2022-10-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ah, ok tack!
Så det skulle hypotetiskt kunna röra sig om att vilja tex förklara eventuella narkotiska preparat i urin tillfällig narkotisk påverkan etc, och inte alls ha med eventuellt samröre i det kriminella man sitter häktad för.
Eller t.o.m. en önskan att vilja ha medicinsk hjälp i form av ångest lindring eller antidepressiva läkemedel utskrivna under häktningstid?
Det är bara min gissning, men vid institutionsvistelse så brukar en socialutredning välkomnas av den som hamnat inom nån typ av ofrivillig förvaring.
Citera
2022-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är flera hål, och om man inte har extremt god kännedom så skulle jag absolut inte bege mig dit mitt i natten. Och då tänker jag inte ens på hur man skulle göra för att kånka dit ett lik utan att bli upptäckt. Det finns en liten väg att köra in på men jag minns inte hur den är att köra på, i värsta fall får man parkera ute på vägen (som visserligen nog inte är så trafikerad nattetid).

Inte nattetid och inte själv. Hoppas polisen kollar upp dessa hål. Jag tänkte även på att T mobil blev uppkopplad på masten vid Biltema vid väg 47 vilken leder mot Ädelfors.
Senast redigerad av sevanol123 2022-10-22 kl. 20:33.
Citera
2022-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Saknar som det var förr härinne när det kom till försvinnanden och annat, man lägger upp en summering på första sidan vad man vet och det som har hänt, sen fyller man på allt eftersom när något nytt kommer fram. Så jag slänger upp de som finns just nu.

00.00 Natten mot söndag 16 oktober. Tove tar kontakt med Linus Svensson, barchef för nattklubben Nöjet i Vetlanda, eftersom hon genom Snapchats karttjänst sett att en yngre väninna till henne varit på Nöjet.

– Klockan var tolv, kvart över tolv ungefär. Vi sitter väl ner i ungefär tio minuter och efter det ser jag henne inte mer på hela kvällen, har han tidigare berättat för Expressen.

01.00 De tre kvinnorna lämnar nattklubben tillsammans.

En av de kvinnor som nu sitter häktade misstänkta för människorov ska ha berättat för vänner att att hon och Tove blev osams inne på nattklubben – men bestämde sig för att prata ut och därför gick hem till henne, enligt P4 Jönköping som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.

01.49: Tove pratar enligt polisen i telefon med sin pojkvän, skriver Aftonbladet.

02.30 Tidpunkten då kvinnorna misstänks för människorov enligt åklagarens häktningsframställan.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer hon sin pojkvän då och säger att hon är på väg hem.

Polisen har teknisk bevisning som binder Toves telefon till den ena häktade kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon. Grannar till samma kvinna hörde flera rejäla dunsar från lägenheten under natten.

03.00 Enligt uppgifter till Expressen ska polisen nu kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.

Där ska hon sedan mellan klockan 03 och 04 ha mött en man.

Toves telefon ska då ha varit kvar i lägenheten.

03:50: Toves mobil är uppkopplad för sista gången mot masten vid höjderna vid Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först med att rapportera.

Söndag 16 oktober 11.00. Toves anhöriga anmäler henne försvunnen.

Hennes cykel hittas på en adress i Vetlanda. Polisen har inte hittat någon koppling mellan Tove och adressen i fråga – och efterlyser specifikt tips gällande cykeln.

– Om det är någon som har sett Tove eller någon annan komma cyklande på den här – för den är ju placerad fint mot väggen och låst dessutom – så är det av intresse, säger Rickard Finndahl vid polisens avdelning för grova brott i torsdagens avsnitt av ”Efterlyst” i TV3.

Måndag 17 oktober. Två kvinnor, 18 och 19 år, anhålls skäligen misstänkta för människorov.

Missing people inleder en sökinsats.

Onsdag 19 oktober. Sökandet trappas upp och polisen inleder en särskild händelse. I sökinsatsen deltar polispatruller med bland annat hundar och drönare, hemvärnet, räddningstjänst och Missing people.

Torsdag 20 oktober. De anhållna kvinnorna häktas av Eksjö tingsrätt.

Fredag 21 oktober. Utredningen går in i en ny fas. Polis avslutar den stora sökinsatsen. Spår och tips kommer fortsatt att följas upp.

– Hittar man någonting som man tror kan ha med det här att göra vill vi att man hör av sig till oss, säger Jonas Lindell, lokalpolisområdschef.
Finns länkar till sammanfattning i inlägg 1 också
Citera
2022-10-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Inte nattetid och inte själv. Hoppas polisen kollar upp dessa hål. Jag tänkte på att T mobil blev uppkopplad på masten vid Biltema vid väg 47 vilken leder mot Ädelfors.

Den vägen tar man väl ändå inte till ädelfors? Eller man kan men närmaste vägen är nygatan ut från JJ lght. Riksväg 47 går ju dock runt hela Vetlanda nästa så ..
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-22 kl. 20:36.
Citera
2022-10-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är bara min gissning, men vid institutionsvistelse så brukar en socialutredning välkomnas av den som hamnat inom nån typ av ofrivillig förvaring.
Ja låter rimligt. Tack jag lär mig!
Citera
2022-10-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte många Vetlanda-bor som är här för att sprida ljus över det som har hänt. Iofs har Flashback tappat sin forna glans (intelligens) men undrar var diskussionerna förs!?

Det snackas inte så mycket.
Någon här påstår att de 3 lämnade i bil från nöjet tillsammans (påstås att polisen är tipsad om det). Någon säger att Missing people hittat blodiga strumpor vid Nydala området (biltema etc) tipsat polisen men att det ej var något intressant. Massa rykten egentligen och ingen vet något 🤷🏽‍♀️
Citera
2022-10-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Snygg summering!!

3 stycken frågetecken för mig???

1. Vem är mannen, hon möter?

2. Är man 100% säker på att telefonen
var i lägenheten? (Det är en sak att media har den bilden och en annan sak att polisen säger det. Den skulle ju kunna vara på en helt annan plats men tillhöra samma mast)

3. Det tredje frågetecknet är ju cykeln.
Får vi/man fram vem mannen är så tror jag att man får fram hur/vem cykeln placerades av.

Haha, starkt om du bara har tre frågetecken. Jag har en jävla massa, hoppas det ser bättre ut för utredarna.
Citera
2022-10-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Den vägen tar man väl ändå inte till ädelfors.

Varför inte? Där är 47 som leder dit. Sen om de just svängde vid biltema är frågan varför (om fallet är så).
Citera
2022-10-22, 20:36
Medlem
Citat:
Inte nattetid och inte själv. Hoppas polisen kollar upp dessa hål. Jag tänkte på att T mobil blev uppkopplad på masten vid Biltema vid väg 47 vilken leder mot Ädelfors.

Det borde vara ca två mil mellan Ädelfors och Biltema, och sedan är det ytterligare ett par kilometer till platsen där gruvhålen ligger.
Citera
2022-10-22, 20:37
Medlem
Citat:
Inte nattetid och inte själv. Hoppas polisen kollar upp dessa hål. Jag tänkte även på att T mobil blev uppkopplad på masten vid Biltema vid väg 47 vilken leder mot Ädelfors.
Biltema till ädelfors hur hänger det ihop ?
Citera
2022-10-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det borde vara ca två mil mellan Ädelfors och Biltema, och sedan är det ytterligare ett par kilometer till platsen där gruvhålen ligger.

En kvart med bil biltema - Äd
Citera
2022-10-22, 20:40
Medlem
Citat:
Varför inte? Där är 47 som leder dit. Sen om de just svängde vid biltema är frågan varför (om fallet är så).

47 leder ju till rätt många platser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in