2022-10-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Återigen den där jemla cykeln.

När jag tittar på pedalerna så ser det inte ut som att har blivit cyklad dit.

Kedjan är rostig, men det har kanske inget med saken att göra.
Men den är nog inte använd på ett tag.
Eller dåligt inoljad.

Jag hittar ingen framlampa.
Baklampan hänger på sniskan.

Cykeln framför står också mot väggen. Man ser baklyktan.

Hoppas att fotografen kan dela med sig av fler bilder på hojarna.

Vissa har enormt svårt att sköta sin cykel
Citera
2022-10-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Cykeln är för mig en gåta. Om uppgifterna stämmer så ledde T cykeln till JJs lägenhet och gissningsvis ställde den utanför och låste den. Om man skulle leka med tanken att hon faktiskt lämnade lägenheten levande/frisk och återvände till cykeln för att cykla - eller leda - den hem, så skulle hon ha låst upp den. Om något hände efter vägen, så skulle knappast någon förövare tänka på att låsa cykeln. Inte ens en förövare som flyttar på en cykel med flit tänker på att låsa den.

Enda anledningen till att cykeln var låst, måste ha varit att den lämnades låst av T. Antingen vid stället där den återfanns eller vid JJs lägenhet (där den senare blivit flyttad ifrån fast utan att låsa upp den).

Gissningsvis har väl någon av de MGM lurat in T i bilen. Därav den låsta cykeln. Tvivlar starkt på att T blev ihjälslagen i lägenheten och att en par taniga tonårstjejer burit ner henne från lägenheten och sedan in i en bil.
Citera
2022-10-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Ja nej, hon kanske aldrig hann ut från lägenheten. Men det är otroligt att hon bragts om livet i lägenheten och att tjejerna ha burit ut kroppen från lägenheten utan att bli påkomna. Jag kan inte se framför mig hur två människor kan bära en död människa ut från en lägenhet och ut i natten.

Hon kan ha legat kvar död när de åkte och käkade, sen efter gjorde de sig av med kroppen, nån hjälpte dem.
Citera
2022-10-21, 18:47
Medlem
Någon som har adressen där cykeln hittades lutad mot fastigheten? Jag lyckas inte hitta det i tråden så om någon kan skriva snabbt så hade det vart snällt.
Citera
2022-10-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Någon som har adressen där cykeln hittades lutad mot fastigheten? Jag lyckas inte hitta det i tråden så om någon kan skriva snabbt så hade det vart snällt.

Gränsgatan 16
Citera
2022-10-21, 18:48
Medlem
Cykeln kanske bara är ett villospår
Citera
2022-10-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon kan ha legat kvar död när de åkte och käkade, sen efter gjorde de sig av med kroppen, nån hjälpte dem.

De måste fortfarande ha burit ut en hel kropp från en lägenhet och ut från trapphuset. Troligt? Jag vet inte. Inte en hel kropp iallafall, men jag vågar inte tänka på det andra alternativet.
Citera
2022-10-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Cykeln är för mig en gåta. Om uppgifterna stämmer så ledde T cykeln till JJs lägenhet och gissningsvis ställde den utanför och låste den. Om man skulle leka med tanken att hon faktiskt lämnade lägenheten levande/frisk och återvände till cykeln för att cykla - eller leda - den hem, så skulle hon ha låst upp den. Om något hände efter vägen, så skulle knappast någon förövare tänka på att låsa cykeln. Inte ens en förövare som flyttar på en cykel med flit tänker på att låsa den.

Enda anledningen till att cykeln var låst, måste ha varit att den lämnades låst av T. Antingen vid stället där den återfanns eller vid JJs lägenhet (där den senare blivit flyttad ifrån fast utan att låsa upp den).

Eller om hon träffat nån på vägen som erbjudit henne skjuts och den personen senare attackerat henne. Om klockan är 3 på natten och hon är full, trött och kall så tackade hon kanske ja och tänkt hämta cykeln senare 🤷
En möjlig teori i alla fall.
Citera
2022-10-21, 18:53
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Citat ovan från Missing People.
Känns lite märkligt att gå ut med efterlysning samma dag?
Tyder det på brott eller att de är säkra på att hon håller sig undan frivilligt?

......................

Länk till sammanfattning:

Del 1 - Sammanfattning 21 oktober: (FB) Ung kvinna försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Misstänkta begärs häktade.
Del 2 - Sammanfattning 21 oktober: (FB) Ung kvinna försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Misstänkta begärs häktade.

/Mod

ENORMT BRA SAMMANFATTNING! UNDANRÖJER RYKTEN OCH GISSNINGAR. TACK!!
Citera
2022-10-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Cykeln kanske bara är ett villospår

Cyklen är ju extremt viktig med tanke på att TT tagit den till JJ. Om JJ och MH uppger att dom lämnat lght och TT cyklat hem skulle Tove själv behövt ställa cykeln på Gränsgatan 16 och sen låst den. Vilket inte är särskilt troligt. Ngn har ju forslat bort den låst. Gränsgatan går ihop med Storgatan. Men ligger även på vägen hem till TT pappa på vintergatan.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Rätta mig gärna om jag har fel, men när jag såg bilden av T's upphittade cykel slogs jag av 2 saker. Låset... För det första tycker jag att det känns lite märkligt att sätta låset som det sitter, med höger trampa fram. Lite krångligt att komma åt, så iaf Jag hade dragit bak trampan innan jag låste. För det andra ser det ut som (bara vad jag ser av bilden, behöver inte vara som det verkligen är) att låset är böjt i den delen som sitter i hjulet... Vad jag tänker av bilderna är att cykeln har flyttats med låset kvar i framhjulet. Därav trampans (enligt mig) konstiga placering. Och vad jag ser som ett veck i låset. Kanske bara min vilja att se nått udda i bilden... Men vad tänker ni andra?
Senast redigerad av stillsodark 2022-10-21 kl. 19:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
De måste fortfarande ha burit ut en hel kropp från en lägenhet och ut från trapphuset. Troligt? Jag vet inte. Inte en hel kropp iallafall, men jag vågar inte tänka på det andra alternativet.

I detta fall är det enklare att slänga kroppen genom fönstret än att bära nedför trappor.. jag fattar inte hur (om) de lyckades med detta?

Har de sökt igenom källaren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in