2022-10-21, 18:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag säger inte nödvändigtvis att Villa skulle få Poch eller Tuchel men jag kom o tänka på när Everton från ingenstans lyckades plocka in Ancelotti t.ex. Tror de flesta av oss hörde det och tänkte "fan är det första April eller?". Oavsett vem Villa går för så är det intressant att se om de försöker ta in en riktigt bra tränare som får oss alla att tänka "Hmm det där var en stark värvning" eller om det blir en trött Steve Bruce eller liknande som alltid lyckas kräla upp ur toaletten när man tror att han blivit nerspolad för gott.
Ja, det är inte helt omöjligt att någon av dom nappar om dom får bra nog betalt.
Vi får se vem dom går efter och vem dom lyckas få
Citera
2022-10-21, 18:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Förlåt, kortade ner ditt inlägg avsevärt. Det finns inga realistiska klubbar för de två som Ronaldo skulle kunna fungera i har alternativ eller gick för andra alternativ. Det var PSG eller Man City - där hade Ronaldo kunnat göra samma sorts skillnad som förr.

Skulle säga att enbart PSG av dessa lagen hade fungerat. Inget av de andra lagen spelar på ett sätt som dagens Ronaldo hade klarat av. Du menar att han skulle kunnat foga sig i att springa röven av sig i Atleti när han lunkar rundor i United.

Kan bara hålla med dig, tycker det är helt jävla underbart statement från framförallt ETH men även klubben att man faktiskt backar tränaren i detta fallet. Ronaldo eller hans personal insåg kanske efteråt att det inte riktigt var läge att vara en cry-baby och släppte ett statement som jag bara skratta åt när jag läste. Om något av det han skriver där stämmer så skulle man inte först vägra att göra ett sent inhopp för att sedan demonstrativt lämna arenan på det sättet.
Tveksamt att han skulle behöva springa i Atleti. Spelar han som ensamt hot där framme och resterande 9 springer lite extra.
Citera
2022-10-21, 19:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tveksamt att han skulle behöva springa i Atleti. Spelar han som ensamt hot där framme och resterande 9 springer lite extra.

Lycka till att Christina skulle kunna agera primadonna och gå på halvfart under Simeones styre. Haha!
Citera
2022-10-21, 19:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lycka till att Christina skulle kunna agera primadonna och gå på halvfart under Simeones styre. Haha!
Jag vet att du inte gillar honom.
Citera
2022-10-21, 21:18
Medlem
Klopp går nu över till 4-4-2. Darwin är en typ som det passar bättre för.

Jag tror vi kommer få se en viss revival för den formationen längre fram.

Jag gillar den, ffa den klassiska med en diamant på mitten.
Citera
2022-10-21, 21:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Detta är verkligen den absolut sämsta formen av fotbollshumor.

Jag kan se framför mig hur bajsluktande Indier som avgudar "Troll Football" konton sitter och gapskrattar åt sånt här.
Haha du är go du, dom tecknar ofta väldigt bra på kort tid. Ogillar man sånt är man humorlös 🤣
Citera
2022-10-21, 21:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Klopp går nu över till 4-4-2. Darwin är en typ som det passar bättre för.

Jag tror vi kommer få se en viss revival för den formationen längre fram.

Jag gillar den, ffa den klassiska med en diamant på mitten.
Klopp påstår det och det systemet har pågått några matcher men tittar man på tv-bild hur spelarna står och rör sig är det 4-2-3-1 men där en mittfältare går ut och hjälper till att pressa alt växeldra med anfallaren.
Jag är nöjd att Klopp äntligen har insett att han behövde prioritera att stänga ytorna och minimera luckorna.
Citera
2022-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Klopp påstår det och det systemet har pågått några matcher men tittar man på tv-bild hur spelarna står och rör sig är det 4-2-3-1 men där en mittfältare går ut och hjälper till att pressa alt växeldra med anfallaren.
Jag är nöjd att Klopp äntligen har insett att han behövde prioritera att stänga ytorna och minimera luckorna.

Ok!

Egentligen är det en 4-5-1 med två sittande def mittfältare, två offensiva yttrar och en spelare med "fri"roll som rör sig mellan mittfält och anfall (tänk Bobby F.) 😂

Allt är en lek med siffror i teorin. Sen hur det praktiskt ser ut på plan är en helt annan femma. Men jag älskar att diskutera det och studera det.

Formationerna lär nog skifta en hel del. Säg att de får två strutar mot sig efter en halvtimme mot forest på lördag. Då lär det nog likna mer 4-2-4. Eller 2-4-4 till och med om de får riktigt tryck på Forest.

Men skulle de ha ledning 1-0 med 10 min kvar lär det nog bli 4-1-4-1 där en sittande mittfältare tar steget ner och agerar inverterad libero...
Citera
2022-10-21, 22:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ok!

Egentligen är det en 4-5-1 med två sittande def mittfältare, två offensiva yttrar och en spelare med "fri"roll som rör sig mellan mittfält och anfall (tänk Bobby F.) 😂

Allt är en lek med siffror i teorin. Sen hur det praktiskt ser ut på plan är en helt annan femma. Men jag älskar att diskutera det och studera det.

Formationerna lär nog skifta en hel del. Säg att de får två strutar mot sig efter en halvtimme mot forest på lördag. Då lär det nog likna mer 4-2-4. Eller 2-4-4 till och med om de får riktigt tryck på Forest.

Men skulle de ha ledning 1-0 med 10 min kvar lär det nog bli 4-1-4-1 där en sittande mittfältare tar steget ner och agerar inverterad libero...
Systemanalys är alltid kul fast det där med 4-5-1 är inget jag håller med på även om de säger så, får se hur tydligt man ser det imorgon hade gärna haft överblick över hela planen för se alla detaljer.
I princip ser man inte de 3 offensiva i höjd med de defensiva utan de 3 ligger framför, inte ser man Nunez & Salah ligga som en 2:a längst fram som utgångspunkt.

Men som sagt mycket siffror, det viktigaste är hur man agerar 🤔
Citera
2022-10-21, 23:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
21/22 den stora Liverpooltråden

22/23 den stora Arsenaltråden

När vissa lag med extremt efterblivna supportrar når framgång så allierar man sig med likasinnade troll och bildar en maffia som ska rätta alla felaktiga åsikter som inte stämmer överens med deras världsbild.

De flashbackare som representerar båda lag ovan stämmer perfekt in på nidbilderna som både jag och flera andra har mot dessa klubbar.

Det blir alltid extra komiskt när vissa Arsenalfans nu går ihop med Generalen och spammar sönder tråden likt alla Liverpooltroll förra säsongen, vart någonstans befann dem sig när Arsenal var skit?

För en gångs skull är du och jag eniga. Dykt upp massa Arsenal supportrar här som aldrig sågs till innan nu har dom dessutom generalen här som aldrig har fel.
Citera
2022-10-21, 23:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Den här tråden är som en repig skiva. Samma trams. Fler inlägg än tidigare, men fördelat på färre personer. Pallar inte själv skriva här längre. Någon försökte en gång skapa en tråd för de lägre divisionerna en gång. Kastades i papperskorgen tyvärr. Med rådande klimat och 99% fokus på PL hade det behövts så intressant som The Championship är.

Skiljer alltså sju poäng mellan ettan och femtondeplatsen. Skulle inte ens räkna ut Middlesbrough och West Brom på 20 respektive 22. Flera förväntade topplag i botten. Förutom nyss nämnda. Huddersfield sist. Coventry hade man väntat sig mer av. Redan många tränarbyten. Prestons målskillnad och 0-0 kavalkad. Två spännande tränare i topp. En dansk. Förde MFF till SM Guld förra säsongen och får sägas göra succe med Blackburn. Sedan Michael Beale. Var assistent till Gerrard i både Tangers och Villa innan han tog första riktiga egna tränarjobbet i QPR. Storsucce. Samtidigt som Gerrard sparkades i veckan. Ännu en tränare som stödde sig mot sin assistent och avslöjas när denne lämnar?
Citera
2022-10-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Den här tråden är som en repig skiva. Samma trams. Fler inlägg än tidigare, men fördelat på färre personer. Pallar inte själv skriva här längre. Någon försökte en gång skapa en tråd för de lägre divisionerna en gång. Kastades i papperskorgen tyvärr. Med rådande klimat och 99% fokus på PL hade det behövts så intressant som The Championship är.

Skiljer alltså sju poäng mellan ettan och femtondeplatsen. Skulle inte ens räkna ut Middlesbrough och West Brom på 20 respektive 22. Flera förväntade topplag i botten. Förutom nyss nämnda. Huddersfield sist. Coventry hade man väntat sig mer av. Redan många tränarbyten. Prestons målskillnad och 0-0 kavalkad. Två spännande tränare i topp. En dansk. Förde MFF till SM Guld förra säsongen och får sägas göra succe med Blackburn. Sedan Michael Beale. Var assistent till Gerrard i både Tangers och Villa innan han tog första riktiga egna tränarjobbet i QPR. Storsucce. Samtidigt som Gerrard sparkades i veckan. Ännu en tränare som stödde sig mot sin assistent och avslöjas när denne lämnar?

Championship är lite som ishockey. Nästan omöjlig att förutspå. Alla lag vinner mot varandra i ännu större utsträckning än i PL och det handlar mer om dagsform; full fart och gasen i botten snarare än taktik. Det är helt sjukt när man tittar på några matcher eller ser highlights hur det ter sig så.

Följer QPR litegrann mest pga några vänner och de spelar trevlig fotboll just nu, lite medstuds dock. WBA måste vara ligans största skämt hittills. 2 segrar på 15 försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in