2022-10-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Tror att det bara är en tidsfråga innan en av dem erkänner. Har svårt att se att båda kan hålla tätt i långa loppet, särskilt med tanke på deras unga ålder. Det är inte direkt 2 st härdade yrkeskriminella som vi har att göra med.

Grejen är att dom borde ha brutit ihop redan, som utredare med lång erfarenhet borde det vara enkelt. Jag tror inte det är dom.
Citera
2022-10-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Både hårfärg och ”frisyr” ser ut att kunna stämma. Sannolikt är det Tove.
Hon hade väl svart kavaj???
Citera
2022-10-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Warren
och Kevin?
Citera
2022-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg2
Med säkra källor så kan jag säga att videon med bilen har inget med fallet att göra!
Det är min sambo och hennes väninna som blir upphämtade av hennes pojkvän.
Polis har blivit informerade.
Vad snackar du om?!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Doppa ner huvudet i en hink en minut, upp två sekunder och sedan ner igen. Max fem minuter till erkännande. Och inga synliga skador, så efteråt kan alla enas om att det inte har hänt.
Det fantastiska med sådana metoder är att man snabbt får erkännande även från de som är oskyldiga.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hon hade väl svart kavaj???

Vet vi det?
Om inte, så tycker jag nog att detta ser ut att kunna vara Tove.

https://imgur.com/J67fp1D
Citera
2022-10-22, 16:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vad ens var motivet? Tycks som vanligt i de flesta fall handla om ”sex”, alternativ och mindre vanligt olyckshändelse i detta fall. Två tjejer, knappast makt eller pengar.

Cykeln är såklart märkligt placerad. Om inte de två häktade är inblandade så har dådet hänt i närheten av cykeln.

Ni som inte gillar kameror… hallå. Det är ett måste i tex London.
Citera
Medlem
Goldenlinks avatar
Utdrag från Xpressen

En av av de häktade kvinnorna har gett sin version av det som hände natten då Tove försvann till sina vänner, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu misstänkta kvinnan där de blivit sams, enligt kanalen som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.

Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta, rapporterar P4 Jönköping.

(Oklart vems versionen är?)

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tio-mystiska-ljud-utreds-i-sokandet/

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans

Kan inte bilen tillhöra någon av TT:s pojkväns kompisar. Som vill erbjuda skjuts hem eller liknande.

Menar det förvånar mig inte om pojkvännen vill ha hem sin tjej säkert eller prata om vad bråket handlade om på Nöjet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad snackar du om?!!

Precis det jag skrev! sanningen! tro det eller ej så finns det folk här inne som är ärliga.
Försöker avskriva ett rykte då videon inte har något med T:s försvinnande att göra.
Citera
2022-10-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vet vi det?
Om inte, så tycker jag nog att detta ser ut att kunna vara Tove.

https://imgur.com/J67fp1D

Liknar henne.

Men undrar vem som skriver i tråden att det är personens sambo och vännina på filmen.
Antingen stämmer det eller så är det troll igen eller någon som vill vilseleda av någon anledning

Försökt följa allt men körde någon annan än JJ bil? M.H?
Citera
2022-10-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Andra i tråden är inne på motsatsen, dvs att den afrikanska tjejen blev indragen i den andras soppa.

Aftonbladet publicerar bilder från en övervakningskamera från en parkering där nån som bedöms kunna vara BO kliver in i en mörk bil https://www.aftonbladet.se/a/766GyV

Kan vara tvärt om, men jag fick inte sådana vibbar av Jj trots att hon verkar vara egocentrisk och bortskämd. Fattar inte hur hon orkade syssla med försäljning dag efter och jobbet på måndag. Men sen är hon en hästtjej van vid disciplin osv jag får helt enkelt inte kallblodig mördare vibbar av henne utan den andra. Men ja ja jag kanske har fel.
Citera
2022-10-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Varför ringer inte folk polisen när dom hör ljud dom själva upplever som konstiga? När Wilma mördades hörde till exempel en granne hur hon skrek medan hon fick huvudet avskuret. Grannen stod utanför dörren redo att knacka på. Men så tystnade skriket och då blev grannen nöjd och gick hem till sig igen.
Är det så jvla svårt att ringa till polisen?
Har också retat mig på det. Finns två sorter, de som rusar upp och direkt anar det värsta ;som mig) sen de flesta tyvärr som bara vill stänga dörren o la la låtsas som det regnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in