Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag skrev att det inte finns någon folkhälsomyndighet i hela världen som råder sin befolkning att knapra kosttillskott och inta D-vitamin som ett alternativ till vaccin.
Folkhälsomyndigheten i Sverige vill inte folket illa. Däremot skiter de i individen och de har varit hårt styrda av regeringen. Det har varit uppenbart genom hela pandemin att åtgärderna mot smittspridning har valts främst utifrån ekonomiska parametrar, snarare än vad som hade varit optimalt ur ett smittskyddsperspektiv. Så nej, jag litar inte fullt ut på myndigheten vad gäller smittskyddsåtgärder. Däremot litar jag på dem när de säger att vaccin skyddar mot att bli svårt sjuk.
Fast ju mer pandemin gick - desto mer insåg iaf jag att även om jag hatar många saker med våra satsningar kring smittspridnings åtgärder och hur kapaciteten var - tex. beredskap m.m. Så förstod man iaf hur jävla illa det slår med
lockdowns osv. Knepigheten med att upprätthålla samhällsfunktioner och samtidigt förhindra nya mutationer av andra virus som förmodligen blir aggressivare. Däremot förstår man att en lockdown hade varit nödvändig i ett tidigt skede när smittspridningen startade i Kina. Men när det väl var en pandemin - kändes de nästan värdelöst även om det är inte är sant. Sen finns det ju bättre exempel på länder som gjorde bra lockdowns "I tid" och sen succesivt utnyttja sommaren till att öppna upp.
Hade jag gått tillbaka hade man ju iallafall velat haft en ordentligt beredskapslager - störde mig som mest i vården när man stod där utan någonting och bäst vare om man köpte en egen mask som man inte egentligen fick använda på arbetsplatsen av formella bajs skäl. Chefer som inte visste riktigt hur dom skulle hantera situationen med munskydd osv gjorde det ännu mer löjligt. Det gömdes lager på olika avd. för att överleva. Vem var smittad - visste man inte egentligen - Man fick bara skicka ner 1 prov/per dag från varje avd knappt, ibörjan 2020 våren. Å då fick absolut inga personal testas, alla som var sjuka skulle hem till slut men sen vare ju de där med bemaningskapacitet. Nu pratar vi ändå "nya karolinska" politikernas flagskepp.