2022-10-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Då kan man väl nästan anta att J.J använt bilen under natten eller morgonen för att köra iväg kroppen. Är det en nyare bil kanske färddatorn kan ge en fingervisning vart bilen varit.
Länk till den bil vi tror är beslagtagen.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Noterade att bilen har avvikande miltalshistorik.
Med det sagt är det inte säkert att nuvarande ägare fifflat med milantalen, utan tidigare ägare.

Även att vid inköp stod JJ som ägare men skrevs över på fadern efter 2 månader.
Citera
2022-10-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Om detta nu är sant, varför är hon då fläckfri i registret?
Kanske aldrig blev en anmälan ?
Citera
2022-10-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tio minuter är länge att prata i telefon, ja nu kollade jag min egen samtalslista där jag pratat med min far idag som undrade hur jag mådde och hade för mig, 1 minut. Och igår när barnens far ringde mig och frågade om jag kunde swisha honom och vilken tid hand skulle hämta barnen, 1 minut. På 10 minuter hinner man ha en rätt lång konversation. Undrar vad den innehöll om den nu har varit på 10 minuter.

Det är hans uppskattning. Folk tror ofta fel om tid och överskattar. Kan lika gärna ha varit 5 minuter eller kortare.
Citera
2022-10-22, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lite tankar om cykeln.

Cykelkorg, stänkskärmar, höger handtag, pakethållare (större skav längst bak höger), kedjeskydd, baklampa, höger stag stänkskärm fram m.m. Det är böjt och skavt och skadat här och där på cykeln. Flest skador på höger sida som det verkar.

Unga människors cyklar lever ett hårt liv.
Men om man är en hyfsat vaken tjej åker man runt med baklampan på sniskan så? Och har skadorna uppkommit vid flera olika tillfällen eller vid en vurpa som ”singelolycka” (åt höger med tanke på att baklampan hamnat så pga inte åtdragen och fysikens lagar) eller puttad av någon med (skall)skador som följd?

Någon som sett denna cykel tidigare och som är bekant med skicket?

Sen en liten detalj men man undviker väl att låsa endast framhjulet då de är lätta för buset att ta av? Till skillnad mot att låsa ihop bakhjul med ramen. Har hon parkerat och låst denna cykel själv?

Hon lär ha cyklat under studietiden och sett andra begåvade låsa sina cyklar och förstått lite best practice där? Eller är det en ”fyllelåsning”?

Bild igen på cykeln:

https://www.bildtagg.se/bild/7xohgacbiosqr9fku8gfc9ri

Skulle själv aldrig låsa en cykel så
Citera
2022-10-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Länk till den bil vi tror är beslagtagen.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Noterade att bilen har avvikande miltalshistorik.
Med det sagt är det inte säkert att nuvarande ägare fifflat med milantalen, utan tidigare ägare.

Även att vid inköp stod JJ som ägare men skrevs över på fadern efter 2 månader.

Eller så har någon vid besiktning på Dekra 2017 lyckats registrera 61412 mil på den.

Besiktningar innan och efter var 6129 resp 6298 mil.
Citera
Medlem
måste bara fråga…det har gått rykten om att man har sett tjejerna med en manlig förare(silvrig bmw),kan det vara pojkvännen a*bin?hans mamma cat*rin har en silvrig bmw 520i i sin ägo.
Citera
Medlem
Citat:
Samma kvinna uppges ha lämnat sitt hem mellan klockan 03 och 04 och mött en man på McDonald's.

https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/

Nån som kan läsa den låsta artikeln? Fortfarande ett mysterium vem hon mötte upp (om det nu hände). Såklart vet polisen och det är uppenbarligen inte någon de har anhållit. Men är det någon som har snackat, som gjort att MGM blev anhållna?
Citera
2022-10-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Om detta nu är sant, varför är hon då fläckfri i registret?
Så länge du inte är dömd för något brott finns du ej med i belastningsregistret.
Har du fått böter som tex kört utan bilbälte det finns med i registret.

Fortfarande kan MGM förekommit i polisutredningar som kanske inte gick till åtal, utan lades ner.

Det vet vi ju inte.
Citera
2022-10-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Barchefen uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

Inget konstigt med Tove man han sitter där ändå i 10min. När stället ha en av sina bästa kvällar någonsin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann

INTE det minsta konstigt. Äger han baren?
Eller finns det fler anställda som var där?
(Vår stammispub vårt andra "vardagsrum", vi kan sitta en stund och snacka innan stängning. "Vår barägare/barpersonal" skulle lätt sitta en stund om han skulle uppfatta en kund och särskilt då en ung tjej, som kan uppfattas som extra utsatt. Inte det minsta underligt).
Var inte så jobbiga att ni ser spöken mitt på ljusa dan!
LITE sunt förnuft nu, anklaga inte fel personer, håll er till tråden.
(Lika idiotiskt som att klaga över Ts pojkvän, att han inte var ute och letade.
SKÄRP ER!🤬🤬🤬🤬
Hur gamla är ni egentligen?
En ung kille som förmodligen förlorat sin älskade och är förmodligen helt krossad.😢
Hoppas att han eller någon annan anhörig aldrig får veta vilka puckade "troll" det finns som även har otur när ni tänker också!🤬🤬
Ge fan i att lägga någon skuld på anhöriga.
Vissa av er sitter lite småduktigt: "ja JAG skulle i alla fall varit ute och letat!"
NEJ, det skulle ni säkert INTE ha gjort!
Det är lätt att säga när ni inte varit i deras/anhörigas situation!
Jag hoppas också att INGEN av oss någonsin behöver hamna i den situationen.
Skärp er nu!
Citera
2022-10-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Eller så har någon vid besiktning på Dekra 2017 lyckats registrera 61412 mil på den.

Besiktningar innan och efter var 6129 resp 6298 mil.
Ja jag gick bara efter notisen, har inte räknat på det.
Såg siffrorna från Dekra nu och de va ganska mycket fel i den registreringen.
Citera
2022-10-22, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Barchefen uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

Inget konstigt med Tove man han sitter där ändå i 10min. När stället ha en av sina bästa kvällar någonsin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann

Vem är tjejen Tove var orolig för? Någon av MGM eller en fjärde person, och vem isåfall?
Citera
2022-10-22, 13:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/

Nån som kan läsa den låsta artikeln? Fortfarande ett mysterium vem hon mötte upp (om det nu hände). Såklart vet polisen och det är uppenbarligen inte någon de har anhållit. Men är det någon som har snackat, som gjort att MGM blev anhållna?
Vad gjorde den andra kvinnan då? Åkte hon med cykeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in