Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Anledningen kan vara så enkel som skam...Även att hon har då gjort sig skyldig till brott som tigit om det !
Behöver inte vara svårare än så...
Dock så får jag väl återigen säga att OM Engström är oskyldig så vet förstås Maggan inget...

Bra inlägg igen, och jag delar helt din uppfattning.
Det är givetvis viktigt att betona, att SE mycket väl kan vara oskyldig (varken gm eller på annat vis inblandad), och då finns det ju inte mycket ME heller kan veta? Förutsatt att förhören är korrekt återgivna, så uppkommer ju då en lång rad frågor (vilka främst du och Rust Lee i tråden torgfört) kring vad hon inte minns kring SE från främst 1986-1992. Inget tyder som sagt på att hon skulle vara långt gången dement för övrigt, tvärtom. Dock kan vi fastslå att hon ju far med osanning till PU, när de förevisar henne ett you tube-klipp med "Rapport-inslaget", vilket hon påstår sig aldrig har sett, inte ens hört talats om - förutsatt att inte TP far med osanning i sin bok, för där hänvisar han till ett möte med henne, där han visar henne you tube-klippet (flera år innan polisen visade henne det), hon säger då till TP samma sak hon säger till PU. Lite märkligt? Dock tror jag inte en sekund på, att hon inte kände till hans medverkan för SVT. Detta var med största sannolikhet en het snackis i Täby vid tidpunkten, och på det (snart) mytomspunna bridgekvällarna.
Finns som sagt många konstigheter om man lusläser förhören med ME. Men visst, vi kan ju tänka som merparten av motståndare till SE-teorin, och hävda att förhören är återgivna med arslet av polisen, precis som de gjort med utredningen i stort. Allt är polisens fel, de är dumskallar och inkompetenta osv....trams