2022-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Enligt uppgifter från Expressen var TT på donken runt 03 . Donken borde ha övervakningskameror så det borde väl polisen kolla upp snabbt?

Har T varit på donken vid 03, uppgifter är väl om J
Citera
2022-10-22, 19:23
Medlem
Inget om videon på från Aftonbladet på den svarta bilen? Missat en del sidor ikväll
Citera
2022-10-22, 19:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vanliga människor som bryr sig tycker det är bra att man berättar när man ger sig av hemåt. Förstår att ni självständiga luder inte tycker det är bra.

Nu vet vi ju inte riktigt hur det låg till i det här fallet. Men borde kommit fram något vid det här laget om det vore tvärtom. Tror dock inte Polisen räknat bort pojkvännen helt och hållet. När kvinnor dödas är det vanligast att gärningspersonen är en nuvarande eller en föredetta pojkvän. Motiven är oftast svartsjuka eller separation, men nu verkar Polisen ha något på tjej kompisarna.
Citera
2022-10-22, 19:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det får vi hoppas att dom varit. Något har ju antagligen hänt i lägenheten. Att grannarna hittar på har jag svårt att tro.

Jag med. Och ”dunk dunk” ljud mitt i natten det känner jag igen från trådar som denna. Finns det titthål på lägenhetsdörrarna?

Kan inte en granne komma in hit och ge lite info??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Viktigt att nämna är att en personutredning inte är detsamma som liten sinnesundersökning som media skrev om igår.
i en personundersökning inom psykiatrin kollar man 20-25 olika diagnoser..
adhd autism schizofreni psykopat narcissism you name it. sinnesundersökningen skall väl mer visa om åersonen vid brottet var vid sina sinnes fulla bruk eller ej.. lite kass på just detta ska jag erkänna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fick till mig att bägge skulle göra det. Hur som, precis som du säger, har själv aldrig hört att det genomförs en sådan undersökning innan åtal. Att de fortfarande sitter häktade tyder på något framförallt när man lägger till deras unga ålder. Troligen går deras historier inte ihop, vilket gör att polisen tror att det är inblandade. Den som ska utredas kanske är vimsig men polisen vill veta om det är att personen faktiskt är vimsig -eller att den spelar vimsig för att hon har något att dölja. Hittas ingen kropp snart så kommer de att släppas.

Du tänker inte på liten sinnesundersökning då? För det ska dom oxå genomgå. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är en personutredning inte samma sak som liten sinnesundersökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Oj, då. Inte svårt att tro att hon är inblandad här då...
Detta är ett rykte som har ifrågasatts.
Det är en gruppering-skrivare som framställer J.j som ett riktigt psyko- vilket uppenbart är
avsiktligt och dessa uppgifter är kanske lögnaktiga och helt utan substans.
Kanske ett sätt att skydda någon annan som man tror ligger bakom försvinnandet.
Det vore välkommet om någon som verkligen känner de två flickorna kunde skriva här och ge en mer nyanserad bild av de två som sitter häktade..
det kan ju visa sig att de är oskyldiga
någon annan har ställt till det-känd el okänd hos polisen i nuläget,
det är viktigt att inte ha tunnelseende..
Citera
2022-10-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Fruktar att dom kommer undan med det här.. antingen har dom gjort de väldigt bra själva eller fått hjälp. Hoppas att dom bryter ihop tusen gånger om i häktet. Hoppas dom har svåra abstinens besvär från droger. Jävla pack e dom
Svårt att få abstinens om man inte har använt droger länge och regelbundet. Festknarkande ger inte abstinens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Enligt uppgifter från Expressen var TT på donken runt 03 . Donken borde ha övervakningskameror så det borde väl polisen kolla upp snabbt?

Oj det gar jag missat, ännu mer förvirrande, var de i lägenheten igen sen då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan12345
Inget om videon på från Aftonbladet på den svarta bilen? Missat en del sidor ikväll
den bilen och videon är avskriven .. aftonbladet som är sent ute med att ta redigera, den drar väl klick ännu kan jag tänka mig, finns länk tidigare om att tv4 gått ut med att just den bilen inte är intressant längre iaf.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag tycker jag har läst allt i detta fall men har lyckats missa att ngn skrivit att TT varit där? ( bara sett det här inne) Ngn som har bild eller länk på det?
I Expressen har jag bara läst om att en av de misstänkta besökt McDonalds efter kl 03. Inte Tove.
citat Expressen :Enligt uppgifter till Expressen ska polisen nu kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.
Där ska hon sedan mellan klockan 03 och 04 ha mött en man. Slut citat.
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fick till mig att bägge skulle göra det. Hur som, precis som du säger, har själv aldrig hört att det genomförs en sådan undersökning innan åtal. Att de fortfarande sitter häktade tyder på något framförallt när man lägger till deras unga ålder. Troligen går deras historier inte ihop, vilket gör att polisen tror att det är inblandade. Den som ska utredas kanske är vimsig men polisen vill veta om det är att personen faktiskt är vimsig -eller att den spelar vimsig för att hon har något att dölja. Hittas ingen kropp snart så kommer de att släppas.
Finns det bara ganska starka indikationer att de är inblandade så kan det bli tal om förlängd åtalstid.
Ganska vanligt när de gäller grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in