2022-10-22, 19:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Hur snabbt tror ni ett lik ruttnar egentligen? Liklukt är förruttnat kött som luktar as. Och föruttelse äger rum efter ca 7 vecka. Dessutom är det ganska kallt ute vilket gör processen långsammare.

Köttbitar i ett kylskåp börjar att lukta ganska fort, några dagar till en vecka!

Ett lik har inälvorna kvar, specifikt mag/tarmbakterierna är det som sätter igång föruttnelseprocessen.

Det första man gör vid t.ex. slakt är att ta ut inälvorna, det görs ju av en anledning......
Citera
2022-10-22, 19:27
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag med. Och ”dunk dunk” ljud mitt i natten det känner jag igen från trådar som denna. Finns det titthål på lägenhetsdörrarna?

Kan inte en granne komma in hit och ge lite info??

Bra idé
Citera
2022-10-22, 19:29
Medlem
Hur vanligt är det att göra en psykundersökning på någon när den enbart är häktad?
Citera
2022-10-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
I Expressen har jag bara läst om att en av de misstänkta besökt McDonalds efter kl 03. Inte Tove.
citat Expressen :Enligt uppgifter till Expressen ska polisen nu kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.
Där ska hon sedan mellan klockan 03 och 04 ha mött en man. Slut citat.
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/

Ja jag med. Har som sagt bara läst här ang att Tove skulle befunnit sig på Donken efter att media skrev om MGM på McDonalds och jag tolkade då som att det var ngn som tolkat artiklarna fel och sen blivit en sanning i tråden av vissa.
Citera
2022-10-22, 19:30
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Ser ganska exakt ut som tove på videon.
Men alla dessa dunsar, varför kommer de fram först 1 vecka efter försvinnandet?? Otroligt konstigt att man inte meddelar sånt tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Skarp syn 👌
Citera
2022-10-22, 19:31
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja jag med. Har som sagt bara läst här ang att Tove skulle befunnit sig på Donken efter att media skrev om MGM på McDonalds och jag tolkade då som att det var ngn som tolkat artiklarna fel och sen blivit en sanning i tråden av vissa.
Någon som trollar kanske..
Citera
2022-10-22, 19:31
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Precis. Jonna gick direkt till jobbet, byte inte ens tröja eller skor.

Jonna Henningsson har ju en gång i tiden bott utanför Vetlanda
Citera
2022-10-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hur vanligt är det att göra en psykundersökning på någon när den enbart är häktad?

Jag tror att en av dom ska gå igenom en vanlig personutredning genom frivården utöver liten sinnesundersökning. Men trodde själv att en sån personutreding bara görs när åtal väcks.
Citera
2022-10-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
den bilen och videon är avskriven .. aftonbladet som är sent ute med att ta redigera, den drar väl klick ännu kan jag tänka mig, finns länk tidigare om att tv4 gått ut med att just den bilen inte är intressant längre iaf.

Tack, då hänger jag med! Fan alltså börjar bli riktigt frustrerande när det inte händer något, inga nya fynd eller öppnande från mgm..
Citera
2022-10-22, 19:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Pojkvännen ringer Tove på kvällen och sedan innan hon ska gå hem ringer hon själv till pojkvännen. Hade pojkvännen kontrollbehov eller varför måste han uppdateras hela tiden var flickvännen befinner sig? Kanske var han extremt svartsjuk? Körde han och mötte upp henne? Är det kanske han som ligger bakom försvinnandet?

I dagens samhälle i Sverige är det bara förnuftigt av män att kolla att deras kvinnor kommer hem helskinnade efter en utekväll.
Citera
2022-10-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan12345
Tack, då hänger jag med! Fan alltså börjar bli riktigt frustrerande när det inte händer något, inga nya fynd eller öppnande från mgm..

Förhoppningsvis kommer det fram saker under helgen i förhör.
Citera
2022-10-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag tror att en av dom ska gå igenom en vanlig personutredning genom frivården utöver liten sinnesundersökning. Men trodde själv att en sån personutreding bara görs när åtal väcks.
Ja så trodde nog jag med, vad har dom för nytta av att veta hur sjuk/vrickad/galen någon är. Det är ju inte olagligt att vara en knäppis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in