2022-10-22, 13:34
Medlem
Funderar över att pojkvännen Alb*n måste ha ett SJUKT bra alibi för natten i och med att polisen inte har anhållit honom med. När en person mördas är partnern ALLTID huvudmisstänkt.

Var någonstans var Alb*n under kvällen och natten? Med kompisar? Ensam hemma? Hos familjen?

Säger inte att han är skyldig, men det hör till ovanligheterna att en pojkvän inte tas in och blir anhållen när flickvän har försvunnit.

Alibit måste antingen vara vattentätt. Eller så har polisen valt att ha honom fri och under 100% span och se om han röjer något.
Citera
2022-10-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
INTE det minsta konstigt. Äger han baren?
Eller finns det fler anställda som var där?
(Vår stammispub vårt andra "vardagsrum", vi kan sitta en stund och snacka innan stängning. "Vår barägare/barpersonal" skulle lätt sitta en stund om han skulle uppfatta en kund och särskilt då en ung tjej, som kan uppfattas som extra utsatt. Inte det minsta underligt).
Var inte så jobbiga att ni ser spöken mitt på ljusa dan!
LITE sunt förnuft nu, anklaga inte fel personer, håll er till tråden.
(Lika idiotiskt som att klaga över Ts pojkvän, att han inte var ute och letade.
SKÄRP ER!🤬🤬🤬🤬
Hur gamla är ni egentligen?
En ung kille som förmodligen förlorat sin älskade och är förmodligen helt krossad.😢
Hoppas att han eller någon annan anhörig aldrig får veta vilka puckade "troll" det finns som även har otur när ni tänker också!🤬🤬
Ge fan i att lägga någon skuld på anhöriga.
Vissa av er sitter lite småduktigt: "ja JAG skulle i alla fall varit ute och letat!"
NEJ, det skulle ni säkert INTE ha gjort!
Det är lätt att säga när ni inte varit i deras/anhörigas situation!
Jag hoppas också att INGEN av oss någonsin behöver hamna i den situationen.
Skärp er nu!
Alltså han uppfattar inget konstigt alls med Tove. Tar sig tid att sitta ner med henne trots att dom har en av sina bästa kvällar någonsin.
Citera
2022-10-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Länk till den bil vi tror är beslagtagen.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Noterade att bilen har avvikande miltalshistorik.
Med det sagt är det inte säkert att nuvarande ägare fifflat med milantalen, utan tidigare ägare.

Även att vid inköp stod JJ som ägare men skrevs över på fadern efter 2 månader.

Tack! Skulle vara intressant att veta om bilen var i familjens ägo när miltalen skrevs om. Nu säger jag inte att man är kapabel till mord bara för att man skriver om miltalen. Men man har iaf tendenser till att ljuga och blåsa folk.
Citera
2022-10-22, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Andra funderingar:

- Varför var Tove så "orolig" på krogen? Varför var hon så oerhört angelägen att finna "vännen"?

- Gick Tove till krogen för att festa ensam? Konstigt isåfall, med tanke på pojkvän. Om hon inte gick ensam, vem gick hon med då?

- Varför var Tove så angelägen att gå med MGM, trots dåligt väder, alla km ända upp till JJ istället för att snabbt cykla hemåt?

- Varför så "mycket" kontakt med pojkvännen? Genuin oro från pojkvännen, eller svartsjuka?

- Pojkvännens mamma beskriver att Tove var mycket ofta hos henne, och mycket ofta hos pojkvännen. Varför valde hon att gå alla km med "nyss ovänner" till JJ:s lgh - istället för en mycket, mycket kortare sträcka hem till pojkvännen istället. Vädret var dåligt.

Pojkvännen ringde en gång bara. det är en trådsanning att det var mycket kontakt. någon här vill få bort misstankarna från jj det är allt.
Citera
2022-10-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Pojkvännen ringde en gång bara. det är en trådsanning att det var mycket kontakt. någon här vill få bort misstankarna från jj det är allt.

Två konstaterade telefonkontakter. Ca 01:49 och sedan 02.30.
En tid pojkvännen säkert skulle sovit i vanliga fall kan man tro.

Höll man kontakten för genuin omtanke/oro? Eller fanns det spår av svartsjuka/historik av svartsjuka som gjorde att man valde att ha 2 telefonkontakter trots sen natt?

Det är dumt att helt utesluta personer i det här läget. Det mesta talar för att tjejerna ligger bakom, men jag har sett allt för många fall där fall har fått en tvärvändning.

Jag vill veta mer om pojkvännens alibi. Vad gjorde han under kvällen och natten? Var han ensam eller tillsammans med någon? I vanliga fall är en pojkvän alltid huvudmisstänkt och blir anhållen om hans flickvän försvinner spårlöst och brott misstänks.
Citera
2022-10-22, 13:48
Medlem
Alltså jag tycker att jag följt detta fall någorlunda bra (kan såklart ha missat en del saker)
MEN jag får inte ihop det?!

Om hon bragts om livet, då dunsar från JJ’s lägenhet hördes, borde det finnas en massa spår i lägenhet..
Om kroppen fraktats bort, hur har dessa två obemärkt kunna få ut en kropp, till en bil och sedan gömt den någonstans?
På denna korta tiden som finns mellan telefonsamtal från T till sin pojkvän och innan JJ går till Mac Donalds?
Och hur kan det vara möjligt att två ostraffade 18 åringar kan fortsätta neka då de sitter inlåsta med fulla restriktioner?

Jag får inte ihop allt detta tidsmässigt och att de (om de nu har gjort detta eller varit en del i allt detta) kan ha det drivet att ta någons liv bara sådär efter en utekväll.

Så lite svar och så många frågetecken.

Är helt säker på att polisen såklart vet mer än vad de går ut med men också att någon mer måste vara inblandad eller att det finns en helt annan historia bakom detta….
Citera
2022-10-22, 13:48
Medlem
Hundarna gav ingen som helst likmarkering vid vattnet?
Kan de vara som tishko, att de har dumpats i soppor eller som i tova moberg fallet där hon blev bunden i en skottkärra med tyngder som blev utkörd i vattnet?
Citera
2022-10-22, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snakedoc1
måste bara fråga…det har gått rykten om att man har sett tjejerna med en manlig förare(silvrig bmw),kan det vara pojkvännen a*bin?hans mamma cat*rin har en silvrig bmw 520i i sin ägo.
Det är en trådsanning.
Citera
2022-10-22, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så länge du inte är dömd för något brott finns du ej med i belastningsregistret.
Har du fått böter som tex kört utan bilbälte det finns med i registret.

Fortfarande kan MGM förekommit i polisutredningar som kanske inte gick till åtal, utan lades ner.

Det vet vi ju inte.

Att mordbrand/försök till bara skulle läggas ner sådär känns inte särskilt troligt.
Citera
Medlem
Jag get mig på en annan teori, JJ har en sugardaddy alt arbetar som eskort för att få lite extra pengar i kassan. Sur som hon är på Tove, lurar hon Tove med sig hem. Där spetsas hennes drink och torsken kommer och hämtar och för bort henne.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vem är tjejen Tove var orolig för? Någon av MGM eller en fjärde person, och vem isåfall?
vi har inget svar på det.
Polisen har nog svar på det däremot
Citera
2022-10-22, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Funderar över att pojkvännen Alb*n måste ha ett SJUKT bra alibi för natten i och med att polisen inte har anhållit honom med. När en person mördas är partnern ALLTID huvudmisstänkt.

Var någonstans var Alb*n under kvällen och natten? Med kompisar? Ensam hemma? Hos familjen?

Säger inte att han är skyldig, men det hör till ovanligheterna att en pojkvän inte tas in och blir anhållen när flickvän har försvunnit.

Alibit måste antingen vara vattentätt. Eller så har polisen valt att ha honom fri och under 100% span och se om han röjer något.
Det fattar du väl att han tagits in och frågats ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in