2022-10-21, 22:08
Medlem
Hon ringde pojkvännen 02:30 ja, ingenstans står det att de pratade med varandra. Jag tror att hon ringde honom och pratade in på telefonsvararen. Där sa hon att hon var påväg hem och sen hördes nånting i bakgrunden som ledde till att när han vaknade på morgonen och hörde meddelandet så ringde han polisen. Därav det snabba gripandet också.
Citera
2022-10-21, 22:09
Medlem
Om jag var på krogen och kände obehag och rädsla skulle jag lätt försöka börja prata med personal för att signalera till förövare att jag inte är helt ensam och sårbar.
Kanske finns inte denna tjej hon frågat efter utan hon kanske bara agerade utifrån sina bästa förutsättningar för stunden.
Citera
2022-10-21, 22:10
Medlem
[quote=Medvetenommycketxx|82120110]Och varför skulle dom inte kunna begära en P7:a redan?
Tar ca 1 timme att utföra.
Och man efterfrågar P7 tidigt i en brottmålsprocess.
Inget ovanligt alls.

Har dom sagt att dom begärt eller ska begära?[/QUOT

Det är inte alltid i tidigt skede man begär en P7, det kan även hända efter en förhandling har börjat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Hon ringde pojkvännen 02:30 ja, ingenstans står det att de pratade med varandra. Jag tror att hon ringde honom och pratade in på telefonsvararen. Där sa hon att hon var påväg hem och sen hördes nånting i bakgrunden som ledde till att när han vaknade på morgonen och hörde meddelandet så ringde han polisen. Därav det snabba gripandet också.

Snabbt gripande? Ett dygn efter togs dom in på förhör först och anhölls sedan. Dom greps inte ens.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Om de erkänner mord, borde då inte brottsrubriceringen också ändras, eller?
Det borde den. Men det är ju ingen panik eftersom båda sitter häktade redan. Kanske har de isf fått reda på det själva isf. Och då spekulerar jag bara. Vi vet som sagt inget av vad som hänt eller om de häktade ens är skyldiga till nåt brott. Men man funderar ju....
Citera
2022-10-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det går inte backa upp ngn bil där.

Det går utmärkt att backa upp bil jämte huset, perfekt källartrappa upp längs med kortsidan, har själv bott där och även "haft" garaget så går ypperlig
Bottenplan har utgång på baksidan samt 2 v lägenheterna på plan 2 har balkong och 1 med "stege" ner
Senast redigerad av Dektektivballen 2022-10-21 kl. 22:16.
Citera
2022-10-21, 22:13
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Jo, det är lite så jag känner om erkännande. Känns lite underligt att de kör en sån redan nu annars, och för det brottet. Känns mest som att en eller båda erkänt mord för att de ska yrka på det. Har dock inte 100 koll, så rätta mig gärna om jag har fel.

Kan det vara så att man avvecklar den stora sökinsatsen då man inser att det inte längre finns något hopp? Nu handlar det bara om att hitta hennes kvarlevor (som inte ges av JJ och M) och binda teknisk bevisning?
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-21 kl. 22:16.
Citera
2022-10-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Snabbt gripande? Ett dygn efter togs dom in på förhör först och anhölls sedan. Dom greps inte ens.

Aha, har inte läst så noga.
Citera
2022-10-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om jag var på krogen och kände obehag och rädsla skulle jag lätt försöka börja prata med personal för att signalera till förövare att jag inte är helt ensam och sårbar.
Kanske finns inte denna tjej hon frågat efter utan hon kanske bara agerade utifrån sina bästa förutsättningar för stunden.

Låter inte helt otroligt.
Citera
2022-10-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Det undrar jag med, det är ju den personen som förmodligen sitter på en hel del svar.

Kan utpressning vara motiv ?
Inte träffat ”vännerna” på länge
Inte heller längre vänner på social media
Ändå skulle de ev mötas upp och ”prata ut” ?
Hade BO liv börjat gå åt ett annat/bättre håll och de hotade med att något från förr skulle avslöjas ?
Citera
2022-10-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018

Jag tror absolut inte han hörde något misstänkt oavsett om det var samtal eller röstmeddelanden. Snarare att man blir orolig när någon sagt att den är på väg hem mitt i natten, men inte har dykt upp morgonen efter. Då ringde pojkvännen antagligen runt och anmälde henne som försvunnen när ingen visste vart hon var.
Citera
2022-10-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Hade det varit min tjej hade jag nog ringt efter att krogen stängt, eller att hon ringt. Hade ju velat se att hon kom hem ordentligt. Kanske är skillnad på stad och stad. Men vad jag fattat hade de haft kontakt efteråt.

Ja det är väl inte konstigt att man ringer och kollar? Det är ju för att man bryr sig om varandra? Att få det till att vara ett kontrollbehov😅😅 herregud..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in