2022-10-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Bra inlägg. Jag skriver under på allt.

Till detta, vill jag även lägga till, att det faktiskt finns personer som både samtalat med henne (TP bl a) samt poliser från PU som förhört henne åtskilliga ggr. Och dessa personer har så klart mer kött på benen till det vi diskuterar, än merparten i tråden. Dessa personers uppfattning om henne, väger så klart också in i sammanhanget, deras uppfattning om hennes person, sägningar och vad hon inte säger, hur hon uppför sig under samtalen/förhören, kroppsspråk, fraseringar, ordval, betoningar, etcetera. Att "komma på" om en person medvetet döljer saker, far med osanningar, skyddar någon eller sig själv och liknande, är för merparten av oss människor tämligen enkelt att "komma på", har man dessutom livserfarenhet samt utbildning kring att genomskåda sådant, är det en än mer enkel match - tror i ärlighetens namn inte det är svårare än så.

Än en gång, bra inlägg du skrev.

Du menar alltså att familjen Glaser plus Stigs exfru, alla visste att Stig mördat OP.
Men att ingen av dessa personer pratade för mycket eller fick för sig att försöka få belöningen som fanns för lösningen på Palmemordet.
Citera
2022-10-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Misstankarna mot ME och systrarna Glaser är alltså ren hittepå?

Varför dra gränsen där? Alla vänner till SE kan alltså veta? Alla släktingar? Kollegor? Grannar? När vi ändå gissar.

Finns inget som tyder på att systrarna vet något om SE är GM.

Ja om Engström är skyldig så kan såklart alla i hans närhet veta...

Dock ökar chansen hur nära man står Engström för då han man lättare att se beteende samt att han själv såklart vill öppna sitt hjärta..

Detta tror jag alla i tråden kan skriva under på...
Citera
2022-10-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du menar alltså att familjen Glaser plus Stigs exfru, alla visste att Stig mördat OP.
Men att ingen av dessa personer pratade för mycket eller fick för sig att försöka få belöningen som fanns för lösningen på Palmemordet.

Nu pratar du om Engström är skyldig va ?

Är det större chans menar du att Maggan aldrig märkte något eller att Stig aldrig berättade själv ?
Citera
2022-10-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nu pratar du om Engström är skyldig va ?

Är det större chans menar du att Maggan aldrig märkte något eller att Stig aldrig berättade själv ?

Det kan ju vara så enkelt att Stig inte mördade Olof Palme.
Citera
2022-10-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det kan ju vara så enkelt att Stig inte mördade Olof Palme.

Haha...

Såklart , och då vet Maggan till 100% inget..

Ditt inlägg hade humor faktiskt
Citera
2022-10-22, 15:56
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Det är ju egentligen inte att man har något på ME som gör att man är övertygad om att hon vet mer än vad hon sagt, utan att man har en övertygelse att man finner Engström skyldig!
Sen att dra en linje mellan den övertygelsen till att även påstå att ME troligen vet mer än vad hon sagt är ingen lång linje.....Eller hur ?
Jag kan nog skriva själv under att om Stig Engström är skyldig till mordet så vet Maggan till ca 85% mer ...
Troligen vet ännu fler då och då kan familjen Glaser vara nära till hands...
Dom har vapen, dottern var på samma biograf samt att dom var nära vänner med Stig Engström....
Jag skulle påstå att är Engström skyldig så tror jag att det finns en 50% chans att familjen Glaser vet mer om mordet...
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Bra inlägg. Jag skriver under på allt.
Till detta, vill jag även lägga till, att det faktiskt finns personer som både samtalat med henne (TP bl a) samt poliser från PU som förhört henne åtskilliga ggr. Och dessa personer har så klart mer kött på benen till det vi diskuterar, än merparten i tråden. Dessa personers uppfattning om henne, väger så klart också in i sammanhanget, deras uppfattning om hennes person, sägningar och vad hon inte säger, hur hon uppför sig under samtalen/förhören, kroppsspråk, fraseringar, ordval, betoningar, etcetera. Att "komma på" om en person medvetet döljer saker, far med osanningar, skyddar någon eller sig själv och liknande, är för merparten av oss människor tämligen enkelt att "komma på", har man dessutom livserfarenhet samt utbildning kring att genomskåda sådant, är det en än mer enkel match - tror i ärlighetens namn inte det är svårare än så.
Än en gång, bra inlägg du skrev.

Om PU utredare är så duktiga varför har de då inte fått den gamla damen ME att försäga sig eller erkänna? De till och med försökte påskina att det redan var klart. De visste att Engström var skyldig. Och hon skulle stå där med skammen att ha varit gift med statsministermördaren. Så det skulle vara bättre hon berättade det hon visste. Skamligt jobbat av PU skulle jag säga. För de hade ingenting.

Hon kunde förstås inte berätta något för det fanns inget att berätta.

Ändå fortsätter KP/HM och kraschar inför öppen ridå på den beryktade presskonferensen.
Citera
2022-10-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Om PU utredare är så duktiga varför har de då inte fått den gamla damen ME att försäga sig eller erkänna? De till och med försökte påskina att det redan var klart. De visste att Engström var skyldig. Och hon skulle stå där med skammen att ha varit gift med statsministermördaren. Så det skulle vara bättre hon berättade det hon visste. Skamligt jobbat av PU skulle jag säga. För de hade ingenting.

Hon kunde förstås inte berätta något för det fanns inget att berätta.

Ändå fortsätter KP/HM och kraschar inför öppen ridå på den beryktade presskonferensen.

Anledningen kan vara så enkel som skam...Även att hon har då gjort sig skyldig till brott som tigit om det !

Behöver inte vara svårare än så...

Dock så får jag väl återigen säga att OM Engström är oskyldig så vet förstås Maggan inget...
Citera
2022-10-22, 16:07
Medlem
Citat:
Haha...

Såklart , och då vet Maggan till 100% inget..

Ditt inlägg hade humor faktiskt

Vad ska Maggan veta om Olof Palmes mördare?
Det enda hon förmodligen känner till om Palmemordet är att det inte var Stig som mördade OP.

Du kanske kan förklara för mig varför Stig gick omkring beväpnad med en revolver .
Citera
2022-10-22, 16:13
Avstängd
Citat:
Anledningen kan vara så enkel som skam...Även att hon har då gjort sig skyldig till brott som tigit om det !

Dock så får jag väl återigen säga att OM Engström är oskyldig så vet förstås Maggan inget...

Bra inlägg igen, och jag delar helt din uppfattning.

Det är givetvis viktigt att betona, att SE mycket väl kan vara oskyldig (varken gm eller på annat vis inblandad), och då finns det ju inte mycket ME heller kan veta? Förutsatt att förhören är korrekt återgivna, så uppkommer ju då en lång rad frågor (vilka främst du och Rust Lee i tråden torgfört) kring vad hon inte minns kring SE från främst 1986-1992. Inget tyder som sagt på att hon skulle vara långt gången dement för övrigt, tvärtom. Dock kan vi fastslå att hon ju far med osanning till PU, när de förevisar henne ett you tube-klipp med "Rapport-inslaget", vilket hon påstår sig aldrig har sett, inte ens hört talats om - förutsatt att inte TP far med osanning i sin bok, för där hänvisar han till ett möte med henne, där han visar henne you tube-klippet (flera år innan polisen visade henne det), hon säger då till TP samma sak hon säger till PU. Lite märkligt? Dock tror jag inte en sekund på, att hon inte kände till hans medverkan för SVT. Detta var med största sannolikhet en het snackis i Täby vid tidpunkten, och på det (snart) mytomspunna bridgekvällarna.

Finns som sagt många konstigheter om man lusläser förhören med ME. Men visst, vi kan ju tänka som merparten av motståndare till SE-teorin, och hävda att förhören är återgivna med arslet av polisen, precis som de gjort med utredningen i stort. Allt är polisens fel, de är dumskallar och inkompetenta osv....trams
Citera
2022-10-22, 16:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja om Engström är skyldig så kan såklart alla i hans närhet veta...

Dock ökar chansen hur nära man står Engström för då han man lättare att se beteende samt att han själv såklart vill öppna sitt hjärta..

Detta tror jag alla i tråden kan skriva under på...

Varför skulle systrarna veta det... Skulle Willy va inblandad och låta barnen veta det? Barn... Nej det är osannolikt.

Nej om SE är GM så är det nog bara frugan som kanske vet.
Citera
2022-10-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför skulle systrarna veta det... Skulle Willy va inblandad och låta barnen veta det? Barn... Nej det är osannolikt.

Nej om SE är GM så är det nog bara frugan som kanske vet.

Tja nu skrev jag 50% eftersom dom var nära vänner och kan faktiskt märkt något med Stigs beteende...Kan också varit att han helt enkelt öppnat sitt hjärta...

Sista alternativet som kanske är minst troligt är att det fanns någon form av inblandning ..

Jag pratar inte specifikt om systrarna alltså...
Citera
2022-10-22, 16:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Tanken är väl att man hotar ME att saken är biff, och att man kan påvisa att SE är GM. Hinta om att man de vet hon täckt upp för honom, och på så sätt få henne att brista: "Han mördade Palme, från ingenstans, jag var chockad och skämdes, jag kunde inte släppa in det i själen, inte låta det få bli en sanning, så jag höll tyst. Han tvingade mig ringa in falska tips". Istället för att riskera att KP står i TV och berättar "här är revolvern Stig Engström använde. Vi kan bevisa att ett antal missledande tips kom från Engström. Varav telefonsamtal från stugan i Idre där kvinnor uppgav påhittade vittnesmål. Vi tror att Stig fick ett spel den kvällen, och att han och hans hustru gjorde allt för att dölja händelsen. Jag skulle åtala Stig för mordet och han skulle bli dömd om han inte var avliden, jag hade också åtalat ME för ett antal brott om inte dessa hade varit preskriberade.".

För en lekman som ME kan hoten ha framstått som att hon faktiskt skulle kunna bli dömd för brott om hon inte erkände.

ME erkände inte ett piss. Säger något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in