2022-10-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Om min fru försvann så skulle jag ju ge mig ut direkt och letat … speciellt om hon ringt och sagt att det är 5 minuter cykelväg hem … då skulle jag ta bilen och ge mig ut … ..

Ren spekulation … men känner T:s pojkvän till JJ så skulle det faktiskt kunna vara dem som möts upp vid Donken för han vill prata med JJ om vart T tagit vägen redan då …

Ja alltså pojkvännens alibi..? Sov med annan tjej eller vaken lång natt med gänget? Eller vad?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Alltså, om pojkvännen är inblandad så måste det finnas extremt bra anledningar till varför han inte ens har blivit anhållen
Just det här. Bara det faktum att inte ens anhållits som misstänkt bara på ren rutin av liknande ärenden gör det troligt att polisen sitter på mer information som aktivt friar honom.
Citera
Medlem
Tycker man ska kolla JJ’s pappas gård. Överallt!
Citera
2022-10-22, 21:59
Medlem
Har mp sökt idag med? Något nytt?
Citera
2022-10-22, 22:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Efter så många dagars sökning efter Tove.

Då undrar jag om man kommer hitta henne.

Detta är ju ett komplicerat fall.

Kan det vara ungefär som i Wilma fallet där Tishko Ahmed sade: "Ni kommer aldrig hitta henne"
Jo, man hittade ju hennes stinkande huvud i garderoben i hans sovrum.

Då är ju frågan: Vart tog Tove vägen!!!

Hon gick ju inte upp i det blå molnet, Cloud 9 (rök)

Jag hoppas verkligen att polisen jagar svinen som gjorde detta, ända in i kaklet!
Citera
2022-10-22, 22:02
Medlem
Citat:
Om min fru försvann så skulle jag ju ge mig ut direkt och letat … speciellt om hon ringt och sagt att det är 5 minuter cykelväg hem … då skulle jag ta bilen och ge mig ut … ..

Ren spekulation … men känner T:s pojkvän till JJ så skulle det faktiskt kunna vara dem som möts upp vid Donken för han vill prata med JJ om vart T tagit vägen redan då …

Det är inte klarlagt att hon skulle sova hos sin pojkvän, inget alls som tyder på det faktiskt. Troligtvis skulle hon sova hemma då det ligger betydligt närmre JJ’s lägenhet, och att hennes pappa inte märkte att hon inte kommit hem förens på morgonen söndag.
Citera
2022-10-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja alltså pojkvännens alibi..? Sov med annan tjej eller vaken lång natt med gänget? Eller vad?!

Är du dum i huvudet?

T:s pojkvän lånar mammas BMW och åker ut och letar efter Tove … ringer JJ och bestämmer .. eftersom att hon vill vara hjälpsam … och inte dra något uppmärksamhet till sig … så träffas dem direkt på Donken för att reda ut vad hon vet …. .. men fönstret då Tove försvinner är sjukt litet här om hon inte varit inlåst i lägenheten under tiden …. T.ex. …

Jag hade i alla fall åkt runt som en galning och letat hela natten efter min kärlek
Citera
2022-10-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Funderar på att köra 3 timmar ner till Vetlanda och hjälpa till att söka av, men svårt att veta sökområden. Jag förstår att polisen återkallat särskild insats. Som en nål i en höstack. Om hon levde (och sparkade i vägg/gjorde ljud) kidnappad i lägenheten så är hon bortförd till någon form av bostad, men här litar jag på att polisen har kollat upp varenda bostad kopplad till anhöriga till JJ osv

Finns så överjävligt många övergivna hus runtom, kan vara precis var som helst tyvärr
Citera
2022-10-22, 22:04
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:

Skrev något liknande förut men fick som svar av trådens vakthundar att: Tove skulle "hem" till hennes pappa och inte till pojkvännen - därför gick pojkvännen och lade sig efter det sista "jag är på väg hem" telefonsamtalet.

Hur dessa personer vet detta har jag ingen aning om. Har inte sett någon källa.

Jag tog det för givet att Tove skulle hem till pojkvännen eftersom han ändå var vaken. Vilket kan betyda att pojkvännen haft kontakt med polisen hela natten eftersom hon aldrig kom hem. Det kan vara hans starka alibi.

Hur vet ni att polisen larmades kl 11? Finns det källa på det? Kan lika gärna vara så att klockan 11 är då efterlysningen gjordes, men kontakt med polis togs av pojkvännen redan på natten.
Citera
2022-10-22, 22:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Tycker man ska kolla JJ’s pappas gård. Överallt!

Med kadaverhund.
Citera
2022-10-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Så vitt vi vet kan de ha hittat vad som helst, t.ex blod eller hennes mobil, i JJs lägenhet. Att de 'bara' är häktade för människorov i det fallet vore enbart för att de inte har hittat kroppen ännu.
Citera
2022-10-22, 22:05
Medlem
Sados avatar
Inte en chans att det går att triangulera en mobil till en specifik lägenhet. Förmodligen har man haft span på lägenheten på grund av drogförsäljning och därmed konstaterat att BO varit på plats. Annars fiskar man inte in två MGM så snabbt. Själva mordet har troligen begåtts någon annanstans ur sikte för spans (elektroniska) övervakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in