Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Intelligenta personer är inte mindre rasistiska än ointelligenta. De är bara bättre på att dölja att de är rasister.
Där har du fel. Intelligens och rasism har har en korrelation som bevisats många gånger om
Däremot är många intelligenta och även högt intelligenta fördomsfulla. Slöseri på kognitiva förmågor om man inte klarar av att se sina egna fördomar. Det gör jag med lätthet, sannolikt varför jag har så många gånger lättare för att lägga av mig dem och avstå från att agera efter sådana och istället bemöta individer med öppenhet och som fullvärdiga människor.
Men det sticker folk i ögonen när någon känner sig själv och tar ansvar för vilket beteende som ageras efter istället för att ha ett beteende som jag då istället ser som mer klandervärt.
I länken i ett av inläggen jag skrev längre bak i tråden stod det om just det att lägre intelligenta är mer rasistiska, misogyna osv medan de mer intelligenta istället är fördomsfulla mot människor de anser
väljer fel. Det vill säga, svart på vitt finns det jag stör mig absolut mest på, andras självupptagna tolkningsföreträde mot andra människor. Ungefär som när ateister angriper religösa och ska ställa dem mot väggen. Sådant irriterar mig sjuk mycket vilket nog synts genom åren i hur jag bemöter andras , enlig mig dåliga beteenden rörande sådana omständigheter.
Allt människor stör sig på är hur jag stör mig på dem och dessutom säger det eller skriver det snarare.
Intelligenta människor eller mer utbildade är egocentriska besserwissers enlig min upplevelse av dem, och lika intoleranta som alla andra men inte skickliga nog för att se de egna tillkortakommanden. Däremot är det inte något snack om saken, mer intelligenta människor är mindre rasistiska och mer toleranta mot saker individer inte kunnat välja aktivt såsom ursprung eller hudfärg. Det är lite det som är kärnan i att de är vänsterorienterade i högre grad .
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Nja. Kolla på folk med down's.
Du får nog utveckla dig bättre än så. Argument t.ex och lite mer kontext. Man kan inte besvara långa inlägg med en mening.