2022-10-21, 11:58
Medlem
SayWhatAgains avatar
[quote=Lolacola|82112621]
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Rubrik på en låst artikel i Expressen skriver att polisen sökte vid avlägsen adress inatt.
Östanå nämndes av någon tidigare i tråden. Kanske den personen vet mer?

Vad har JJ för nätverk/umgängeskrets?
Citera
2022-10-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Vi tror att detta är Hbtq relaterat det kan vara någon tjej som hon varit med eller som är intresserad. https://www.vetlandaposten.se/2022-10-18/45-aring-har-haktats-misstankt-for-mordforsok-i-centrala-vetlanda nu också detta förra veckan mordförsök på man av man han överlevde knappt på Linköping sjukhus. Mord 2018 och terror brott nyligen. Inte en plats någon vill besöka frivilligt direkt.

T har kille. JJ hade kille. Det är inte många som tror att det är ett lesbiskt triangeldrama.
Citera
2022-10-21, 12:00
Medlem
[quote=Lolacola|82112621]
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Polis och räddningstjänst sökte under torsdag natt vid en adress i ett skogsområde utanför Vetlanda.
Trots mörkret pågick sökandet i det avlägsna området.
Under fredag förmiddag fortsatte polisen jakten på Tove vid en camping inte långt därifrån.

Den enda campingen som finns är Östanå camping vid Grumlan, så rimligtvis utesluter det pappans bostad. I övrigt kan jag ju tänka mig en rad olika ställen, men det beror på vad som avses med "inte långt därifrån".
Citera
2022-10-21, 12:01
Medlem
[quote=GrevenFB|82112691]
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola

Mycket spännande. Var kan det vara tro?
Och vilken camping?

Varför söker man mitt i natten, i totalt mörker?
Jag gissar på Östanå camping.
Citera
2022-10-21, 12:02
Medlem
Hur säkra är vi på att den försvunna tjejen inte har tagit självmord?

Högpresterande läkarstudent som flyttat hem pga avbrutna studier

Läkarstudenter ligger i toppen i självmordstatistiken tillsammans med teknisk fysik
Citera
2022-10-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
T har kille. JJ hade kille. Det är inte många som tror att det är ett lesbiskt triangeldrama.
Är det inte två tjejer som är häktade det stod det i tidningen iallafall. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankta-kvinnorna-begars-haktade-for-manniskorovet-i-vetlanda även i SVT två kvinnor häktade. Så att detta är Hbtq relaterat är stor sannolikhet.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-21 kl. 12:09.
Citera
2022-10-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Jag funderar lite över hur cykeln var parkerad....ser man på Aftonhorans bild är cykeln parkerad på så vis att det borde vara en vänsterhänt som parkerat den (om inte bilden är spegelvänd) är man högerhänt så borde den vara parkerad på andra hållet 🤔🤷‍♀️
Orkar inte leta fram bilden. På vilken sida står cykeln lutad?
Citera
2022-10-21, 12:04
Medlem
[quote=belloq|82112732]
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola

Den enda campingen som finns är Östanå camping vid Grumlan, så rimligtvis utesluter det pappans bostad. I övrigt kan jag ju tänka mig en rad olika ställen, men det beror på vad som avses med "inte långt därifrån".
Hur långt bort ligger Caravan club Kettilsås?
Den verkar ligga en bit bort så tror inte det är den.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Varför mötas på McDonalds? Bland folk och kameror?
Det är svårt att tänka/handla rationellt när man är stressad.
Citera
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/

Enligt Expressen har en vän till mgm fått höra och återberättat detta förhändelseförlopp.

BO och MGM blev ovänner vid Nöjet. BO följde med till MGMs lgh för att prata ut. De blev sams igen i lägenheten och BO lämnade sedan lgh vid 3-tiden tillsammans med den andra MGM (troligen MH).

Sedan har ngn sett MGM (JJ) lämna lgh mellan 3-4 för att möta ngn.

Spekulation:
Kan det vara så att T och JJ faktisk blev sams i lgh. T och MH lämnade därefter lgh tillsammans och gick till McDonalds. Men MH var svartsjuk på att T och JJ hade gjort upp och blivit sams. (Kanske tänker att JJ och T kommer umgås mkt och rädd för att bli utanför)
MH gör ngt väldigt dumt mot T. Sedan ringer MH till JJ och säger att hon måste skynda sig dit pga vad som hänt. Därav att JJ sedan lämnar lgh för "möta ngn".

De hjälps åt att "städa upp".

Detta är vad jag hört lokalt oxså, men som jag tidigare redan i torsdags skrev i tråden. Så verkar det som bråket och mötet triggat psykisohälsa och hon har vandrat ut i evigheten på eget bevåg efter det som ovan beskrivits.
Sen kan detta vara storyn som de intagna driver emot polisen, men jag tycker det låter som en rimlig förklaring. Motivet ska vara svartsjuka.
Citera
2022-10-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Orkar inte leta fram bilden. På vilken sida står cykeln lutad?

På bilden står cykeln med vänster sida in mot väggen....ringklockan på vänster.
Citera
2022-10-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
På bilden står cykeln med vänster sida in mot väggen....ringklockan på vänster.

En högerhänt går av så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in