2022-10-22, 16:05
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tio-mystiska-ljud-utreds-i-sokandet/

Enligt uppgifter till Expressen utreder polis bland annat uppgifter om tio ljud. Ljuden ska ha kommit från den häktade kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon.
Citera
2022-10-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Skulle tippa på en VW Passat Kombi kanske?

Gissar också på VW Passat med kromade handtag

https://www.bildtagg.se/bild/boy6n6e06j09jtiwieuf5huw
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hmm, det slog mig inte att det kan ha varit ljud som T. har gjort…

Men det rimmar illa med övervakningsfilmen från macdonalds där man tror att T. syns… För den är väl _efter_ försoningssnacket i lght!?

Skumt försvinnande alltså…

Nej. Filmen är från 01:26, alltså precis efter krogen stängt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsnotdance
Idag var jag och kollade runt i närheten av JJ’s pappas hus. Det var stor polisinsats där igår och jag är säker på att han är inblandad. Han har hjälpt sin dotter att gömma liket. Det finns en liten göl vid hans mark där de borde dragga. Hela gården ger mig kalla kårar. Jordkällaren, brunnen, ladugården. För att inte tala om skogen bakom och gölen.

Hoppas verkligen att missing people samlar alla dit imorgon. Är vansinnigt att leta på andra ställen.

Har aldrig fått så kalla kårar som av detta. Kan inte fatta att JJ’s far inte plockades in redan i måndags… galet detta.

Vart ligger det?
Citera
2022-10-22, 16:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Nej. Filmen är från 01:26, alltså precis efter krogen stängt.
Aha, tack för det!
Citera
2022-10-22, 16:07
Medlem
thevowwws avatar
Frågan är ju vad de blivit osams om?!

Kan MH och JJ gått in på toaletten tillsammans för att ta droger på Nöjet under kvällen, vilket har gjort TT upprörd. Kanske det som de ska prata om? De är oroliga att Tove kommit på dem och ska säga något som deras närmsta får höra.

Finns många olika anledningar till varför de har blivit osams, och det är just den anledningen jag vill ta reda på. Hur allvarligt har det? Tänker fortfarande på drogerna och vad de kan göra.
Citera
2022-10-22, 16:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Visar övervakningsfilmen försvunna Tove, 21?
Se bilderna som polisen bedömer som "väldigt intressanta"

https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21

Både hårfärg och ”frisyr” ser ut att kunna stämma. Sannolikt är det Tove.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Har inte sett den filmen. menar du att det är stökigt, aller vad är det som ger dig dåliga vibbar?

Nergånget, risiga byggnader
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hmm, det slog mig inte att det kan ha varit ljud som T. har gjort…

Men det rimmar illa med övervakningsfilmen från macdonalds där man tror att T. syns… För den är väl _efter_ försoningssnacket i lght!?

Skumt försvinnande alltså…

Nej videon är före dem går till lägenheten.
Citera
2022-10-22, 16:09
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är det sant att telefonen hittades i JJ lägenhet? verkar stå olika i tidningar och är det polisen som sagt detta?

” Tidningen skrev tidigare under dagen att Toves mobiltelefon kopplades upp på söndagsmorgonen i en mobilmast på höjderna ovanför Biltema, vilket var polisens sista spår efter henne. Nu skriver Expressen att polisen har teknisk bevisning som visar att mobilen har varit i den ena kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon.”

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/polisens-nya-uppgifter-toves-mobiltelefon-har-varit-i-misstankts-lagenhet?fbclid=IwAR2qI_DC31koxkMAT Q6KWs74J2rvRi8owUkMITEJtCmN1DCZ0pAYejD5J-s
Citera
2022-10-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Krossa lampor heter det 😊
Länken till fb o I finns länge bak i tråden. Afrikanen är adopterad sen liten, något om att de är glada i droger har jag nog missat att läsa om.

Hahaha ok. Lampkross låter ändå som en väldigt kontraproduktiv och högljudd strategi om man vill undvika att dra uppmärksamhet till sig.

Risken är kanske 5-10% att nån kommer in i trapphuset nattetid en lördagkväll under de max 5 minuter det tar att bära ner en kropp
Men sannolikheten att bli upptäckt i eller strax utanför trapphuset ökar ju om tidpunkten är strax efter krogarna stängt och om det är ett hus/ bostadsområde där många unga vuxna bor.
Tidningsbud brukar väl komma tidigast runt 04 på helgerna…
Förutsätter att polisen redan pratat med alla grannar.
Senast redigerad av Firesnake 2022-10-22 kl. 16:13.
Citera
2022-10-22, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsnotdance
Nergånget, risiga byggnader
Har utvecklat en konspirations teori nu. Pappan är psykopat, en Jude som hatar T för att hon är halv tysk. Han hjälper jj att kidnappa och gömma t på gården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in