2022-10-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Pojkvännen ringde en gång bara. det är en trådsanning att det var mycket kontakt. någon här vill få bort misstankarna från jj det är allt.
Stämmer bra, pojkvännen ringde endast en gång kl 01,49.
Det var ju T som ringde honom kl 02,30.

Det är all info som delgetts allmänheten.
Citera
2022-10-22, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Två konstaterade telefonkontakter. Ca 01:49 och sedan 02.30.
En tid pojkvännen säkert skulle sovit i vanliga fall kan man tro.

Höll man kontakten för genuin omtanke/oro? Eller fanns det spår av svartsjuka/historik av svartsjuka som gjorde att man valde att ha 2 telefonkontakter trots sen natt?

Det är dumt att helt utesluta personer i det här läget. Det mesta talar för att tjejerna ligger bakom, men jag har sett allt för många fall där fall har fått en tvärvändning.

Jag vill veta mer om pojkvännens alibi. Vad gjorde han under kvällen och natten? Var han ensam eller tillsammans med någon? I vanliga fall är en pojkvän alltid huvudmisstänkt och blir anhållen om hans flickvän försvinner spårlöst och brott misstänks.

Två kontakter.
En av dom kontakterna var hon själv som ringde honom.

Alltså EN kontakt från honom.
Citera
2022-10-22, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fijser
Alltså jag tycker att jag följt detta fall någorlunda bra (kan såklart ha missat en del saker)
MEN jag får inte ihop det?!

Om hon bragts om livet, då dunsar från JJ’s lägenhet hördes, borde det finnas en massa spår i lägenhet..
Om kroppen fraktats bort, hur har dessa två obemärkt kunna få ut en kropp, till en bil och sedan gömt den någonstans?
På denna korta tiden som finns mellan telefonsamtal från T till sin pojkvän och innan JJ går till Mac Donalds?
Och hur kan det vara möjligt att två ostraffade 18 åringar kan fortsätta neka då de sitter inlåsta med fulla restriktioner?

Jag får inte ihop allt detta tidsmässigt och att de (om de nu har gjort detta eller varit en del i allt detta) kan ha det drivet att ta någons liv bara sådär efter en utekväll.

Så lite svar och så många frågetecken.

Är helt säker på att polisen såklart vet mer än vad de går ut med men också att någon mer måste vara inblandad eller att det finns en helt annan historia bakom detta….

Det borde finnas bevis i lägenheten som du säger, och tydligen så finns det tillräckligt bevis för att hålla två misstänkta.
Citera
2022-10-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är inte helt otokigt att kika närmare på cykeln om den har figurerat på väg från krogen efter en partynatt och sedan parkerats (av vem och i vilket skick?) där den hittades med baklyset 90 grader snett och skrapmärken. Tunnsått med info än så länge så då får man spåna lite kring det som finns.

Nu vill jag inte utge mig för att vara stålhästarnas Sherlock Holmes här men tittar man på pakethållaren och inbillar sig att färgen är borta på båda inringade partierna är det ena området rostigt och det större på höger sida inte det. Fritt fram att tolka som man vill:

https://www.bildtagg.se/bild/l5ev6w9kxdayem0kk9nf3u

Saknas väl en fjäder där vid den vänstra inringningen dessutom.

Hur det än är så verkar höger sida av cykeln levt hårdare än den vänstra. Förutom fjädern på vänster sida då som kanske rykt om någon ryckt i den befjädrade hållaren till pakethållaren. Eller så har den bara ramlat av pga dålig kvalitet vem vet.

Cykeln verkar varit med ett tag..

Är det en vanlig modell måntro, iaf väldigt likt cykeln på bild redan sept. 2019 👀👀 Då bodde inte ens MGM där.

https://goo.gl/maps/2pKCTz3Ze99faxC77

Tittat på flerbostadshuset och JJ verkar bo längst upp i en vindsvåning 1201 den andra bor en kille WN 23år 1202. Någon granne skulle hört dunsar familjen under som hört detta ???? i familjen finns två söner 18 och 23år gamla. Tänker mig att det inte är helt lätt att få ut TT från översta våningen sen är frågan finns det utgång på baksidan eller är det bara framsidan och källar ingången på höger sida huset?
Visst med stöd från två personer kan du leda/ släpa (risk för släpspår men det var riktigt skitväder den natten) ut en person men det är inte lätt hon (BO) väger ändå runt 65kg de båda MGM är inte jättestora men de är båda fysiskt aktiva vad jag förstår, JJ hästtjej som exempel de brukar inte vara rädda för lite skit under naglarna. Det har spekulelerats om ev tredje GM och därför nämner jag de här tre då de är i liknande ålder 18-23 inte helt omöjligt att kontakta utan mobil knacka på hos grannen tex som även verkar driva företag som är inriktat på rekond och foliering, rätt utrustning och produkter för att städa bort spår.
Någon som vet var han håller till med nämnda verksamhet?

Även DK 23år under ser ut att hålla på med bilar eller iaf gillar sportiga bilar. SK 18år spelar fotboll vi vet ju snacket. Nej ska inte hänga ut troligtvis helt oskyldiga grabbar.

Förlåt om det redan tagits upp tidigare inte orkat läsa hela tråden med tanke allt spretigt snack.
Citera
Medlem
Citat:
Om hon bragts om livet, då dunsar från JJ’s lägenhet hördes, borde det finnas en massa spår i lägenhet..

Om jag skulle strypa dig, eller dra en stekpanna i huvudet på dig - det skulle inte ge vidare mycket spår i lägenheten.

Citat:
Om kroppen fraktats bort, hur har dessa två obemärkt kunna få ut en kropp, till en bil och sedan gömt den någonstans?
På denna korta tiden som finns mellan telefonsamtal från T till sin pojkvän och innan JJ går till Mac Donalds?

Ett mord kan ske mycket fort. De hade sedan lördag natt och hela söndagen + söndag natt att göra sig av med liket.

Citat:
Och hur kan det vara möjligt att två ostraffade 18 åringar kan fortsätta neka då de sitter inlåsta med fulla restriktioner?

Det är det vanligaste; att mordmisstänkta blånekar. Även unga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Att mordbrand/försök till bara skulle läggas ner sådär känns inte särskilt troligt.
Anmälde pojkvännen som dumpade henne då? Om han inte anmälde det så finns det ju inte ens en utredning
Citera
2022-10-22, 14:00
Medlem
Citat:
Det fattar du väl att han tagits in och frågats ut.

Absolut. Och det vanligaste är att pojkvänner därefter blir anhållna, vid minsta frågetecken eller misstanke. Just därför jag undrar över hans alibi. Det måste ju vara 100% vattentätt.
Citera
2022-10-22, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är hans uppskattning. Folk tror ofta fel om tid och överskattar. Kan lika gärna ha varit 5 minuter eller kortare.
Precis.
Dom kanske satt en minut men det kändes som tio. Vi vet inte, det beror på om han säger att han är säker på att det var tio minuter för att han kollade klockan, eller om han tyckte att det kändes som tio minuter.
Citera
2022-10-22, 14:02
Medlem
Citat:
Två kontakter.
En av dom kontakterna var hon själv som ringde honom.

Alltså EN kontakt från honom.

Jag vet. Och varför väljer hon att ringa 02.30? Mitt i natten?
För att hon vet att han är orolig av sig? Eller för att hon vet att han är svartsjuk?
Citera
2022-10-22, 14:03
Medlem
Pilsnerologs avatar
Sista spåret är alltså en ping från mobilmasten vid Biltema kl 03:50. Enligt tidsplanen kan man då förmoda att de misstänkta återvänder till Vetlanda från att ha gjort sig av med TT. Där ligger en hel del sjöar och vattendrag norr om Biltema. Sjöarna Nömmeln och Solgen ligger ca 30-40 min från Biltema, vilket hade kunnat stämma in rätt bra i tidschemat.

Notis: JJ sysslar med ridning och bör således känna till skog och mark runt Vetlanda relativt bra. Någon som känner till vilka eventuella ridklubbar/stuterier som hon nyttjat? Då kan man kanske börja leta däromkring.
Citera
2022-10-22, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag vet. Och varför väljer hon att ringa 02.30? Mitt i natten?
För att hon vet att han är orolig av sig? Eller för att hon vet att han är svartsjuk?
För att säga att hon är på väg hem, alltså inget av dina alternativ.
Citera
2022-10-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Att mordbrand/försök till bara skulle läggas ner sådär känns inte särskilt troligt.

Det kanske inte lades ner. Men bevisningen kanske inte ledde till åtal eller dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in