2022-10-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Ser ganska exakt ut som tove på videon.
Men alla dessa dunsar, varför kommer de fram först 1 vecka efter försvinnandet?? Otroligt konstigt att man inte meddelar sånt tidigare
Skarp syn 👌
Citera
2022-10-22, 18:41
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Nja, inte riktigt. Tror något slog slint. De var osams, bråkade om något på Nöjet under kvällen. Tre tjejer, alkohol i kroppen alternativt andra droger (?) hos JJ kan ha fått den som har kort stubin att gå loco. Den andra hamnade bara i kaoset.

Tror det är JJ som löpt amok, och MH råkade befinna sig på platsen och hjälper JJ.

Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Finns inte en chans att hon håller sig undan frivilligt. Det handlar inte om någon LVU fjortis med historia av problematik direkt. Hon är död.

Om hon blev mördad eller 'råkade' dö är en annan fråga. I mina ögon är det ganska uppenbart vad som hänt: påverkad blatte + neger som har ihjäl sin 'kompis'. Man ska ej beblanda sig med pundare, 95% av fall som detta är det missbrukare.

Passerade Vetlanda precis före sommaren och passade på att stanna vid Donken.
Trots att det var mitt i veckan så såg jag en hel armé med EPA-traktorer på parkeringen.
Lönnfeta brudar med snus och Eddie Meduza musik.
Det finns nog kandidater även i det klientelet…..
Citera
2022-10-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Nope, de läser här vad jag förstår.

Var svag lukt, totalt vindstilla ute. Vet bara hur djurlik kan lukta, kanske människor luktar lika?
Kan en människa lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.
Senast redigerad av popll 2022-10-22 kl. 18:48.
Citera
2022-10-22, 18:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nope, de läser här vad jag förstår.

Var svag lukt, totalt vindstilla ute. Vet bara hur djurlik kan lukta, kanske människor luktar lika?
Kan en människa lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.

Ja, det kan lukta efter 6 dagar, beror lite på ev skador på liket, ex knivhugg. Tipsa polisen!
Citera
2022-10-22, 18:44
Medlem
Sveppss avatar
Finns det hiss i huset vid Stoxxatan? (Det var väl där de var?)

Vilka områden har MP sökt?
Citera
2022-10-22, 18:45
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Lägga kroppen i en resväska är ett annat populärt alternativ, en vuxen man kan tydligen vikas in i en resväska. Alla har resväskor, så det fanns säkert hemma hos jj.
Min tanke med . Tyvärr. Resväska , i med några stenar så sjunker den. Ett tag iaf.
Citera
2022-10-22, 18:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sluta blanda in Toves pojkvän!!!

Varför det? Hur vet du att han är oskyldig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Finns det hiss i huset vid Stoxxatan? (Det var väl där de var?)

Vilka områden har MP sökt?

Nej, trappor. Finns beskrivning från tidigare boende om lägenhetshuset på sidan ett i Grevens sammanfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vilket möjligtvis kan vara något från det där McDonalds-besöket, det har väl redan nämnts något om en film därifrån.

Nej från ett parkeringshus och de såg på filmen 2 personer gå till en bil som körs fram..
Citera
2022-10-22, 18:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
As a general rule of thumb, a person can survive without water for about 3 days
https://www.medicalnewstoday.com/articles/325174#how-long-can-you-live-without-water

Jag vet att det är en generell regel, men det stämmer inte. De flesta dör efter 7-10 dygn. Detta gäller inomhus i normal rumstemperatur och utan svettning såklart, inte på marsch i öknen. Är luften fuktig, som i en jordkällare, klarar man sig lite längre än i vanlig torr inomhusluft. Som sagt, nazisterna passade på att forska på detta, när de hade ofrivilliga försökspersoner som de kunde göra vad de ville med, och som ändå skulle dödas på det ena eller andra sättet.
Citera
2022-10-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Snacket går som det skrivs i media. Ovanligt tyst kring övriga namn som varit med Tove eller liknande. Fortfarande talas det om den silvriga BMW med JJ i passagerarsätet i driven på McDonalds.

Om det hörs dunsar i lght 03-04 är det mkt möjligt att JJ köper mat medans Tove och MH är kvar i lght. -Mordet- kanske sker efter det sen. Toves mobil finns ju kvar i lght den tiden och att den pejlas 03:50 kan ju vara att hon fortfarande är kvar i lägenheten då.
Ryktet säger inte om det är en Sedan eller Kombi? Cabbe, Kupé?
Citera
2022-10-22, 18:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nope,vde läser här vad jag förstår.

Kan en mäniska lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.
Tja, efter 6 dagar luktar det nog ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in