2022-10-21, 19:23
Medlem
Finns ingen chans att de burit ut kroppen ur huset och slängt i bilen utan att någon ser det.

Har man sökt igenom källaren ?
Citera
2022-10-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Finns inget som helst som pekar på att pojkvännen skulle vara involverad, men det är klassiskt flashback att peka ut allt från Emanuel Macron till BOs svärmor. Om pojkvännen hade varit det minsta misstänkt så hade han blivit anhållen och sedermera häktad.

Vi har två unga kvinnor här som har haft en konflikt med T och det vi inte vet är varför polis/åklagare kunde begära dem på "sannolika skäl" misstänkta. Den övre misstankegraden. _Det räcker inte_ med att de har bråkat lite på krogen och sedan setts gå iväg tillsammans för att få den övre misstankegraden om människorov. Polis/åklagare har givetvis något mer (som vanligt när det gäller försvunna personer) än vad flashback vet.

Yes, såklart så har polisen mer än det som kommit ut till allmänheten.
Citera
2022-10-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Finns ingen chans att de burit ut kroppen ur huset och slängt i bilen utan att någon ser det.

Har man sökt igenom källaren ?

Man för ju hoppas att polisen inte är helt efterblivna.
Citera
2022-10-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke

Misstaget kan förekomma det vet vi från Wilma fallet
Citera
2022-10-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
I detta fall är det enklare att slänga kroppen genom fönstret än att bära nedför trappor.. jag fattar inte hur (om) de lyckades med detta?

Har de sökt igenom källaren ?

Det är inte fysiskt omöjligt att bära ner en livlös kropp på 60 kilo för några trappor för två kvinnor (ja, jag har gjort det mer än en gång, dock helt lagligt naturligtvis). Däremot kan jag tänka mig att det som gör det scenariot högst tveksamt i ett sammanhang som detta är risken att bli upptäckt.
Citera
2022-10-21, 19:28
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Dom anhölls inte förrän på måndagen den 17 oktober kl 11,30.
Gick ett helt dygn innan man plockade in dom misstänkta.

Sant, inser det nu, jag går tillbaka till min Fredagsöl som slog inser jag. Kommer dock inte släppa varför 02:30 är viktigt i en häktningsframställning, då hon ringde sin pojkvän och sa att hon är påväg hem. Men det anges vid samtalet 01:49 att inget stod fel till. Kanske är samtalet 02:30 av annan karaktär.
Citera
2022-10-21, 19:28
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke

I fallet Wilma missades huvudet i lägenheten i 9 dagar...
Så nog kan källaren missats om det vill sig illa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mykXx/tog-nio-dagar-for-polisen-att-hitta-kroppsdelen-i-lagenheten
Citera
2022-10-21, 19:30
Bannlyst
Frågan är vad motivet är - Känns som det är en pusselbit som saknas här.

Skall mycket till för att ett krogtjafs skall bli till mord - Eskalerat från inget eller är det tidigare bråk som nu har exploderat?

Allt kan hända i affekt så klart - Men är det i samförstånd från bägge tjejerna som är häktade och återigen vad fan är motivet.

Hoppas Polisen försöker kartlägga vad som skedde under dagen på lördagen och dagen innan dess.

Känns som något saknas som sagt.
Citera
2022-10-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Sant, inser det nu, jag går tillbaka till min Fredagsöl som slog inser jag. Kommer dock inte släppa varför 02:30 är viktigt i en häktningsframställning, då hon ringde sin pojkvän och sa att hon är påväg hem. Men det anges vid samtalet 01:49 att inget stod fel till. Kanske är samtalet 02:30 av annan karaktär.

02:30 blir viktigt eftersom det är sista livstecknet från henne.
Citera
2022-10-21, 19:31
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer

Var det ett samtal 02:30? Har bara sett om det 01:49...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
I fallet Wilma missades huvudet i lägenheten i 9 dagar...
Så nog kan källaren missats om det vill sig illa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mykXx/tog-nio-dagar-for-polisen-att-hitta-kroppsdelen-i-lagenheten

Jag säger inte emot. Utan att vi får hoppas att det är sökt där.
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Var det ett samtal 02:30? Har bara sett om det 01:49...
"02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in