2022-10-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det börjar ju verka mer och mer som att allt var planerat.....

Vet du någonting om vad det var för konflikt mellan T och JJ?

Nej jag vet tyvärr inte det! Dem är rätt mycket yngre än mig, vet egentligen bara vem JJ är innan pga hon umgås med folk jag vet vilka det är.
Citera
2022-10-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Vad är det för fråga?
Är det bilväg ända fram?

De guldgruvorna jag tittade på är stängslade, 3st.

Ja det finns flera hål detta verkar inte vara stängsel på, vill jag säga ..
Citera
2022-10-22, 21:27
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
JJ: pappa bor åt helt motsatt hål från biltema sett. Om du kollar på en karta, titta efter Nye. En bit innan nye ligger gården. JJ:s jobb ligger en bit från biltema, riktning Jönköping. Ekenässjön.

Tack för info och tack ni som skriver som känner till i Vetlanda.

Om hon jobbar åt det hållet så är det inte konstigt att man på ren instinkt åker åt det hållet...man åker eller springer ju oftast åt ett håll som känns lite "tryggt" när man hamnar i knipa.
Citera
2022-10-22, 21:28
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför släppa pojkvännen, det har nog inte ens Polisen gjort än. Klart som tusan han är intressant i utredningen. Vi vet ju inte säkert vilken eller vilka som är inblandade, vi vet inte ens något motiv än. Dom flesta kvinnor som blir mördad blir det av sina pojkvänner som sagt. Eller vet du något vi inte vet om hans alibi?

Det är ju TVÅ VÄNNER som sitter häktade på sannolika skäl. INTE hennes pojkvän! Släpp det nu bara.
Citera
2022-10-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Vad är det för fråga?
Är det bilväg ända fram?

De guldgruvorna jag tittade på är stängslade, 3st.

Ja det finns flera hål detta verkar inte vara stängsel på, vill jag säga ..
Bilväg? Vad vet jag, är inte därifrån.
Kan finnas någon grusväg el dyl?

Du verkar vara upprörd över denna diskussion.
Citera
2022-10-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Men herregud, släpp pojkvännen. Det är fullt normalt, speciellt med de senaste årens händelseutveckling, att man håller kontakten under natten med nära och kära. Båda jag och min sambo ringer ofta någon gång under kvällen/natten för att stämma av läget om man är ute själv. Speciellt när man ska hemåt. Och under alla omständigheter om man ska hem hemåt utan sällskap. Det har fan inget med kontrollbehov att göra.

Exakt, inget konstigt med det!
Citera
2022-10-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Håller fullkomligt med! Pojkvännen har ingenting med det här att göra. Han kanske låg hemma och höll på att somna, hon ringer för att säga ”jag kommer hem snart” så han inte somnar, när det kommer till andra samtalet.

Uppenbart att JJ + MH samt någon man vet mer än vad som sägs.

Det är väl ganska troligt att hon frågade om han kunde hämta henne med bilen. Många pojkvänner hade säkert gärna ställt upp på det.
Citera
2022-10-22, 21:33
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Det är ju TVÅ VÄNNER som sitter häktade på sannolika skäl. INTE hennes pojkvän! Släpp det nu bara.

Klart man inte ska släppa det förrens man får reda på vilka som är inblandade. Polisen låser sällan fast sig heller, dom kommer utreda om det är flera inblandade. Dom kan ju även bli fria för dom är oskyldiga, har du tänkt på det? Märks du är lite bakom flötet.
Citera
2022-10-22, 21:34
Medlem
Är det någon som minns vem inom polisen som sa att dom typ nästan är så 100% som dom kan komma? Eller handlade det enbart om söket. Har för mig Lokalpolisomrdeschefen sa det när dom avslutade särskild händelse.

Men jag kanske övertolkar det; att det nästan bara är ”kroppen” som saknades.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-22 kl. 21:38.
Citera
2022-10-22, 21:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hur jävla stort är Vetlanda? Borde ju funnit henne nu tycker man med så många letande.
Citera
2022-10-22, 21:37
Medlem
Extremt mycket skog och massor av sjöar och vattendrag runtom Vetlanda så det är nog ganska svårt att hitta någon där
Citera
2022-10-22, 21:37
Medlem
Jag såg på Facebook, Aftonbladets sida, i kommentatorsfältet att en av de misstänkta kvinnornas bil bärgats vid Ekenössjön, stämmer detta? Hittar det ingen annanstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in