Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Ditt satans jävla Arsenalmongo!
Lampard var inte överhypad av engelsk media, däremot har du rätt att Slippy G var det.
LFC-media påstod nämligen i vått och torrt att han skulle bli Klopps ersättare.
Super Frank var både en bättre spelare och är en bättre tränare än Gerrard det har vi fått bekräftat nu.
Trollet ger sig aldrig, men han har aldrig sett sitt Arsenal vinna CL så han skulle aldrig ens kunna drömma om hur stort det faktiskt är.
Du kan vinna flera cup och ligatitlar i England under en längre tid men för att kunna komma in i det Europeiska finrummet ska du ha minst en Champions League i bagaget.
Lampard var ganska överhypad som tränare, men det var ju främst innan han ens börjat typ. Sen gjorde han det bra i Derby.
Däremot så var han ju inte lika dålig som många fått för sig att han var i Chelsea. Chelsea var ju inne i en märklig period som hade skett även utan honom.
Nu är han i en klubb som skulle kunna ha världens bästa tränare och världens bästa lag och ändå gå dåligt.
Där är väl Gerrard med. Everton & Aston Villa är klubbar som skall ledas av arga gråhåriga gubbar. Inte "unga" tränare som Frank & Steven. Det är klubbar dömda till ökenvandring.
Som spelare håller jag dom båda högt. Två olika typer av spelare men där Lampard helt klart var överlägsen i att han var mycket mer mångsidig medans Gerrard var ganska fast på sin position.
Självklart gillar jag Gerrard mer då han spelade för Liverpool och jag har sett honom mer. Men Frank Lampard är en Premier League legend och alla som säger något annat är kuknäsor.
Edit: Såg att Stevie fått sparken nu, hade missat det
Vill han fortsätta sin tränarkarriär så borde han gå ner i divisionerna, alternativt söka sig utomlands. Han var inte redo för PL än. Kanske aldrig blir det, det är inte för alla.
Skulle vara kul om han tog över en klubb i nån liga man inte kollar så mycket på så att man fick en anledning att kolla.