2022-10-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är flera hål, och om man inte har extremt god kännedom så skulle jag absolut inte bege mig dit mitt i natten. Och då tänker jag inte ens på hur man skulle göra för att kånka dit ett lik utan att bli upptäckt. Det finns en liten väg att köra in på men jag minns inte hur den är att köra på, i värsta fall får man parkera ute på vägen (som visserligen nog inte är så trafikerad nattetid).

Som sagt, jag var där idag och kikade på alla 3 gruvorna. Någon är vattenfylld och samtliga har 2m stängsel med taggtråd på toppen.
Tror inte någon lyckas få över en död kropp där nattetid. Såg inga rester etc på taggtråden heller.
Citera
2022-10-22, 20:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ah jo det är klart. Använder man sig då av expertis för att utröna om det är så att nån bara krånglar och spelar svår för att försvåra förhör, eller om det verkligen är så att personen är helt uppe i det blå och behöver medicineras?

Ja, om polis får känslan av att förhörspersonen inte verkar befinna sig i verkligheten, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Förlåt, har inte följt tråden. Är det BO och MGM på filmen? De kallar drinken Joh4nna - är det efter MGM? Känns inte som någon jättehjärtlig stämning mellan gästerna och bartender, eller inbillar jag mig?

Intressant, är det BO???

I kommentarerna på sidan står något om "Nr 48, be bartendern göra en drink med namn efter en gammal klasskamrat".

Vem är det som filmar?

Men jag tycker inte det är något direkt aggressivt.
Citera
2022-10-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Det var inte JJs pappas gård som spärrades av. Det var en väg ner mot en sjö som ligger bredvid och bakom gården som spärrades av. En granne är markägare där inte JJs pappa. Bor i närheten och åkte förbi avspärrningarna där både radio och TV stod. Åkte även förbi gården. Inga avspärrningar. Däremot har civilpolisbil varit vid JJs pappas gård minst vid ett tillfälle.

Tack.
Citera
2022-10-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, om polis får känslan av att förhörspersonen inte verkar befinna sig i verkligheten, typ.

Intressant, är det BO???

I kommentarerna på sidan står något om "Nr 48, be bartendern göra en drink med namn efter en gammal klasskamrat".

Vem är det som filmar?

Men jag tycker inte det är något direkt aggressivt.

Det är inte BO, det är JJ med klasskamrater, som utför uppdrag i ”studentkampen”
Citera
2022-10-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Som sagt, jag var där idag och kikade på alla 3 gruvorna. Någon är vattenfylld och samtliga har 2m stängsel med taggtråd på toppen.
Tror inte någon lyckas få över en död kropp där nattetid. Såg inga rester etc på taggtråden heller.

https://www.bildtagg.se/bild/v56wul4wmqqm2knnjc0lol

Har detta stängsel runt om?
Citera
2022-10-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Precis allt vi fått reda på hittills pekar på att tjejerna är inblandade. Polisen vet mer än oss och har häktat tjejerna.

Massa höga dunsar från lägenheten samma kväll hon försvann + hennes mobil kvar där efter att hon ska ha gett sig av ger en ganska klar bild i mina ögon. Uppenbarligen har de ingen bra förklaring för alla dessa omständigheter. Må hända att de bara är efterblivna, men känns mer troligt att de har gjort något.
Hade dom inte gjort något så hade dom inte varit häktade på sannolika skäl
Citera
2022-10-22, 20:50
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Haha, starkt om du bara har tre frågetecken. Jag har en jävla massa, hoppas det ser bättre ut för utredarna.

Mannen, vet ej. Skulle väldigt mycket vilja veta det och jag är säker på att ni Vetlandabor som läser här kan berätta för oss.

Telefonen, polisen säger sig ha "teknisk bevisning" på att telefonen var i lägenheten under natten. Då måste det nästan vara en bild tagen i lägenheten med tidsstämpel på.

Mannen i bilen (donken) körde en BMW...det står i sammanfattning på sidan 1. Hur många (vita?) såna finns det i Vetlanda? Har JJ många kompisar som kör BMW?

Det är helt säkert att polisen har något på dessa två. Annars hade de inte gått ut med "människorov". Jag hoppas man koncentrerar sig på att leta i området runt Biltema, tror hon finns i närheten av sin telefon. De har upptäckt att hon hade den på sig (o3:50) stängt av den och inte riskerad att röra den efter det.

Hade varit jävligt intressant att se hur JJ och MH telefoner rörde sig den natten. Gissar på att de stängde av dem senast kl 03:00.
Citera
2022-10-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfullsomfan
Svårt att få abstinens om man inte har använt droger länge och regelbundet. Festknarkande ger inte abstinens.

De har du rätt I tack. Hoppas iaf att dom mår jävligt dåligt.
Citera
Medlem
Tycker det är synd att tråden fylls ut av oseriösa människor som ger dryga o spydiga kommentarer när folk försöker komma med tips.
Synd att det inte kan hållas på en seriösare nivå. Viktig info försvinner snabbt när tråden bara fylls med tomma ord.

Hoppas vi får ett erkännande närmaste dagarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Hade dom inte gjort något så hade dom inte varit häktade på sannolika skäl

Exakt. Polisen har ju mer och deras story håller inte.
Citera
2022-10-22, 20:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är inte BO, det är JJ med klasskamrater, som utför uppdrag i ”studentkampen”

Ok, men tjejen är ju rödblond, jag trodde JJ var mörkhårig.
Citera
2022-10-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
En kvart med bil biltema - Äd
Tar mer än en kvart mellan biltema och ädelfors
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto