2022-10-22, 19:35
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Oj det gar jag missat, ännu mer förvirrande, var de i lägenheten igen sen då?

Som vanligt på flashback så är det fel/fake news. TT har inte varit på McD.
Citera
2022-10-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Förhoppningsvis kommer det fram saker under helgen i förhör.
Får absolut hoppas på det
Citera
2022-10-22, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Jag tycker att det mer och mer börjar luta åt att dem två häktade inte har med detta alls att göra.

Att T befunnits sig hemma hos JJ är bekräftat, men jag tror mer på att hon lämnade lägenheten som dem själva säger för att sedan cykla hemmåt och påvägen hem blir hon överrumplad av en kåt man som tar med henne och våldtar och mördar henne.

Tycker dem två häktade borde ha brutits ner vid detta laget ifall det skulle vara dem, dem kanske sitter där dem sitter och talar sanning fast polisen har låst sig vid dem.
Får hoppas jag har fel och polisen har mer på fötterna att dem faktiskt är inblandade.
Inte jj, hon kan ju tydligen bränna hus utan att erkännna
Citera
2022-10-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja så trodde nog jag med, vad har dom för nytta av att veta hur sjuk/vrickad/galen någon är. Det är ju inte olagligt att vara en knäppis.

Men en personutredning genom frivården är igen psykundersökning. Man intervjuas om sitt liv, sysselsättning osv så att frivården kan rekommendera vilken typ av påföljd som är lämplig om personen döms.
Citera
2022-10-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nu vet vi ju inte riktigt hur det låg till i det här fallet. Men borde kommit fram något vid det här laget om det vore tvärtom. Tror dock inte Polisen räknat bort pojkvännen helt och hållet. När kvinnor dödas är det vanligast att gärningspersonen är en nuvarande eller en föredetta pojkvän. Motiven är oftast svartsjuka eller separation, men nu verkar Polisen ha något på tjej kompisarna.
Precis allt vi fått reda på hittills pekar på att tjejerna är inblandade. Polisen vet mer än oss och har häktat tjejerna.

Massa höga dunsar från lägenheten samma kväll hon försvann + hennes mobil kvar där efter att hon ska ha gett sig av ger en ganska klar bild i mina ögon. Uppenbarligen har de ingen bra förklaring för alla dessa omständigheter. Må hända att de bara är efterblivna, men känns mer troligt att de har gjort något.
Citera
2022-10-22, 19:38
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet att det är en generell regel, men det stämmer inte. De flesta dör efter 7-10 dygn. Detta gäller inomhus i normal rumstemperatur och utan svettning såklart, inte på marsch i öknen. Är luften fuktig, som i en jordkällare, klarar man sig lite längre än i vanlig torr inomhusluft. Som sagt, nazisterna passade på att forska på detta, när de hade ofrivilliga försökspersoner som de kunde göra vad de ville med, och som ändå skulle dödas på det ena eller andra sättet.
Ok, du får delge dina upptäckter för hela läkarvetenskapen för de verkar ha fettfel, från 3 till 10 dagar är en stor skillnad. Om du också publicerar dina nybrytande rön så ligger du bra till för en nominering till nästa Nobelpris i biologi 👍
Citera
2022-10-22, 19:38
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Har T varit på donken vid 03, uppgifter är väl om J

Enligt expressen :

” En av dem ska ha berättat sin version för sina vänner om det som hände natten då Tove försvann, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu misstänkta kvinnan där de blivit sams, enligt kanalen som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.
Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta, rapporterar P4 Jönköping”
Citera
2022-10-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd.
Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå.
<a href='https://www.bildtagg.se/bild/seb3yqvta61fdez8kboz8any'>LÄNKTEXT</a>

Kan inte någon kolla den där Ädelfors gruvan, snarare hålet som är där ????
Citera
2022-10-22, 19:41
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Oj det gar jag missat, ännu mer förvirrande, var de i lägenheten igen sen då?

Det vet jag inte , det framkommer inte ifrån expressen
Citera
2022-10-22, 19:43
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Pojkvännen ringer Tove på kvällen och sedan innan hon ska gå hem ringer hon själv till pojkvännen. Hade pojkvännen kontrollbehov eller varför måste han uppdateras hela tiden var flickvännen befinner sig? Kanske var han extremt svartsjuk? Körde han och mötte upp henne? Är det kanske han som ligger bakom försvinnandet?
Har du några belägg för att det är Tove som ringer 02.30 och säger att hon "är på väg hem"?
Citera
2022-10-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Enligt expressen :

” En av dem ska ha berättat sin version för sina vänner om det som hände natten då Tove försvann, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu misstänkta kvinnan där de blivit sams, enligt kanalen som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.
Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta, rapporterar P4 Jönköping”

Där står det ju tydligt att det INTE var T som var på Mcdonald’s. Bra, vet vi!
Citera
2022-10-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Men en personutredning genom frivården är igen psykundersökning. Man intervjuas om sitt liv, sysselsättning osv så att frivården kan rekommendera vilken typ av påföljd som är lämplig om personen döms.
Ja jo det förstår jag, att det är relevant vid en påföljd. Men som det är nu, att vara enbart häktad. Folk sitter väll häktade till höger och vänster runtomkring i landet dygnet runt för en massa saker, utan att sen bli åtalade eller ens dömda.
Lägger man dom resurser på att diagnostisera folk inom den ramen, redan enbart vid häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in