2022-10-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det någon som sett någon som helst uppmaning till folk att hålla D-vitamin-nivåerna uppe nu när vintern är på ingång? Jag har inte sett några sådana uppmaningar. Är inte det lite konstigt med tanke på den numera närmast totalt bekräftade relationen D-vitaminbrist och allvarligt COVID?

Ja, det är märkligt. Jag ställde mig samma fråga under föregående två vintrar. Fast då var denna relation mest sedd som en konspirationsteori.
Citera
2022-10-20, 23:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Vad får dig att tro att hon INTE blev värre OM hon var dum nog att ta vaccinet… högst troligt har hon förvärrat sin longcovid genom att ta vaccin!

Nej, det är inte högst troligt.

Vaccin ger ett skydd mot svår sjukdom. På dig låter det som att vaccinet skulle vara farligare än sjukdomen. Finns inte en enda seriös expert som skulle hålla med om den saken. Stöd för dina tokerier får du bara på konspirationsforum.
Citera
2022-10-20, 23:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det någon som sett någon som helst uppmaning till folk att hålla D-vitamin-nivåerna uppe nu när vintern är på ingång? Jag har inte sett några sådana uppmaningar. Är inte det lite konstigt med tanke på den numera närmast totalt bekräftade relationen D-vitaminbrist och allvarligt COVID?

Den totala bekräftelsen finns mest på olika nätforum. Vet ingen folkhälsomyndighet runt om i världen som säger att ett vitaminpiller skulle vara ett fullgott alternativ till vaccinering.
Citera
2022-10-20, 23:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
[/b]

Kvällshumor… varför i hela friden skulle man ta ett vaccin mot en sjukdom som många redan haft?! Varför skulle man utsätta sig för risken för biverkningar…

För att immuniteten efter genomgången infektion är kortvarig och att sannolikheten är ungefär 1000 gånger så stor att du dör av covid, än att du dör av covid-vaccin. Dessutom är ett tidigare milt sjukdomsförlopp efter covid-infektion ingen garanti för att en reinfektion ger dig ett lika milt förlopp.
Citera
2022-10-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det här känns ju inte jättekul.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/3EE9mX/anna-amholt-22-tvingas-avsluta-karriaren-blir-inte-frisk-fran-covid-19

Något att tänka på för alla som hävdar att det bara är äldre multisjuka personer som drabbas hårt av Covid-19. Det här är ingen jävla "förkylning" som vissa tokstollar närmast maniskt vill kalla sjukdomen. Bara det fordrar säkert en personutredning. Jag tror det handlar om någon slags försvarsmekanism, om hur man VILL att det ska vara. De länder som stängt ned hårt har knappast gjort det för att det varit kul.

Jag tror denna 22-åring säkerligen ångrat sig, att hon inte skyddade sig bättre och duckade sjukdomen till dess att hon hunnit bli vaccinerad.

För mig är det uppenbart att FHM och dåvarande regeringen valde att medvetet offra vissa individer och de visste om det. Man gjorde det för att man trodde att det skulle gå att uppnå ett högre syfte den vägen.

Om du läser din egen länkade artikel så ser du att personen i fråga drabbades av covid för TVÅ OCH ETT HALVT ÅR SEDAN. Det är alltså inte omikron personen drabbats av.

Så för att förklara ytterligare så att även din hjärncell KANSKE begriper: Att en person drabbades illa av covid för två och ett halvt år sedan betyder INTE att covid av IDAG, dvs omikron, är värre än en förkylning.

Herrejösses. Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hålla två saker i huvudet samtidigt. Vad har du i IQ? 43? Gissar att det i alla fall är någonstans i nivå med din skostorlek.

Och de hjärndöda foliehattsteorierna om att "FHM och regeringen medvetet offrade vissa individer" som du tjatat om i 11 000 (!) jävla inlägg kan du fortsättningsvis ta i konspirationsforumet där de hör hemma.
Citera
2022-10-20, 23:11
Medlem
Citat:
Den totala bekräftelsen finns mest på olika nätforum. Vet ingen folkhälsomyndighet runt om i världen som säger att ett vitaminpiller skulle vara ett fullgott alternativ till vaccinering.

Sedan när litar du på folkhälsomyndigheter? De offrar ju medvetet människor till förmån för ekonomin, eller hur var det? Verkar mest som du litar på dem när det passar din agenda, och när det inte gör det är de i princip skyldiga till folkmord. Blir svårt för någon här att ta dig på allvar med tanke på din inkonsekvens och selektering.
Citera
2022-10-20, 23:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är detta som gör den här sjukdomen så läskig, att den slår till hårt även på viss) unga, friska, topp-vältränade personer. Och ingen vet varför. Kanske finns svaret i vårt DNA, men forskarna har inte hittat det en. Någon gen från neanderthalarna som skyddar kanske, eller någon som tvärtom gör att man blir sjukare. Eller något senare påbrå från någon levande eller utdöd folkgrupp.

...och för vissa BLIR sjukdomen också bara som en förkylning, så det är ju sant ur de individernas perspektiv. Problemet är just, att ingen kan veta i förväg vilken grupp man tillhör. Och därför är det smartast att ta vaccinet. Jag tog min fjärde dos för ett par veckor sedan, det känns väldigt bra. Nuvaxovid - så slapp jag de genetiska vaccinerna, som jag också tycker låter lite läskiga. Fick inga biverkningar alls (av Moderna fick jag hög feber).

Jag kan bara hålla med. Själv har jag bara tagit 3 doser vaccin.

Nuvaxovid låter bra. Synd bara att FHM och vaccinationsmottagningarna fortfarande håller på med sådant hysch-hysch rörande vilket vaccin de har. Det anses tydligen fult att "vaccinfiska". Vissa stollar har hittat på att det är osolidariskt. Kommer ihåg i början av vaccinationskampanjen. Då skulle det halvt defekta Astra-vaccinet bara ges till åldringar och det skulle hållas hemligt vilka ställen som hade vilket vaccin. Vissa vände i dörren när de hörde att det var Astras vaccin i sprutan. Så fick de chansa och boka vid annan mottagning så de fick Pfizers eller Modernas vaccin...
Citera
2022-10-20, 23:18
Medlem
Citat:
För att immuniteten efter genomgången infektion är kortvarig och att sannolikheten är ungefär 1000 gånger så stor att du dör av covid, än att du dör av covid-vaccin. Dessutom är ett tidigare milt sjukdomsförlopp efter covid-infektion ingen garanti för att en reinfektion ger dig ett lika milt förlopp.

1000 ggr noll är fortfarande noll.

Och immuniteten efter vaccin är precis lika kortvarig den, så nej, det finns ingen som helst anledning att vaccinera sig. Särskilt inte idag, 2022 när covid är så pass milt som det är. Vem vaccinerar sig mot en förkylning liksom? Det var iofs jävligt milt för 99% av oss redan 2020 så det fanns inte mycket anledning då heller, men idag är ju tanken på att vaccinera sig, med ett vaccin som håller i ett par månader dessutom ,fullständigt skrattretande.
Citera
2022-10-20, 23:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Om du läser din egen länkade artikel så ser du att personen i fråga drabbades av covid för TVÅ OCH ETT HALVT ÅR SEDAN. Det är alltså inte omikron personen drabbats av.

Så för att förklara ytterligare så att även din hjärncell KANSKE begriper: Att en person drabbades illa av covid för två och ett halvt år sedan betyder INTE att covid av IDAG, dvs omikron, är värre än en förkylning.

Herrejösses. Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hålla två saker i huvudet samtidigt. Vad har du i IQ? 43? Gissar att det i alla fall är någonstans i nivå med din skostorlek.

Och de hjärndöda foliehattsteorierna om att "FHM och regeringen medvetet offrade vissa individer" som du tjatat om i 11 000 (!) jävla inlägg kan du fortsättningsvis ta i konspirationsforumet där de hör hemma.

Kommer från den mest hjärndöda skribenten på hela forumet!

Hört talas om vaccin? Tror du hon var vaccinerad när hon smittades för 2,5 år sedan? Den stora nedgången av svårt sjuka personer idag beror ju på att nästan alla vuxna numera är vaccinerade. Så var det inte för 2,5 år sedan. Men du är väl en sådan där korkad antivaxare som inte klarar av att se de mest fundamentala sambanden?

Covid-vaccin är det i särklass bästa motmedlet som finns mot svår sjukdom i Covid 19.
Citera
2022-10-20, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag kan bara hålla med. Själv har jag bara tagit 3 doser vaccin.

Nuvaxovid låter bra. Synd bara att FHM och vaccinationsmottagningarna fortfarande håller på med sådant hysch-hysch rörande vilket vaccin de har. Det anses tydligen fult att "vaccinfiska". Vissa stollar har hittat på att det är osolidariskt. Kommer ihåg i början av vaccinationskampanjen. Då skulle det halvt defekta Astra-vaccinet bara ges till åldringar och det skulle hållas hemligt vilka ställen som hade vilket vaccin. Vissa vände i dörren när de hörde att det var Astras vaccin i sprutan. Så fick de chansa och boka vid annan mottagning så de fick Pfizers eller Modernas vaccin...

I min region fick man ringa ett visst hemligt, mystiskt nummer, som man erhöll genom att först ringa det allmänna vaxx-informationsnumret och berätta att man ville ha Nuvaxovid (ungefär som i en agentfilm), och lämna sina kontaktuppgifter där. Sedan ringde de tillbaka när de hade fått ihop tillräckligt många som ville ha Nuvaxovid, och erbjöd en tid och plats för den hemliga sammankomsten (fortfarande som i en agentfilm)...
Citera
2022-10-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är detta som gör den här sjukdomen så läskig, att den slår till hårt även på viss) unga, friska, topp-vältränade personer. Och ingen vet varför. Kanske finns svaret i vårt DNA, men forskarna har inte hittat det en. Någon gen från neanderthalarna som skyddar kanske, eller någon som tvärtom gör att man blir sjukare. Eller något senare påbrå från någon levande eller utdöd folkgrupp.

...och för vissa BLIR sjukdomen också bara som en förkylning, så det är ju sant ur de individernas perspektiv. Problemet är just, att ingen kan veta i förväg vilken grupp man tillhör. Och därför är det smartast att ta vaccinet. Jag tog min fjärde dos för ett par veckor sedan, det känns väldigt bra. Nuvaxovid - så slapp jag de genetiska vaccinerna, som jag också tycker låter lite läskiga. Fick inga biverkningar alls (av Moderna fick jag hög feber).

Om du läser artikeln så kan du se att man inte ens är säker på att det är covid som orsakade problemen, utan att det lika gärna kan vara MS i denna personens fall. Detta är såpass sällsynt så att kalla det för läskigt är ju bara löjligt. 99,999% av unga idrottare mår ju lika bra som förr.

Konstigt nog så kan media göra EN artikel om en ung idrottare som drabbats hårt av covid så skriker covidhysterikerna i falsett, men när idrottare efter idrottare kollapsade och fick hjärtfel kort efter vaccinering förra hösten då var ni tysta, alternativt avfärdade det fullständigt. Finns garanterat fler exempel på unga idrottare som tvingats avsluta karriären pga vaccinet än pga covid.
Citera
2022-10-20, 23:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Sedan när litar du på folkhälsomyndigheter? De offrar ju medvetet människor till förmån för ekonomin, eller hur var det? Verkar mest som du litar på dem när det passar din agenda, och när det inte gör det är de i princip skyldiga till folkmord. Blir svårt för någon här att ta dig på allvar med tanke på din inkonsekvens och selektering.

Jag skrev att det inte finns någon folkhälsomyndighet i hela världen som råder sin befolkning att knapra kosttillskott och inta D-vitamin som ett alternativ till vaccin.

Folkhälsomyndigheten i Sverige vill inte folket illa. Däremot skiter de i individen och de har varit hårt styrda av regeringen. Det har varit uppenbart genom hela pandemin att åtgärderna mot smittspridning har valts främst utifrån ekonomiska parametrar, snarare än vad som hade varit optimalt ur ett smittskyddsperspektiv. Så nej, jag litar inte fullt ut på myndigheten vad gäller smittskyddsåtgärder. Däremot litar jag på dem när de säger att vaccin skyddar mot att bli svårt sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in