RMA
Också mycket nyfiken! Skrev nyss i tråden angående den här BMWn som snackas om och mannen i på donken. En BMW silvrig ägs av pojkvännens mamma??

Polisen besöker alltid (ofta) dem står BO närmast. Det är inget konstigt tycker jag.
Citera
2022-10-22, 21:23
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Men herregud, släpp pojkvännen. Det är fullt normalt, speciellt med de senaste årens händelseutveckling, att man håller kontakten under natten med nära och kära. Båda jag och min sambo ringer ofta någon gång under kvällen/natten för att stämma av läget om man är ute själv. Speciellt när man ska hemåt. Och under alla omständigheter om man ska hem hemåt utan sällskap. Det har fan inget med kontrollbehov att göra.

Håller fullkomligt med! Pojkvännen har ingenting med det här att göra. Han kanske låg hemma och höll på att somna, hon ringer för att säga ”jag kommer hem snart” så han inte somnar, när det kommer till andra samtalet.

Uppenbart att JJ + MH samt någon man vet mer än vad som sägs.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
JJ ska ha tagit kontakt med personen i bilen framför nämligen. Men också rykten. Den personen borde blivit hörd. Men också det jag kan koppla ihop med medias ” åkte till Mc Donalds för att träffa en man” och att det då mer är ”träffade på en man”

Om hon blev avsläppt där mitt i natten så undrar jag hur hon tog sig hem igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Polisen besöker alltid (ofta) dem står BO närmast. Det är inget konstigt tycker jag.

Det låter som polisen hälsat på pojkvännen INNAN Tove försvann om du läser igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
JJ ska ha tagit kontakt med personen i bilen framför nämligen. Men också rykten. Den personen borde blivit hörd. Men också det jag kan koppla ihop med medias ” åkte till Mc Donalds för att träffa en man” och att det då mer är ”träffade på en man”

Okej, ja är ju svårt att säga vad som stämmer!
Citera
Medlem
Citat:

Notera jag skrev VECKAN innan, förra onsdagen för att vara exakt.
Citera
2022-10-22, 21:24
Medlem
Citat:
Om hon blev avsläppt där mitt i natten så undrar jag hur hon tog sig hem igen.

Skriv gärna det till hen som skrev det. Jag tror inte alls hon blev avsläppt. Jag tror hon fick ngn att köra henne fram och tillbaka för att köpa mat.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-22 kl. 21:32.
Citera
2022-10-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jag tror att man i den här tråden kan få den känslan då väldigt lite information kommit ut hittills. Jag tror vi får ge oss till tåls ett tag till. De två unga styckmördarna i Karlskrona blånekade ju i månader och då fanns väldigt mycket teknisk bevisning. Även den av de två som inte var psykopat höll tyst bra länge.
Precis. Det kan ju också vara så att detta var kallt planerat. Om de har gjort det med avsikt så har de också hela tiden haft en plan för att bli av med kroppen så att den aldrig kommer att hittas. De vet att de kommer att bli misstänkta, men att polisen inte kommer att hitta något tillräckligt avgörande om de bara håller käften. Medvetna om att detta och väl beredda på ett par veckor i häkte så går det förmodligen att bita ihop.
Citera
2022-10-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
https://www.bildtagg.se/bild/v56wul4wmqqm2knnjc0lol

Har detta stängsel runt om?

Vad är det för fråga?
Är det bilväg ända fram?

De guldgruvorna jag tittade på är stängslade, 3st.
Citera
2022-10-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Okej, ja är ju svårt att säga vad som stämmer!

Ja det blir ju bara spekulationer tills man hör det från säker källa.
Citera
2022-10-22, 21:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78

Varför släppa pojkvännen, det har nog inte ens Polisen gjort än. Klart som tusan han är intressant i utredningen. Vi vet ju inte säkert vilken eller vilka som är inblandade, vi vet inte ens något motiv än. Dom flesta kvinnor som blir mördad blir det av sina pojkvänner som sagt. Eller vet du något vi inte vet om hans alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in