2022-10-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Att mobilen kopplat upp sig på en basmast säger typ ingenting - vilket polisen sa och att det behövs en tömning av Toves mobil istället för säkrare svar.

Det är 1 km från JJ:s lägenhet till den omtalade Biltemamasten. Sista ”uppkopplingen” kan alltså i teorin varit från lgh. Nu är det inte på så sätt de fastställt det men jag menar att fram tills den stängs av(?) så behöver den alltså inte ha varit runt på stan eller i skogen. Utan kan ha varit igång i lgh.
Sen kan ju andra appar visa att den ”lämnat” lgh.

Kan någon visa var MP sökte först i vilken sektor så vore det toppen att veta. Man kan tänka sig att den aktuella masten pratar med mobilerna i tre tårtbitar ut från den. Var det t.ex i riktning Ekenässjön den tappade kopplingen eller in mot stan vore ju intressant att klura ut.

Hade hon Android eller iPhone?

Hörde hon av sig 02:30 utomhus på väg eller innsn hon lämnade inomhus var hon nu var nånstans då?
Citera
2022-10-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guapo625
Fått till mig att TTs senaste position skulle vara någonstans runt nydalarondellen efter klockan 03, från dom som har henne på snapchat!

Men det lär väl vara den infon som vi redan kände till om masten vid Biltema 03.50? För den masten är ju bara ett par hundra meter därifrån.
Citera
2022-10-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Precis, det är mycket prat om Biltema och området ovanför. Släpp det. Den enda information är att mobilen senast var uppkopplad mot en mast placerad där. Den masten har täckning över hela Vetlanda så att masten är placerad just där är information som inte tillför någonting alls i sammanhanget.

Edit:

Det däremot är betydligt bättre information som återigen gör området intressant.
Jag antar att Nydalarondellen är den som ligger längs 47an precis vid Biltema?
https://www.google.com/maps/@57.4421106,15.0642589,315m/data=!3m1!1e3

Det stämmer. I detta område har MP haft sökt, men kan såklart finnas anledning att söka där igen.
Citera
2022-10-22, 22:43
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balubasa
Ja det är en alla känner alla stämning.

Nu börjar vi väl bli ”vana” vid media efter all annan skit dom senaste åren. Annars är det väl som överallt annars i Sverige, majoriteten ogillar en kamera upptryckt i ansiktet.

Förstår.

Jag är väldigt nyfiken på bråket i sällskapet inne på krogen.

Tycker det är märkligt om TT har gått till krogen med JJ eftersom de inte var vänner längre. Hon kan väl knappast gått dit själv...det kanske var med någon annan och sen dök JJ och MH upp och hon stannade kvar?

Skulle vara så intressant att veta när och med vilka hon dök upp där.
Citera
2022-10-22, 22:44
Medlem
En SP-kartan visar Nydalarondellen vid 03:00 så måste man väl dra slutsatsen att hon var i en bil där då, alternativt att hennes telefon var i en bil där då … ???
Citera
2022-10-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Men kläm ur dig det då så vi andra som bryr oss slipper leka tankeläsare …

Då är det här spåret med bilen och JJ vid Donken fortfarande högaktuellt och behöver få en lösning … .. men vi får väl hoppas att snuten redan fått klarhet i detta då dem inte eftersökt den bilen ….

Har pojkvännen en egen bil?

Jag har tidigare skrivit det i tråden, sen är det faktiskt inte mitt problem över huvudtaget att folk inte bemödar sig läsa innan dem frågar samma frågor om och om igen. Lägg manken till istället för att tro du ska få allt serverat till dig.

Jag vet inte ifall pojkvännen har egen bil, vet ej vem han är mer än till namn och att han ska ha pluggat i Växjö några år och nyligen flyttat tillbaka till stan, så ingen som synts ute så mycket här senaste åren direkt.
Citera
2022-10-22, 22:46
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Förstår.

Tycker det är märkligt om TT har gått till krogen med JJ eftersom de inte var vänner längre. Hon kan väl knappast gått dit själv...det kanske var med någon annan och sen dök JJ och MH upp och hon stannade kvar?

Samt vem hon letade efter på krogen med ett "oroligt uttryck" (enligt barchefen).
Citera
Medlem
Ezdanitoffs avatar
Om T tagits av daga i JJ:s lägenhet blir jag fundersam över om ens kroppen lämnat huset. Ska två unga tjejer släpa på en tredje i trapphuset två trappor ner för att få in den i en bil och sen fara därifrån mitt i natten? Grannarna verkar ju vara hörsamma eftersom de hört ljud i lägenheten, då borde de hört ljud i trapphuset också. Det är jobbigt att bära en människokropp. Även om tjejer väger mindre så har de heller inte samma styrka som killar. Borde inte någon lagt märke till denna hantering i så fall?
JJ:s lägenhet är högst upp, direkt under taknocken. Kan där finnas en låg kattvind att gömma kroppen i? En lucka bakom en bokhylla eller soffa?
Polisen har naturligtvis sökt igenom lyan men landsortspoliser är inte alltid de skarpaste, de kan ha missat en lucka bakom en möbel. Wilmas huvud låg ju i en resväska i en garderob som polisen öppnat och glott in i för att sen stänga och gå vidare med snokandet.
Senast redigerad av Ezdanitoff 2022-10-22 kl. 22:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är 1 km från JJ:s lägenhet till den omtalade Biltemamasten. Sista ”uppkopplingen” kan alltså i teorin varit från lgh. Nu är det inte på så sätt de fastställt det men jag menar att fram tills den stängs av(?) så behöver den alltså inte ha varit runt på stan eller i skogen. Utan kan ha varit igång i lgh.
Sen kan ju andra appar visa att den ”lämnat” lgh.

Kan någon visa var MP sökte först i vilken sektor så vore det toppen att veta. Man kan tänka sig att den aktuella masten pratar med mobilerna i tre tårtbitar ut från den. Var det t.ex i riktning Ekenässjön den tappade kopplingen eller in mot stan vore ju intressant att klura ut.

Hade hon Android eller iPhone?

Hörde hon av sig 02:30 utomhus på väg eller innsn hon lämnade inomhus var hon nu var nånstans då?

Dom utgick från Hydro arena både mot JJ lght och sen cykelvägen mot Ekenässjön. Räddningstjänsten sökte mest intensivt i Föreda kvarndamm ( som inte ska blandas ihop med kvarndammen som ligger mellan JJ och hydro arena)
Citera
2022-10-22, 22:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur ska denna matta få plats i en liten Alto? Utveckla din teori tack

Allt är möjligt. Lisa Holm hittades intryckt i ett ett 24 cm brett klädskåp…
Citera
2022-10-22, 22:56
Medlem
Vilka källor hade vi på att MGM var på McDonalds ?

Finns det någon substans i det eller är det detta som har käckt dem direkt …

Alternativ tes:

- Runt 02:00-02:30 något händer i lägenheten .. TT blir kvar död skadad
03:00 MGM är på Donken
03:00 TT:s SP-karta positionerande henne i Nydalarondellen - Då troligen i en bil .. då hon knappast skulle gå dit och hennes cykel hittats inne i centrum …

Tidsaxeln går inte riktigt ihop… behövs fler folk i så fall
Citera
2022-10-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Förstår.

Är det någon som vet hur stort det där bråket egentligen var?

Vetlanda är litet, man hamnar ganska ofta på förfester med människor som man kanske inte drar jämnt med. Många umgängen flyter liksom ihop, framförallt när folk flyttar för att plugga, blir äldre osv. Åldersspannet på umgängen kan också vara ganska stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in